الفصل_الاول
🌼✨🌼✨🌼✨🌼✨🌼✨
في ڤيلا تدل علي الفخامة والرقي ، شاب في العشرين من عمره ، ينام في أكبر غرفه توسع لأكثر من أربع أشخاص ، ينام علي صدره وهو عاري الصدر ، يسمع صوت تليفونه بيرن يزعجه ، و يزمجر كالأسد زي اسمه ، أسد......
يمسك التليفون ، ويرد بصوت يجعل من يسمعه ، تهرب الدماء من الخوف.....
أسد بحده : الو !
فاضل عم أسد : الو يا أسد ، أنا عمك فاضل !
أسد و هدء شويه رد عليه بهدوء : خير يا عمي ، في حاجه علي الصبح كدا......
فاضل حمحم من جديه أسد الزياده : احم أنا ، يعني كنت بكلمك عشان عايزك شويه ، ف ياريت لو تيجي القصر ، عشان عايزك في موضوع....
أسد بجديه : ماشي يا عمي ، هعدي عليك بعد لما اخلص شغل ، سلام.....
فاضل : شكرا يا أسد ، ماشي مستنيك !
أسد بسخريه : لما نشوف عايز إيه ، اصل يكلمني دلوقتي ، مش من فراغ يعني ، اكيد عايز حاجه و مهمه كمان.....
ودخل خد شور ، ولبس بدله باللون الاسود ، و ساعته الفضيه من ماركه معروفه ، و رش عطره الذي صمم خصيصاً من اجل الأسد ، وتأكد من مظهره للمره الأخيره ، ونزل للفطار يلاقي صاحبه أليف الوجداني ، قاعد مع صاحبه من أيام الطفولة مع رأفت السوهاجي ،
أسد بسخريه : بسم الله ما شاء الله ، يعني شايف رجليكم خدت علي الڤيلا أوي ....
أليف وهو بيأكل : تعالي يا أسد ، ده البيت بيتك ، وأنا قلت اسلي نفسي ، علي ما تنزل عشان الخدم كلهم خايفين حد يطلع يصحيك !
أسد رفع حاجبه و اتكلم بتسليه : وأنت ما طلعتش ليه يا رجل ؟؟
رافت ضحك جامد : هو أنت عايزه يموت بدري ، ده حتي الواد عنده بنت عايز يربيها ، و أنا عندي واد عايز اربيه !
أسد بصلهم : هههههههههههه خايفين عيال جبانه ، يلا علي الأكل ، اومال جيس روح قلبي فين ؟
أليف : مع فهد ، قعدين مع مرات أخوك شموسه !
رافت بصله بغيظ : أنت يا حيوان بطل تدلع مراتي !
أليف : صديقه طفولتي من قبل ما تبقي مراتك ، وبنت خالتي يا بارد !
أسد قلب عيونه بملل و اتكلم بحده : بس يالا منك ليه علي الصبح ، مش ناقصين قرف !
أنت تقرأ
" بنات الاسد "
Mystery / Thrillerتوضيح " الروايه دي مش ملكي انا لقيت أن الروايه دي مش متوفره في الواتباد فحبيت اعمل خير وانزلها "