"Ah... lütfen, oturmaz mısın?" Etrafta dolaşarak bir şeyleri kırmasından endişe ettiğim için ısrar ettim. "Sana çay ikram edebilir miyim?"
"Sadece sıcak su lütfen. Çay yaprakları geleceğim hakkında bilmemeyi tercih ettiğim bir şeyi ortaya çıkarabilir."
Suyu getirmek için giderken kapıyı kapatıp oturmasını işaret ettim. Oturma odasına geçerken dikkatle eğildi ve hiçbir şeye değmemeye özen gösterdi. Ancak halıda siyah ayak izleri bırakmıştı. Cama doğru yürüdü ve oturmadan önce perdeleri çekti, bu da kimsenin görmesini istemediği bir şeyi yapmayı planladığını gösterdiği için ürpermiştim. Kendini koltuğa bıraktı ve ellerindeki deri eldivenleri çıkarıp sehpaya koydu.
Elimde sıcak suyla döndüğümde, not defterini önündeki sehpanın üzerine koyduğunu ve okunaksız bir şekilde aceleyle bir şeyler karaladığını gördüm.
"Yazmak için fazla karanlık değil mi?" Perdeleri tekrardan açmama izin vermesini umarak pencereyi işaret ettim.
"Keskin gözler, dünya ne kadar karanlık olursa olsun gerçeği görür," dedi, neredeyse transa benzer bir halde, panodan başını kaldırmadan.
"Bu... çok doğru," diyerek iç çektim ve karşısındaki koltuğa oturdum. "Uzun süredir Insomnium için mi çalışıyorsun?"
"Evet." Daha fazla ayrıntıya girmeyi reddediyordu.
"Güzel. Umarım buraya gelmek için uzun bir yol çekmemişsindir." Gülümsedim, tuhaf sessizliği bozmaya çalışıyordum.
"Insomnium için mesafeler önemsizdir," dedi kararlılıkla.
"Peki o zaman," diye mırıldandım, gergin bir şekilde boğazımı temizleyerek. "Insomnium'un dikkatini nasıl çektiğimi sorabilir miyim?"
Yazmayı bıraktı ve yazacağı şeyi düşünürken başını salladı.
"Arama konusunda çok iyidirler," dedi düşünceli bir şekilde.
Panoyu yerine koydu, doğruldu ve önüne koyduğum fincanı aldı. İlk önce kokladı, muhtemelen sadece su olduğunu doğrulamak için, ama bence daha çok çay içme eylemini tekrarlamaya çalışıyordu. Kupayı geri koymadan önce, yudumlarken serçe parmağını kaldırdı. Elleri gerçekten güzeldi.
"Şu anda adını hatırlayabiliyor musun?" Sanki benimkiler kadar normal bir soruymuş gibi, gelişigüzel bir şekilde sordu. "Ve lütfen refleks olarak evet demeyin; gerçekten hatırladığınızdan emin olun."
"Tabii," diyerek başımı salladım. "Adımı mı soruyorsun?"
"Kesinlikle hayır, bu kurallarımızın korkunç bir ihlali olur," diye yanıtladı panosunu tekrar eline alarak. "Sonraki soru: aklın hala yerinde mi?"
"Pardon?"
"Biliyorum, sorunun ifade ediliş şekli garip," dedi üzgün bir şekilde başını sallayarak. " Ne kadar aklı başında gözükseniz de beni kandırabilecek kadar zeki bir deli de olabilirsiniz."
"Ah, cevap 'hiç olmadığı kadar aklı başında' olmalı o halde," diye yanıtladım zorla gülerek.
"Evet. Bunu beğendim," diye kıkırdadı. "Rüya gördüğünde aklı başında olduğunu mu yoksa olmadığını mı düşünüyorsun?"
"Aklı başında derken lucid'i kastediyorsan-"
"Kesinlikle hayır," diyerek hemen sözümü kesti.
"Oh, o halde, sanırım... aklı başında diyebilirim."
"İlginç," dedi Garip Adam meraklı bir baş hareketiyle. "Şu an rüya görüyor olabilir misin? Rüya değilse neden ankete daha az aklı başında bir halde katılıyorsunuz?"
"Ah, bu kesinlikle rüya gibi görünüyor, ama berrak rüyalar görmüyorum, bu yüzden sanırım rüya görüyor olamam," diye mantık yürüttüm. Tüm bunlar ne kadar gerçeküstü olsa da, yine de rüya görmediğimden emindim. Her şey hala bir rüya olamayacak kadar tutarlıydı. "İkinci sorunuza gelince, uyanıkken rüya göremiyorum. Ben rüya görürken beni araştırmak istiyorsan, korkarım ki uzlaşmacı olması gereken kişi sensin."
"Yeterince makul bir istek," diyerek başını salladı. Ama şimdi burada olduğum için şu anki ruh halin yeterli olacak. Rüyalara ne kadar zaman harcadığını söyleyebilir misin?"
"Tüm hayatım boyunca mı demek istiyorsun?"
"Şimdiye kadar ve şu an dahil, evet," diye yanıtladı.
"Normalde bir gece de birkaç saat rüya görüldüğünü bir yerde okumuştum, bu yüzden en azından bin günden fazla süreceğini tahmin ediyorum," diye yanıtladım kafamda biraz kabaca matematik yaptıktan sonra.
"Yaklaşık üç yıl diyeceğim." Garip Adam başını salladı. "Ve o rüyalardan hatırladığın herhangi bir şey var mı?"
"Rüyalarımı hatırlayıp hatırlamadığımı mı soruyorsun? diye sordum, tuhaf sorularını takip etmekte hala güçlük çekiyordum. "Hayır pek hatırlamıyorum, oradan buradan birkaç tuhaf parça, sanırım."
"Ama önemli şeyler değil, değil mi?" dedi Garip Adam, tahtasına işaret koyarken. "Peki bu durumu üzücü buluyor musunuz?"
"Bunu daha önce hiç düşünmemiştim ama madem sordun," doğruldum, "Rüyalar saçmalıktır. Onlar sadece ben uyurken beynimin yaptığı şeylerin bir yan etkisi. Kendi başlarına önemli değiller."
"Ama ya öylelerse?" Garip Adam umutla sordu, daha önce kayıtsız olan tavrında olan ani bir değişimle eğildi. "Ya bu unutulmuş üç yıl iyi bir şekilde kullanılabilseydi? Uyanık olduğunuzdaki gerçekliğin kısıtlamalarından kurtulmuş, rüya gören zihniniz yaratıcı düşünceler için daha büyük bir kapasiteye sahiptir."
"Anlatmaya çalıştığın şeyi tam olarak kavrayabildiğimden emin değilim," dedim arkama yaslanırken.
Garip Adam, "Şu anda rüyalarınız rüzgar gibi, kullanılamayan bir enerji kaynağı," iddiasında bulundu. "Insomnium'un yapmak istediği şey, zihninize girmek ve rüya gören zihninizin gücünden yararlanabilmek için birkaç yel değirmeni kurmaktır. Az önce hiç kullanmadığınızı kabul ettiğiniz o güç, özleyeceğiniz bir şey değil, değil mi?"
"Bunlar... mecazi yel değirmenleri, sanırım?"
"Kavramsal, evet. Rüyada onları yel değirmeni olarak göreceksin ve içine adım atacak olsan, iç içe geçen dişli çarkları, altlarına serilmiş her türlü yemi öğütüp parçaladığını göreceksin. Tabii dediğim gibi, hepsi kavramsal olarak."
"Anlıyorum. Peki hayallerimde olacak olan bu yel değirmenlerinin varlığının göze çarpan etkileri var mı?" diye sordum.
"Değirmenler hayallerinizde değil, zihninizdedir. Onlar rüyalarınızdan güç alırlar ve onları algılayabildiğiniz yer orasıdır, ancak uyanıkken de durmazlar, her zaman bilinçaltınızdadırlar. Bunun düşünce ve davranışlarınızı etkileyip etkilemeyeceğini söylemek zor. Insomnium'un zaman zaman zihninizde bakım yapmaya da ihtiyaç duyabilir."
"Peki bayım, açık konuşacağım; konuyu açıklama konusunda pek iyi bir iş çıkarmıyorsun. Bilinçaltımdaki kavramsal yel değirmenleriyle uğraşacağıma hayallerimin boşa gitmesini tercih ederim, çok teşekkür ederim," dedim sertçe.
"Elbette Insomnium yaptığı operasyonların zararını size kat kat ödeyecek," diye beni temin etti Garip Adam. "Adlarından muhtemelen anlamış olabileceğiniz gibi, Insomnium'dakiler uyku veya rüya durumuna benzer hiçbir şeye giremezler. Onarıcı ve yaratıcı güçlerinden yararlanmak için Insomnium, uykusunu ve rüyalarını başka kaynaklara yaptırır. Bunlar hayati kaynaklar olduğundan, bedelini cömertçe ödemeye hazırlar. Bahsettiğim gibi, Insomnium, farkında olsanız da olmasanız da bilinçaltınızda her zaman var olacaktır, ama onlar her zaman senin farkında olacaklar, asla uyumayan bir gözcü gibi. Dilerseniz rüyanızda ki yel değirmenlerine bile girebilir ve talebiniz yahut sorunuz varsa Rüya Değirmencileri ile sohbet edeilirsiniz."