1. "Tahdon"

437 40 73
                                    

Joonaksen pov

"Kaikkitietävän Jumalan edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa kysyn sinulta Joonas Henrik Porko, tahdotko ottaa Niko Vilhelm Moilasen aviomieheksesi ja rakastaa häntä hyvinä ja huonoina aikoina kunnes kuolema teidät erottaa?"

Sydämeni tykyttää kovaa vauhtia rinnassani, kun pappi päättää kysymyksensä ja kohdistaa katseensa minuun. Tunnen koko salin tuijottavan minua odottavana. Minulla on kamalat paineet siitä, että entä jos ääneni päättää temppuilla juuri silloin, kun on aika sanoa se yksi sana, mutta kauaa en voi odotellakaan. 

"Tahdon", saan ulos suustani, ja saman tien helpotus valtaa kehoni. Se meni paljon paremmin kuin kuvittelin.  Nyt voin vain rauhassa kuunnella papin tasaista ääntä miettimättä sen enempää.

Pian jännitys nousee kuitenkin takaisin pintaan, kun on Nikon vuoro vastata papin kysymykseen. Mitä jos hän sanookin ei? Mitä jos hän onkin vain odottanut nämä kahdeksan vuotta, että pääsee vihdoin nöyryyttämään minua pahimmalla mahdollisella tavalla? Ei Joonas, rauhoitu. Et saa ajatella tuollaisia. 

Niko vilkaisee minua hymyillen hennosti, ja kääntyy sitten taas pappia päin. "Tahdon".

Joel tuo meille sormuksemme. Otan ensin Nikon sormuksen ja pujotan sen hänen vasempaan nimettömäänsä. Sitten hän ottaa minun sormukseni Joelilta ja asettaa sen minun sormeen.

Joel astelee takaisin paikalleen näyttäen siltä, että hänellä olisi sammakko housuissa. Hän luultavasti pelkäsi kompastuvansa. En kyllä olisi ihmetellyt, vaikka niin olisi käynytkin. 

"Täten julistan teidät aviopariksi. Saatte suudella", pappi sanoo. Lähes samalla sekuntilla Niko vetää minut kiinni itseensä ja painaa huulemme yhteen. Nostan toisen käteni hänen poskelle ja vastaan suudelmaan onnellisuuden vallatessa minut kokonaan.

Suudelman jälkeen otamme Nikon kanssa toisiamme kädestä ja lähdemme kulkemaan ulos kirkosta vieraitten noustessa seisomaan. Vieraat seuraavat meitä ulos ja tulevat kirkon pihalla onnittelemaan kukin vuorollaan. Käyn ensin halaamassa vanhempiani ja muita sukulaisiani, ja sitten menen jätkien luo.

"Pakko sanoo Niko et Porko nimi sopii sulle", Olli toteaa. Niin minunkin mielestä. Se oli alusta asti selvillä, että Niko ottaa minun sukunimen, enkä minä hänen. Ja minähän myös kosin häntä, joten senkin takia tiesimme, että se tulee menemään näin päin.

"Kukas teistä on sitte seuraava joka menee naimisiin? Joel ja Aleksi ehkä?", kiusoittelen. Nuo kaksi vilkaisevat toisiaan ja naurahtavat.

"Se nyt ois vähän next level", Aleksi sanoo ja me nyökimme ymmärtäväisinä. Joel ja Aleksi ovat pitäneet juttunsa samana vapaamuotoisena säätämisenä teineistä asti. Hehän eivät olisi voineet seurustella ennenkuin Aleksi täytti 18, ja silloin kun sen aika oli, seurustelu tuntui heistä kummalliselta ajatukselta monen vuoden säätämisen jälkeen. Siksi he päättivät, etteivät vie sitä seurustelutasolle ollenkaan.

---

Tunnit vierähtävät, ja nyt olemme jo siirtyneet baariin jatkojuhlistamaan minua ja Nikoa. Sukulaisemme lähtivät jo aiemmin hotellille, mutta päätimme tulla vielä baariin jätkien ja crewn kanssa.

Tällä hetkellä Mikko ja Tommi juottavat Nikolle shotteja. Joel kadonnut muun crewn kanssa jonnekin muiden baarissa olevien ihmisten sekaan tanssimaan. Itse juttelen Ollin ja Aleksin kanssa mistä sattuu.

"Porko tuu tanssii!", Joel hihkaisee jostakin väkijoukon seasta. Näen hänen käden huiskuttavan minulle. Käännyn Nikon, Tommin ja Mikon puoleen ja naurahdan, kun Tommi pitää Mikon nenästä kiinni Nikon kaataessa viinashottia tuon suuhun. Hipaisen Nikon kättä sormellani, jolloin hän lopettaa muiden kanssa räkättämisen ja katsahtaa minuun. 

"Joel pyys mua niiden kans tonne tanssii. Haluisko mun aviomies tulla mun mukaan?", kysyn, ja Niko alkaa hymyillä. Hän nyökkää ja nousee perässäni ylös penkeiltä. Ei kauaakaan, kun löydämme Joelin ja muut tanssilattialta muun väen seasta.

"Siinähän se Porko on! Ja ihan kaks Porkoo!", hän huudahtaa ja kaappaa meidät yhtäaikaa halaukseensa. Nauraen otamme molemmat halauksen vastaan, mutta irrottaudumme hänestä suht nopeaa. Sitten liitymme muiden villiin menoon. 

Tartun Nikon kädestä kiinni ja pyöritän häntä ympäri monta kierrosta. Hänen päänsä menee selvästi pyörälle, sillä hän kaatuu minua päin ja jää nojaamaan minuun kiertäen kätensä kehoni ympärille. Halaan häntä toisella kädellä, ja toisella otan huikan jostakin juomasta mitä Joel minulle ojentaa.

Tunnen Nikon alkavan suukotella kaulaani. Hymähdän ja pörrötän hänen kiharrettua tukkaansa. Hänellä taisi nyt alkaa tuo vaihe illasta, kun hän alkaa hyvin kiihkeäksi. Tästä illasta tulisi varmasti todella pitkä, mutta sehän ei minua haittaa.

_____
Sanoja: 624

Nonni, nyt se on vihdoin alotettu!! Toivon et tää täyttää teijän toiveet jatko-osasta edelliseen kirjaan :)

Ja sellanen tieto vaan vielä tähän et tää kirjan alku sijottuu 2021 alkusyksyyn ja etenee siitä sitte tasasta vauhtia.

Niin se on aina ollut (Niko x Joonas 2)Where stories live. Discover now