إقتباس "2"

31 1 0
                                    

اوقف السيارة في مكان يبدو مهجور قليلا ليجد راجل ياتى اتجاه ينزل من السيارة بشموخ ويذهب له ليعطيه كيس أسود يأخذه بسرعة ويفتح ليجد ما يريد ليبتسم برضا وينظر إلى هذا الشاب قليلا ثم يضع يده دخل نافذة السيارة يأخذ شئ منه لم تكون سوا فلوس يلقيها  فى وجهه ويقول ببرود:"امشى من وشى ومش عايز اشوفك تانى علشان "،، ويخرج من جانبه مسدس ويضع على رأس الراجل بهدوء ويكمل" متموتش". ويبعد عنه المسدس ليركض الاخر هربا منه ليبتسم ليث بسخرية عليه  ثم يقول بصوت عالى نسيبة:"العرض خلاص انتهاء تقدرى تطلعى يا انسه لين محمود درويش ".

عند لين
كانت تأخذ نفسها بصعوبة عندما رأته يضع المسدس على هذا الشاب وفزعت أكثر عند كشفها لتخرج من خلف الشجرة وترسم على وجها ابتسامه بلاهه :"ايه ده ليث ازيك ياراجل بتعمل ايه هنا ؟؟".
ليرفع حاجبه الأيسر بستنكر  ليبتسم بخبث ويقترب منها  ويقف أمامها ويرفع امام وجها ذلك الكيس الأسود ويقول:"كنت بجيب هرولين".
تبتلع ريقها بصعوبة:"ومالك بتقولها كانك بتجيب كيلو طماطم  ده مخدرات يابا يلع*ن اليوم اللى شوفتك فيه ".
ينظر له بغضب
لتقول بتصحيح:"بص مش اوى".
يأخذ نفسه بعمق يحاول أن يهدأ  ويقول بخفة:"اركبى".
لين بجاهل:" ايه".
ليصرخ بيها:"ارررركببببى ".
لتراكبِ بسرعة السيارة وتهمس:"انا مش عرفة بحبه عليه ده مدمن و كمان بتزعق ليا اه لازم اوقف عن حده وارفع عليه قضية فى محكمة الأسرة  لحظة بس احنا مش متجوزين عادى مش مشكلة اتجوزه وبعدين ارفع القضية عليه".
:"حلو فكره حلوة".
لين بثقة:"عرفة انا طول عمرى ذكية من يومى حتى فى ....". توقفت عن الكلام عند أدركت انه يركب السيارة واستمع لها  أيضا
لتكمل:"ايه ده ابو سياد تصدق ماخدتش بالى انك هنا متقول احم ولا دستور حتى ".
ينظر لها طويلا ثم يبدأ بقيادة متجاهلها تماماً.

عندما يعشق المدمن
بقلم /  Roya Amr

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: May 11 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

عندما يعشق المدمن حيث تعيش القصص. اكتشف الآن