„Aké sú tie ingrediencie?" opýtam sa Sheily keď vstúpime do lesa.
„Je ich celkom dosť. Niektoré sú bežné, napríklad ihličie z borovice alebo klásky pšenice. Potrebujeme však aj päť vzácnych prísad. Prvá je luxungus. Je to malá huba ktorá žiari. Mohla by byť v tomto lese, ale nie je to isté. Ďalšou ingredienciou je mesačný kvet. Vyskytuje sa na lúkach a kvitne len v noci. Aj ten slabo svetielkuje. Tiež musíme získať vodu z prameňa Meori. Tú si naberieme cestou za kameňom Isehir. Získať ho bude najťažšie čo na tejto výprave podnikneme. Kameň sa nachádza v paláci Naor, ktorý je perfektne strážený takže to budeme mať ťažké. Posledná prísada je medené jablko zo záhrady snov. Aj to sa bude získavať veľmi ťažko." dokončí Sheila svoj dlhý monológ.
Hoci hovorí, že to bude náročné ja verím, že to zvládneme a moje spomienky budú späť.
S nádejou v srdci pokračujeme ďalej po úzkej lesnej cesti pomedzi vysoké ihličnaté stromy. Občas, keď zafúka vietor na zem spadne šiška. Zakaždým keď sa tak stane, Sheila ju vezme a pribalí do batoha. Zrejme ich bude potrebovať pri robení elixíru. Popri stromoch rasú aj huby, ale žiadna z nich nesvieti tak pozbierame len toľko koľko sme schopné zjesť.Zrazu niečo zašuští v lístí. Okamžite spozornieme a Sheila sa opatrne vydá za zvukom. Pomaly zdvihne konár stromu aby mohla prejsť ďalej a zmizne v tieni lesa.
„Nič tam nie je. Zrejme to bolo len nejaké zviera." ubezpečí ma keď sa vráti.
„Už sa stmieva. Mali by sme si nájsť nejaké miesto na prespanie." poviem
Sheila len prikývne a sadne si na neďaleký kameň pri potôčiku. Vezme ďalšie kamene a vytvorí ohnisko do ktorého naukaladá konáre a zapáli ich. Vytiahne z batoha malý okrúhly predmet a pozrie sa naň vo svetle plameňov.
„Čo to je?" spýtam sa a prisadnem si.
„Magický kompas. Tento neukazuje svetové strany, ale ukáźe ti smer k tomu čo hľadáš. V našom prípade sú to ingrediencie. Bol vyrobený v krajine Dassiel. Určite si o nej počula, ale nepamätáš si to.
Je to krajina z legiend. Veľká a silná krajina v ktorej vždy bola hojnosť a radosť. Mala tých najlepších remeselníkov. Ich výrobky mali magickú moc. Vraví sa, že slnko nad ňou nezapadalo a vládlo spolu s mesiacom na oblohe. Samozrejme, že toto je len mýtus, ale zvyšok je pravda. Nanešťastie sa ľudia v nej stali chamtiví a bola veľká vojna o trón. Nakoniec sa krajina rozpadla a ne jej území je tá naša a ďalšie v okolí. Stratenú slávu Dassielu prinesú podľa legendy tri kráľovné. Kráľovna živlov, kráľovná svetla a tieňov a kráľovnǎ zvierat - ty."„Ale ako..." chystám sa spýtať ale preruší ma prasknutie.
Teraz však už vidíme čo ten zvuk spôsobilo. Teda, lepšie povedané kto ten zvuk spôsobil. Z tmy sa vynorí asi päť postáv a namieria na nás zbrane.
„Danovi bojivníci..." zašepká Sheila a postave rovno pred nami preblesne na tvári úškrn.
YOU ARE READING
Iskra spomienok
FantasyIsla stratila všetky svoje spomienky. Jediné čo jej zostalo, je prívesok a meno: "Chris Robertson". Čo pre ňu znamenali v minulosti? A ako sa dostala tam kde je teraz? Isla sa vydáva na cestu za svojou stratenou minulosťou.