Не турбуйте мертвих, якщо не хочете до них приєднатися

37 5 1
                                    

За спиною Ганнібала пролунало невпевнене покашлювання.
— Так, Франклін, ви щось хотіли сказати? — намагаючись приховати роздратування, спитав Лектер.
— Може, нам варто почекати Тобіаса? Цей напис, швидше за все, попередження. Він краще розуміється на такому, він же експерт. Раптом це пастка? У гробницях завжди є пастки. Давайте почекаймо, поки він прийде і розшифрує це, - запропонував чоловік, витираючи піт, що виступив від хвилювання, на скроні.
— Це не попередження. Просто ім'я того, хто тут похований, — розвернувшись до співрозмовника, доктор приязно посміхнувся. — Я теж трохи розбираюся, знаєте.
Подумки він вискалився, розуміючи, що вони на вірному шляху, адже це справді застереження.
— І все ж, може, варто почекати містера Баджа? — нервово смикаючи комірець повторив спробу невисокий асистент.
— Я заходив до нього вранці в намет. Він кепсько почувається, тож сьогодні тільки ми вдвох, Франклін, — впевнено повідомив Лектер, встановлюючи зоровий контакт. Чоловік перед ним очікувано почервонів і здався, відразу забуваючи про другого колегу.
«Звичайно неважливо, будь-хто б на його місці відчував себе так. Складно бути в порядку, якщо в тебе немає серця. У прямому сенсі», — подумав доктор археологічних наук, погладжуючи свою сумку, в якій тепер зберігався кривавий трофей.
Удвох чоловіки проробили прохід у стіні приблизно за годину. Там у темряві, наповненій дивним шурхотом, таїлися мерці, сліпі павуки та синьо-чорні жуки, що пролежали в пісках кілька тисяч років. Франклін зіщулився, але все ж таки пішов слідом за главою експедиції.
Перша проблема виступила майже одразу. Повільні кроки допомогли вчасно виявити глибоку яму на дорозі. Криниця глибиною метра в три на дні була усіяна гострими кілочками. Наступна перешкода була невеликою гіркою каміння, складеного біля однієї зі стін. Якби хтось із них її зачепив — на них повалилося б півстіни.
— Пане Лектер, Ви впевнені, що це безпечно? — прошепотів Франклін, коли його ліхтар заблимав і раптом погас.
— Цілком собі безпечно, — «для мене».
— Ну, якщо Ви так кажете, — почав був помічник і раптом затих.
Його тіло впало за спиною Ганнібала, як мішок із піском.
Розвернувшись, Лектер посвітив на нього, щоб зрозуміти, що ж прикінчило цього невдаху. Стріла стирчала з його скроні, як справжній спис. Вона не вбила його, а поки що лише паралізувала. Що ж, треба бути уважнішим, коли пробираєшся у стародавню гробницю. Доктор оглянув колегу на наявність корисних речей і вирішив, що нічого потрібного в нього немає. Зрештою, завжди можна буде повернутись.
За поворотом археолога чекала арка, обрамлена написом, що перекладалася приблизно як «Не турбуйте мертвих, якщо не хочете до них приєднатися».
— Доведеться забрати Франкліна, — задумливо прошепотів Ганнібал у темряву.
Спочатку доктор витяг з сумки ворсистий пензлик і прочистив невеликі, ледь помітні жолобки біля входу і тільки потім розмістив на підлозі чуже тіло. Одного руху леза по шиї вистачило, щоб залити підлогу гарячою кров'ю. Вона швидко заповнювала заглиблення, утворюючи прекрасний візерунок.
Тепло йшло з тіла молодого археолога в каміння та пісок. По той бік арки щось заскреготіло. Ганнібал задоволено посміхнувся. На крок ближче до мети.
Треба бути ще більш обережним. Дихання Лектера завмерло, коли він зрозумів, що хтось слідує за ним. Майже безшумно, але все ж таки інтуїція його ще не підводила. Погасивши ліхтарик, він завмер.
Холодні руки притиснули Ганнібала до шорсткої стіни, стискаючи горло.
— Як ти, смертний, наважився турбувати гробницю того, хто був відданий смерті рукою фараона?
Голос скрипучий і пахнучий пилом обдав вухо доктора. Хватка нападника була різкою і ніби нізвідки. Як він сам. Мов примара, що з'явилася з того світу, щоб провчити порушника. Будь-хто був би наляканий, опинившись у такому становищі.
— Адджо, — тільки й видихнув Ганнібал, сильніше притискаючись до холодних пальців, що обвили шию. Знайомий голос пробудив у ньому давні почуття.
— Звідки ... Не смій! Не смій називати мене так, в ім'я Сета! Не смій! Я пущу твою кров річкою, я...
Пальці нападника затремтіли.
— Ти не впізнаєш мене? — з надією запитав Лектер, хриплячи від нестачі повітря.
— Я не знаю тебе. Ти, чужинець, посмів розвернути мої рани та місце поховання. Ти будеш покараний.
— Будь ласка, дозволь мені принести тобі дар.
— Хочеш відкупитись? Замість свого серця даси мені чуже? - гірка усмішка прослизнула в слова незнайомця.
— А ти приймеш?
— Колись давно мені вже дарували серце. Але я його відкинув. Бо не міг прийняти. А згодом я познайомився з нашим правителем. Він забрав моє серце силою і згодував леву за те, що я відмовився віддавати його добровільно. Здається, мені треба бути обережнішим, коли справа доходить до сердець.
— Це означає так"?
— Так, - погодилася тінь, відпускаючи Лектера.
Чоловік дбайливо дістав із сумки частину Тобіаса і, ставши на коліна, простяг його незнайомцю, опустивши погляд.
Сухі, як папір, пальці торкнулися його лише на мить. Звуки чавкання над головою зовсім не збентежили археолога. І навіть коли кілька шматків холодної липкої плоті впали на його досі розкриті долоні - він не здригнувся. Він чекав.
— Мене пробудила твоя кров? — з цікавістю спитав голос у темряві.
— Ні. Я запозичив її.
— Яка тварина була принесена в жертву?
Ганнібал на якийсь час замислився.
— Дурна, — кінчики губ піднялися в натяку на посмішку.
— А де його серце? — голод був майже фізично відчутний, доктор проковтнув слину від хвилювання.
— Біля входу. Я проведу, якщо ти дозволиш.
Ганнібал увімкнув ліхтарик, але щойно світло осяяло кімнату і вихопило обриси ніг у пожовклих бинтах, незнайомець закричав і розбив ліхтар об стіну.
— Я не хочу, щоб ти бачив. Ніхто мене не побачить. Ніколи. Фараон зробив так, щоб моє прекрасне тіло його очі побачили останніми. Мене навіть муміфікували сліпі.
— Ти так йому відданий?
— Ні. Але останній чоловік, який бачив мене, зажадав мене так сильно, що, наперекір моєму опору, взяв мене силою. А потім отруїв паралітичною зміїною отрутою і вирізав серце, яке, як він сказав, «не вміє любити».
— Тоді чому ти похований у такій багатій гробниці, якщо не був фаворитом правителя?
— Він знав, що зробив. Він намагався відкупитися від богів. Але якщо ти торкнувся того, що належить богам, будь готовий до їхньої помсти.
— Що ти маєш на увазі?
— Я поклявся служити Сету. Тільки йому має належати моє тіло, мій розум, моя душа та моє серце. Сет прийняв мій дар і дав своє заступництво. То був таємний союз. Я нікому про нього не говорив до того дня у покоях фараона. Йому я розкрив свою таємницю, але він знехтував цим знанням.
— І ти ніколи не шкодував про цю клятву?
— Тільки раз. Коли мені дарувала своє серце одна людина.
— Це правда, Адджо? — з надією спитав Ганнібал.
Долоня, тверда, але вже не така холодна, врізалася йому в шию, змушуючи впасти на підлогу. Заходячись кашлем лікар спробував відновити дихання. Кожен вдих приносив пекучий біль, у куточках очей виступили сльози.
— Клянусь Сетом, ще раз ти посмієш вимовити це ім'я, і я уб'ю тебе.
Трохи прийшовши до тями Лектер піднявся на ноги, спираючись на стіну.
— Сподіваюся, ти зрозумів мене, а тепер веди мене.

***

Звуки плоті, що роздирається, як і раніше ніяк не чіпали Ганнібала. Він сидів, привалившись до стіни, і слухав, як молодик насичується. Горло все ще боліло, але в цьому він звинувачував лише себе — поспішати було не можна.
— Гарна плата. Два серця за одне. Мабуть, я відпущу тебе живим.
Тіло його стало схожим на людське і бинти на ньому рвалися від будь-якого руху, що нервувало їхнього власника і він їх роздратовано зривав, скидаючи шматки на підлогу. Йому було приємно звільнити свої темні кучері та граціозні руки від ненависних пут. Його не бентежила нагота, адже вони були в непроглядній темряві, а відчути свободу було так приємно. До того ж коли сила, дана живим тілом, покине його — він знову перетвориться на стародавнього мерця.
— А якщо я не хочу йти?
— Ти божевільний!
— Хочеш піти зі мною та побачити сонце? Тепле сяйво?
— Це небезпечно. Мерці повинні залишатися у темряві своїх гробниць. Моє тіло — трина. Сонце та вітер знищать його за мить.
— А як у тебе буде нове тіло?
— Боюся, мені не дадуть покинути це місце.
— Хто?
— Ті, хто мене сюди помістили.
— Їх більше немає. Знаєш, там за межами твоїх стін пройшли сотні років. Кілька тисяч років. Всі твої тюремники та наглядачі самі давно зотліли. Якщо ти захочеш, я допоможу тобі.
— Це... Це правда? — голос його тремтів, він опустився на підлогу поряд із Ганнібалом.
— Так.
— Щоб повернути мене, треба багато сердець і крові. Багато жертв. Багато знань. Я маю на увазі, щоб повернути мене по-справжньому. Щоб я знайшов тіло, яке не потребує крові для підтримання свого життя на довгий час.
— Я знаю.
— Навіщо тобі це?
— Тому що цього разу, я сподіваюся, ти приймеш моє серце, — Лектер запустив руку під сорочку і стягнув через голову шнурок з маленьким рожевим каменем. — Дай мені свою руку.
Незнайомець простягнув розкриту долоню. Пальці його стиснулися на гострому теплому камені, форму якого він знав напам'ять, бо багато років тому носив його на своїй шиї.
— У Стародавньому Єгипті я мав ім'я Сеті. А цей амулет мені подарував Адджо - мій скарб, мій коханий, моє серце. Він відмовив мені, але сказав, що хотів би зустрітися у наступному житті. Сказав, що цей камінчик допоможе мені знайти його.
— І ось ти тут, — зі збитим подихом заключив юнак, стискаючи коштовність у своїй руці, поки гострі краї впивалися йому в шкіру.
Болісні схлипи один за одним трясли його тіло, мокрі доріжки сліз змішувалися з напіввисохлою кров'ю Франкліна, що підсихала на його щоках.
— Скарбе мій, будь ласка, скажи, що я маю зробити, щоб ти посміхався? — спитав Ганнібал, обережно беручи заплакане обличчя у долоні.
— Запропонуй мені своє серце ще раз.

Примітки:

Сет - у давньоєгипетській міфології бог люті, піщаних бур, руйнування, хаосу, війни та смерті. Спочатку шанувався як «захисник сонця-Ра». Пізніше був демонізований, став антагоністом, персоніфікацією світового зла.
Адджо – скарб.
Сеті – зі світла.

🎉 You've finished reading Не турбуйте мертвих, якщо не хочете до них приєднатися 🎉
Не турбуйте мертвих, якщо не хочете до них приєднатисяWhere stories live. Discover now