"Siapa yang masak spageti ni?"
Suasana kafe Euphoria tengahari itu kecoh bila seorang pelanggan tiba-tiba mengamuk. Hani selaku oranh yang bertanggungjawab menyediakan hidangan hari itu segera keluar dari dapur dan ke hadapan.
"Saya yang masak. Kenapa? Ada apa-apa masalah ke?" soal Hani penuh tertib.
"Masin! Aku tak tahu lah macam mana kau dapat kelulusan untuk memasak?" pelanggan yang merupakan wanita berusia 30an itu mengherdik kuat.
"Masin?"
"Ya! Macam mana kau buat kerja hah? Kau nak aku kena darah tinggi ke makan masakan ku?" kepala Hani ditunjal.
"Kenapa ni?"
Jungwoo yang baru masuk ke kafe menghampiri mereka. Terkejut dia melihat Hani yang dilayan dengan teruk itu.
"Kau siapa?"
"Saya pemilik kafe ni. Ada apa-apa yang jadi ke?"
Wanita itu berdecit penuh sinis. Pinggan spageti miliknya tadi dicapai dan disua di depan Jungwoo.
"Ini. Makanan yang pekerja kau masak ni masin! Macam mana kau pilih pekerja hah?"
"Masin? Puan, masakan kami semua ikut resepi dan sukatan yang di sediakan,"
Jungwoo membela Hani.
"Jungwoo. Salah aku. Maybe aku tersalah sukatan hari ni. Saya minta maaf Puan. Saya akan sediakan makanan lain untuk Puan,"
Hani menunduk hormat pada wanita itu.
"Baru nak mengaku salah?"
"Saya minta maaf. Saya gantikan-,"
"Tak perlu! Aku dah takde selera nak makan! Aku nak kau bayar dua kali ganda harga makanan ni sebagai tanda minta maaf!"
"Puan, tak boleh lah macam tu. Kami boleh bagi makanan baru dan pulangkan duit Puan. Tapi kalau kena bayar dua kali ganda, rasanya itu dah melampau. Lagipun staff saya dah minta maaf," ujar Jungwoo.
"Mwo? Melampau? Kau jangan sampai aku bagi bad review dekat kafe kau ni!"
Jungwoo mengetap bibirnya tanda kesabarannya sudah memuncak.
"Jungwoo, takpe. Aku boleh bayar," Hani memegang lengan Jungwoo.
"Tapi Hani-,"
"Takpe. Salah aku," Hani tersenyum nipis.
"Puan, boleh ikut saya ke kaunter,"