Bab 2

7 2 0
                                    

tok tok tok..
Kedengaran bunyi pintu diketuk mengejutkan Xavier yang sedang dihanyut mimpi.

"yes?"
"woi.. Ni aku la. Kwn kau"

Xavier pelik. Aik..

"Masuk je la. Kau nk ketuk pintu bagai. Buat tebiat ke apa.. Biasanya kau main rempuh je masuk mcm pejabat ni kau punya"

Auch. Sinis sekali bunyinya..

"kau ni.. Aku ketuk salah, tak ketuk pun salah"

"hm.. Whatever la.. Hah, kau masuk bilik aku ni pahal?"

"Tak. Aku nk tanya kau keluar lunch tak hari ni? "

"Tak.. Kau tak nampak kerja aku yang banyak bertimbun atas meja tu? Siapa nak buat kalau aku keluar lunch? Kau? "

"aish kau ni. Aku tanya je pun.Nak marah marah ni dah kenapa? Period eh? "

"kepala otak kau period..Dah lama hidup ke? Btw, kau masuk pejabat aku, kacau aku tgh tidur semata mata nak tanya sebab ni je? "

"Hehe.. Sorry.. "

"dah dah...Kau ni.. Lama nau duk bertapak dalam pejabat aku ni, tak reti nak keluar? Nak aku tunjukkan jalan keluar ke kat kau? "

"Ye ye.. Sabaq laa.. Kau ni.. Nak keluar la ni.tak menyempat la kau ni"

Hakimi berjalan keluar..sebelum sempat kakinya melangkah keluar, kedengaran suara Xavier mengingatkannya supaya tutup pintunya sebelum keluar.

"hah..dah keluar tu,tutup balik ye pintu tu. Masuk pandai pintu tu kau buka, dah keluar tak tahu nak tutup balik? "

Kedengaran sinis suara Xavier mengarah kimi.

"ye ye.. Aku tahu laa"

Pintu ditutup... Baru sahaja Xavier mahu melelapkan mata, tiba tiba matanya terbuka luas semula. Mengingatkan kerjanya yang berlonggokan di atas meja kerjanya membuatkan Xavier terpaksa membatalkan hasratnya untuk melelapkan mata.

Waktu lunch-

Huarghhh.. Xavier menguap seketika.
Dia kemudiannya mengurut urut bahunya yang lenguh tadi akibat dia asyik menunduk je semasa dia sedang menyelesaikan kerjanya tadi.
Badan direngangkan sebelum kakinya menapak keluar pejabat.
Dia menuju ke lot parking kereta. Kereta dipandu menuju ke restoran yang berdekatan dengan bangunan syarikatnya.

Di Restoran-

Kakinya melangkah masuk ke dalam restoran.
Hmm.. Not bad..

"urm.. Encik nak order apa? "

Mak aihh.. Comelnya suara.. Dia mengangkat muka. Terpana dia seketika. Di hadapannya, seorang gadis berambut ikal mayang berwarna brown, bermata biru, berkulit putih..
Pipi dia.. Kemerah merahan.. Bibir dia.. Merah..

"Encik? Encik? Hello????"

Tangan perempuan itu melambai lambai di hadapannya.

"y-yes? "

Dengan gugupnya dia bersuara. Suaranya tersekat sekat seketika. Entah kenapa dia boleh jadi gagap pula time time macam ni. Biasamya dia tak pernah macam ni dengan perempuan..
Buka setakat gugup, pandang muka pun rasa menyampah. Tapi yang ni, dia rasa lain..

Kau dah jatuh cinta ke tu Ian?

Suara hatinya bergema.
Tak tak. Mana mungkin. Mungkin aku gugup tadi sebab aku rasa tak selesa..tu je kot.
Katanya dalam hati.. Menyedapkan hatinya sendiri yang mungkin sedang dilanda kekeliruan sekarang ini.

"Encik? "

Kedengaran suara waiter itu memanggilnya.

"Y-ye.. Order ye? Umm.. Saya nak nasi ayam dengan milo ais. "

"Baik encik"

"Sebelum tu, nama awak apa? "

"Pfft.. Haha.. Nama saya Eliyana. Boleh panggil saya Eli. "

"Eliyana.. Cantik nama tu.. Mcm tuannya jugak"

Tersipu sipu Eliyana menahan malu. Pipinya merah merah bila diusik sebegitu. Pertama kali dalam hidupnya diusik sebegini.

Disebabkan menahan malu yang teramat,dia terus beredar dari situ.

Xavier ketawa kecil melihat kecomelan gadis itu.
Terpaku dirinya sebentar..pertama kali dalam hidupnya dia tersenyum.. Dengan package ketawa sekali..

Eliyana.. Eli.. She is really different..
Weird but cute..



Continue..

Vote and comment, tq..
Puas dah author kerah otak nak dapat idea.. Sorry.. Ni je yg dapat.. 558 words.. :(
Kalau cerita ni okay, korang vote la.
Klau x vote pun, tak pe la..:))

The DevilWhere stories live. Discover now