İnanın ki bunu ben de tam olarak bilmiyorum. Çünkü herkesin kafa yapısı farklı . Her kişinin çalışma yöntemi de bu yüzden farklı olacaktır . Ben 10. sınıftayken okulun kursları vardı. Orada başladım çalışmaya . Şöyle ki kursta önce konu tekrarı ardından da soru çözüyorduk . Eve gelince de okulda gün içerisinde yaptığım her şeyi bir bir gözden geçiriyordum . Bu kısa sürdü . Sadece ilk dönem bunun nedenini hadi tahmin et neydi ? Söylüyorum Covid-19 . Salgın bir başladı Yok böyle bir şey . Bize dediler ki bir hafta okul yok sonra bir ay böyle böyle derken 11.sınıf oldum . Online ders diye şeyleri ilk defa duyuyordum . Kendi okulumun online derslerine başka bir özel okulun online derslerine katılıp dinliyordum . İşte burada gerçekten çalıştığımı hissettim. 11. sınıf olmuştum artık. Özel bir okula geçtim . Eve gelince yine okulda yaptıklarımı analiz edip sonrasında soru çözüyordum. Bu soru çözmeyi 10. sınıfta hiç yapmadım . Soru çözmek konuyu kavrayıp kavramadığını gösteriyordu. Bazen konu çalışması çok az yapıp direkt meraktan soru çözüyorum . Haliyle çok yanlış çıkıyor moral bozuyordum. Bu yaptığım hatalardan biriydi. 11. sınıfta böyle geçti. 12 ye geçeceğim yaz tatilinde TYT matematik bir kere bitirdim . TYT fen de aynı şekilde. 12 ye geçtiğim de belli bir temelim vardı. Deneme sınavlarına girip çıkıyorduk. Arkadaşlarımda şunu fark etmiştim : pandemide işlenen fen kısımlarını yapamıyorlardı. Bunun temel nedeni derslere girmemeleri tabi ki. İşte temel bu yüzden önemli. Tabi 12 de düzelten oldu. Ben de çalışma stilimi değiştirmiştim . Artık eve gidince gün içerisindeki işlediğimiz yerleri analiz etmiyorum.Bu bence zaman kaybı olmaya başlamıştı . Direkt hangi konuyu çalışmam gerekiyorsa çalışıyor sonrasında test çözüyordum. Ağustostan Ocak ayına kadar TYT çalıştım. Ocaktan sonra AYT çalışmalarına başladım ve giderek TYT çalışmasını azalttım . Şubat sonunda artık TYT çalışmıyor sadece deneme çözüyordum. Çünkü sınavın belirleyicisi olanın AYT olduğunu biliyordum . AYT çalışırken fen konularını MEB kitaplarından çalışıyordum. Ben böyle ders çalıştım . Size de ders çalışma konusunda başarılar dilerim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YKS Çalışma Günlüğü
عشوائيYKS ye nasıl çalışmaya başladığımı ve bu yolda neler yaptığımı gostereceğim.