ᴄʜᴀᴘᴛᴇʀ 𝟷𝟸

49 9 4
                                    

Graveyard

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Graveyard..

Nami pov..

Aku letak bunga mawar putih dkt ats kubur dia.

"Yunho ahh. Ni saya. Im Nami". Air mata yg aku tahan dri tdi mengalir.

"saya dtg nk jumpa awak". San yg berada di tepi hnya pndg aku.

Aku keluarkan sesuatu dri beg tgn aku. "Yunho. Ni sticky note yg awak selalu bagi saya"

"s-saya sanggup kutip dan cri balik sbb saya nk simpan".

"saya tahu yg saya byk buat salah dgn awak. Saya abaikan awak". San genggam tgn aku kuat.

Aku mengetap bibir. Air mata aku pun terus mengalir.

"mianhae. Jeongmal mianhae"

"sya tk sepatut nya layan awak mcm ni. Saya sepatut nya jumpa awak hri tu t-tapi saya tk pergi. Jujur saya minta maaf Yunho" kata aku smbil menangis.

"tapi saya tahu. Menyesal skrg pun dh tk berguna sbb awak tkkn hidup semula Yunho".

Aku diam seketika smbil lap air mata aku yg terus mengalir. Aku tk kuat nk jumpa dia.

"Yunho ahh. Saya harap awak tenang dkt sana. Saya akan sentiasa doa kan awak".

Tik! Tik! Hujan renyai mula turun seolah olah dia pun faham perasaan aku. San mengambil payung dri kereta nya segera dn memayungi aku supaya aku tk kena hujan.

Bahu aku di sentuh perlahan dn aku toleh ke arah San.

"Nami. Dh hujan ni. Jom balik"

Aku pndg dia. Berharap yg dia akan faham. Aku tk nk tinggal kan Yunho dkt sini.

"geokcheong hajima. Esok kita jumpa dia lagi" kata San lembut.

Aku toleh semula ke arah kubur nya.

Sticky note yg bertaburan dkt atas tanah tu aku ambil dn letak dalam balang kaca yg aku bawa bersama.

Balang kaca tu aku letak dkt tepi kubur dia. Payung yg aku ambil dri loker Yunho juga aku buka dn letak di situ.

Aku tknk dia kena hujan.

"Nami". San menghalang perbuatan aku. Aku pndg dia.

"nnti Yunho tk kena air hujan. Lagipun air hujan ni boleh jadi satu mesej dri kau untuk dia. Setiap kali hujan turun. Kau bgilah mesej pada dia" kata San.

Aku geleng kepala. "ani. Nnti Yunho kena hujan -"

"Nami. Jebal" rayu San. Aku diam. Payung tu aku ambil semula dn simpan dlm beg aku.

"Yunho. Nnti saya dgn San dtg lagi tau" kata aku.

"annyeong".

San bawa aku pergi dri situ. Aku toleh ke arah kubur nya buat kali terakhir.

"mianhae" kalimat yg tk prnh aku lupa dn yg selalu aku kata. Seolah olah ianya satu kamus dlm hidup aku.

Rasa bersalah dlm diri aku pun masih belum hilang.

Tapi sebagai manusia yg masih hidup , aku patut terus kan hidup dn jadikan perkara ni sebagai satu pengajaran.


Tamat

❏❐❑

author's note :

Yg part San tu obviously hnya rekaan ye

sᴛɪᴄᴋʏ ɴᴏᴛᴇs | ʏᴜɴʜᴏ | ᴀᴛᴇᴇᴢ ✓Where stories live. Discover now