Tali leher yang berada didalam laci segera dicapai oleh Adriel. Kot kerjanya juga turut disarungkan dibadannya. Tidak lupa, jam mewah dipakai pada pergelangan tangannya. Setelah memastikan penampilan dirinya kemas. Dia bergegas keluar dari rumah mewah itu. Kemudian, dia menuju ke kereta miliknya. Enjin kereta dihidupkan. Kereta itu laju membelah jalan raya.
Sesampainya disyarikat miliknya, Qarl's Holding. Dia mengatur langkah menuju kebiliknya. Para pekerja yang turut berada disitu mereka segera menundukkan kepala. Tidak berani mahu melihat wajah jejaka itu. Aura dia sangat menyeramkan. Dari wajahnya yang bengis. Serta lekuk tubuhnya yang tegap. Tidak dilupakan urat tangannya yang kelihatan. Uihh sangat seram. Tidak pernah sekali pun jejaka itu mengukirkan senyuman kepada mereka. Sekali pun tidak pernah. Mukanya ketat sahaja sepanjang masa.
Dia melabuhkan punggungnya pada kerusi empuk itu. Ketukan daripada pintu, menghentikan perbuatannya.
"Come in." Ujar jejaka itu dingin. Pintu itu ditolak perlahan. Terpampanglah wajah pembantunya iaitu Tyra.
"Morning boss, Today you would have meeting with Mr. Smith from New York. Our company gonna make a project with him. Total project isn't much, just 20 million dollars. Tutur gadis bernama Tyra itu lembut. Adriel menggagukkan kepalanya.
"Okay. Is there anything after meeting?" Tanya Adriel tanpa menoleh kearah si gadis.
"No. You be free after that." Jawab Tyra ringkas. Adriel hanya mendiamkan diri sahaja.
"Kalau tak de apa apa lagi saya keluar dulu ye." Pinta gadis itu. Adriel hanya menghiraukan Tyra. Dia terus membelek fail yang berada diatas mejanya. Tyra mengatur langkah untuk keluar daripada bilik bossnya. Tyra sudah terbiasa dengan tingkah laku Adriel. Jadi, dia sikit pun tidak terasa dengan jejaka itu.
Setelah selesai perbincangan dengan Mr. Smith. Dia memutuskan untuk berjumpa dengan 3 orang rakan baiknya.
"How's everything?" Tanya Adriel. Anak matanya dituju kepada Arif.
"Everything is good. Semuanya aku dengan Rayyan dah control. Budak budak kita pun dah ketatkan lagi kawalan di Malaysia. Maybe a few things yang aku dan Rayyan tak boleh buat. But you don't have to worry because Enriq ada." Terang Arif. Adriel menggagukkan kepalanya.
"Bro, about that girl. I'm sorry. Aku tak tahu yang dia perempuan kau cari selama ni." Ujar Rayyan.
Dia sedikit rasa serba salah dengan kata katanya semalam. Dia sangka perempuan itu hanya perempuan biasa. Rupanya tidak. Wanita itulah yang Adriel cari selama 5 tahun ini. Dialah wanita dambaan Adriel. Dialah sumber kekuatan Adriel. Dialah wanita yang diagungkan oleh Adriel selama ini. Walaupun Rayyan, Arif dan Enriq tidak pernah melihat wajah gadis itu. Tetapi Adriel selalu menyebut namanya. Tidak pernah jemu bibirnya menyebut nama gadis itu. Dia sentiasa berharap bahawa suatu hari nanti mereka akan bersama.
"Kenapa kau tolong dia? Did you know him?" Tutur Qalisha dihadapan cermin. Dia memandang figura seseorang yang mempunyai wajah sama dengannya. Gadis itu ketawa kecil.
"Are you blind? Didn't you see his face? Very handsome. I love it." Tutur gadis itu sambil memegang wajahnya. Dia masih lagi membayangkan bagaimana kacaknya wajah jejaka itu. Qalisha menggelengkan kepalanya perlahan.
"Bella! Stop it. Kau tau kan yang kita hampir mati malam tu." Tengking Qalisha.
Dia masih lagi tidak puas hati dengan tindakan Bella. Boleh pulak dia pergi tolong lelaki tu? Nasib baiklah penjahat tu tak dapat tangkap mereka. Kalau tidak, sia sia sahaja dia hidup. Bella menghiraukan sahaja bebelan daripada Qalisha. Dah macam Sofia pulak! Asyik membebel je kerja. Eh, memang la macam Sofia diaorangkan best friend.
"Enough. Apa yang kau nak risau sangat? Kita hidup lagikan. Lek lah." Qalisha membuntangkan matanya.
"Relax kepala otak kau! Sebab jantan tu kau jadi miang macam ni kan?" Tutur Qalisha geram.
"Kalau sebab dia pun kenapa? Aku tengok dia baik. Tak macam jantan pilihan kau tu." Kata Bella. Qalisha mendegus kasar. Percakapan Bella memang tidak berlapik langsung.
"Listen Bella. Kalau dia baik, takkan dia kena belasah dengan gangster malam tu? Entah entah dia hutang dengan Ah long. Kau apa tahu? Yang kau tahu dia tu handsome je kan?" Qalisha cuba untuk bermain psikologi dengan Bella. Bella tersenyum sinis sebelum sebelah keningnya dinaikkan keatas.
"Qalisha, I'm not dumb lah. Naluri aku kuat mengatakan dia lelaki yang baik. Aku rasa dia boleh jaga kita." Ujar Bella dengan penuh keyakinan. Qalisha menunjukkan wajah meyampah kepada Bella.
"No! Aku tak nak. Kalau kau ada simpan angan angan untuk kahwin dengan jantan tu. Better tak payah. Sebab aku sendiri tak yakin kalau kau ni betul betul ikhlas atau tidak. Ataupun, kau nak jadikan dia mangsa kau?" Ejek Qalisha kepada Bella.
Bukan dia tidak tahu yang Bella sedang mencari mangsa barunya buat masa ini. Sudah beribu orang mati ditangannya kerana ulah Bella. Kerana kecantikan wajahnya yang luar biasa serta bentuk tubuhnya yang menawan, ditambah pula dengan Iris kebiruan miliknya, menjadikan dia kegilaan ramai jejaka diluar sana. Jadi, mudah untuk dia menggoda mangsanya. Kalau diikutkan semua mangsanya lelaki. Tiada perempuan. Sebab apa? Sebab dendam dia pada bekas kekasih hati Qalisha. Ingin saja dia membunuh Alex. Tetapi, setiap kali dia cuba untuk berhadapan dengan Alex. Qalisha akan mengambil alih tempatnya.
Ishh geram betul dia dengan minah ni. Lembut sangat. Sebab tu orang pijak kepala dia. Dia dah lupa apa yang Si Alex tu buat pada keluarga dia 5 tahun lepas? Alex tu dah bunuh papa dengan kakak kembar dia kot! Bukan tu je, sebelum kakak Qalisha mati. Alex telah merogol kakak Qalisha terlebih dahulu. Tidak akan dia lupakan bagaimana kejamnya Alex membunuh mereka. Kalau ikutkan hati memang dia teleng je kepala Qalisha. Karang tak fasal fasal senget pula kepala dia. Dah tak boleh nak cari mangsa. Siapa yang rugi? Akulah!
YOU ARE READING
OG| 𝐌𝐫. 𝐁𝐢𝐥𝐥𝐢𝐨𝐧𝐚𝐢𝐫𝐞 𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚
Action1st series by ainazahirah_ 𝐀𝐝𝐫𝐢𝐞𝐥 𝐐𝐚𝐫𝐥 - Seorang jejaka berkacukan Itali. Mata helangnya yang bewarna hijau mampu membuatkan sesiapa sahaja gentar ketika melihatnya. Dia merupakan ketua mafia yang digeruni oleh ramai pihak. Ego yang tinggi...