Kapitel 1

60 4 1
                                    

~Malins perspektiv~

Jag satt på mitt rum med datorn i knät. Jag kollade på When I meet your Mother. (Stav?).

"Malin!, kom lite"

Det var My som som ropade, min syster. Jag reste mig ofrivilligt upp från min säng som jag nyss satt så skönt i.
Jag gick till My som satt vid hennes sminkbord och höll upp två läppstift.

"Vilken ska jag ha?"

Hon höll upp två läppstift från MAC, en färg var i ljusrosa och den andra var i nude. (stav?)

"Det ljusrosa"

Sa jag kort. Jag gick in på mitt rum igen och lyckades faktist sätta mig ännu skönare denna gången. Inte förrän nu så märkte jag att jag glömde pausa. Jag pausade och spolade tillbaks där jag var.

"Malin!, kan du komma lite?"

Nu var det Evelyn. Jag suckade och PAUSADE filmen. Jag gick ner en våning för att Evelyn hade sitt rum där nere. När jag kom in i rummet så satt Evelyn i sängen och suckade högt.

"Det funkar inte!!"

"Vad funkar inte?"

"Datorn!"

Vad är det som inte funkar på datorn?"

"Det går inte att beställa från craycray.se!!"

Jag gick och satte mig bredvid henne och kollade på dataskärmen. Allt var ifyllt och klart men det gick inte att trycka på "köp", inte Evelyn nä, men när jag försökte så gick det.

"Men va??"

"Magiska fingrar!"

Jag gick upp till mitt rum och fick genast en ganska skön ställning. Jag satte på datorn nyss på play så ropar mamma från köket att det var mat.

"Åhhhh!"

Jag gick upp från min ställning för tredje gången och ner för trappan....... igen.

Jag kom ner och såg att maten redan stod framme på bordet. Jag satte mig på en plats som var ledig. Det var lasagne med vitlöksås.

När jag hade ätit upp naten så sprang jag upp för trappan och satte mig i sängen IGEN. jag tryckte på play och började att titta vidare.

---------------------------------------------

Kort kapitel men...
SMS:et kommer i nästa kapitel
{= rösta gärna=}

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 30, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Okänt nummerWhere stories live. Discover now