02

16 1 0
                                    

"JEONGHAN!" Panggilan daripada suara seseorang yang sangat Jeonghan kasihi dapat dedengari dari hujung taman itu.

"SHUA~!" Jeonghan melambaikan tangannya menyapa mesra teman baiknya.

Joshua berlari kecil menghampiri Jeonghan dan terus bersalaman sebelum memeluknya. Dah berapa lama entah sejak diorang kali terakhir jumpa. Bila masing-masing ada kerja yang kena buat lepas tamat sekolah menengah, memang jarangla nak jumpa kan.

"Acane drama kau latest ni? Ok?" Soal joshua pembuka bicara.

"Emm biasa je. Kau? Boleh tak tu handle bisnes bapak kau kat LA sana?"

Joshua tersenyum bahagia.

"Mestila bolehh, this is Joshua Hong kot, paling berkaliber la kat sekolah dulu. Takat handle bisnes cafe biasa je mestila ok hehe" gelaknya comel.

Setelah berkongsi segala tea, berbual pasal masalah dunia, politik dan masa depan negara, phone Joshua tiba-tiba berdering tanda ada orang call.

Tanpa fikir panjang Joshua terus menerima panggilan tersebut dan memberi isyarat kat Jeonghan suruh senyap.

Sebagai kawan yang baik, Jeonghan terus buat bunyi mendesah kat tepi telinga Joshua dengan niat nak kacau dia call🤦‍♀️ paham pahamla perangai setan jeonghan tu camne

"SENYAP BONGOK KAU NAK APE SENANYA" Shua jentik dahi Jeonghan dan membuatkan kawan dia tu tergelak besar. Ape entah yang lawak eh haih menyampah betul aku

"Ahh mian mian HAHAGHAHAG"

Joshua mengabaikan permohonan maaf jeonghan yang kedengaran tak ikhlas tu sebelum meminta maaf kat orang yang call dia dan meneruskan apa yang perlu dibualkan.

Habis gelak, Jeonghan memandang Joshua yang masih sibuk on-call dengan penuh penantian. Dia jeles sebenarnya tu. Nak perhatian shua HAHAHHA

5 minit kemudian Joshua akhirnya menamatkan panggilan dan menyimpan semula phone dia dalam poket seluar.

"Siapa tu?" Soal Jeonghan secara reflex

"Adik aku. Haih dia ngadu cakap dia terhilangkan card touch&go dia kat 7e. Hm bukannya aku tak nasihat kat dia jangan pegi minum memalam. Dahla first night balik Korea pastu boleh pulak dia buat hal. Tak penatke menyusahkan abang yang penyabar macam aku ni heh. Yang si cashier 7e tu pun satu. Kalau nak jaga kedai tu elok elok laa peka sikit kat keadaan sekeliling. Kalau nampak barang customer tinggal kena la lari keluar cari tuannya. Penatla aku dengan society 21st century ni hm entah pape entah" luah Joshua sambil menggaru belakang kepalanya yang tak gatal. Riak wajahnya jelas menunjukkan dia stres walaupun baru first day dia kat Korea lepas 6 tahun kat LA.

Jeonghan mengangguk ringan.

Dan dia baru teringat peristiwa malam tadi kat 7e tu. Baru sedar dia kena kutuk dengan joshua sebentar tadi like wth bro kok salah aku kalau adik ko yg tinggalkan mende tu :(

"Adik kau?" Suara jeonghan memecah kesunyian.

"Jieun." Jawap Shua ringkas.

Jeonghan mengetap bibir kecil sebelum membalas dengan sarkastik. "Malam ni.. suruhla adik kau datang 7e tu lagi. Mana tahu cashier tu simpan lagi kad dia kan.. hehe" Jeonghan mencuit-cuit lengan kanan joshua tu dengan gediknya.

Joshua mengangguk ringan sebelum mencapai semula phone dia dah chat adiknya Jieun itu.

Senyuman capitalism jeonghan belum pudar. Dalam fikirannya memainkan seribu satu cara bagaimana untuk bagi balik card tu kat pompuan semalam.

Dahlah dia adik Joshua. Hm selama dia kawan dengan joshua takpernah lak dia tahu yang Shua ada adik yeoja😭 patutlah lawa HAHAHAHHA

"Jeonghan oi" Shua memetik jarinya kat depan muka aku untuk mematikan lamunan. deja vu HAHAHHA

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 14, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Manipulate ; YJH [OG]Where stories live. Discover now