FLASHBACK :
Selepas hansol menamatkan panggilannya seungkwan terus membuat muka sedih, dia agak kecewa kerana tidak dapat mengikuti kawannya pergi bercuti.
" Haih.. kau ni seungkwan diorang dah pergi baru kau rasa menyesal sebab tak ikut haih.. "
Mengeluh seungkwan dari biliknya apabila mengingati kisah dia tak dapat ikut seventeen akibat faktor kerjanya, selepas itu dia pun mengambil tuala dan masuk ke bilik air tanpa berfikir apa yang akan terjadi dengan seventeen di villa tersebut .
Keesokan Paginya di Villa Kayangan ;
" Woah!! Good morning!! ". Seokmin orang pertama yang bangun itu terjerit kecil sambil mengeliat ? di laman luar, selepas dia melihat pemandangan di pagi hari dia membuat keputusan untuk mengambil beberapa kepingan gambar untuk kenangan lagipun cuaca pagi itu pun menarik maklumlah baru pukul 8 a.m.
Sedang dia sibuk mengambil gambar, member yang lain satu persatu bangun dari tidur mereka dan duduk di ruang tamu dan ada jugak yang terus ke dapur untuk membuat sarapan.
" Dk buat apa tu? " Soonyoung yang dari tadi memerhati seokmin mengambil gambar itu mula bertanya.
" Tengah tanam bunga hyung, tak nampak ke orang tengah amik gambar ni pergi tanya lagi buat apa "
" hehe jangan marah tanya je pun "
Seokmin hanya memandang muka soonyoung dengan malas sambil kakinya melangkah masuk ke ruang tamu. Apa yang dilihatnya di ruang tamu hanyalah muka mengantuk hyung nya sahaja tapi apa yang lagi peliknya adalah macam ada member yang masih takde di ruang tamu tersebut.
" Mana yang lain macam tak cukup orang je kat sini? " tanya seokmin kepada soonyoung yang melabuhkan punggungnya di sofa sebelah jihoon yang masih tertidur itu.
" Jap, haah lah tak semua ada kat sini eh? " Balas soonyoung sambil memandang muka seokmin semula.
" Hyung aku tanya kau tau yang hyung tanya aku balik dah kenapa Hoshi hyung, aduh penatlah cakap dengan hyung ni. "
Selepas sahaja seokmin berkata begitu soonyoung pun meminta maaf kepadanya dan seokmin terus pergi ke dapur membantu yang lain menyiapkan sarapan.
Selang beberapa saat seungcheol pun turun ke ruang tamu dan duduk di meja makan sambil berkata.
" Semua dah turun ke? "
" Tak semua yang ada " kata jun sambil meletakkan beberapa makanan yang sudah siap.
" Siapa je yang takde? " Soal seungcheol balik .
" Hmm.. jap kat sini baru ada sembilan orang jadi tiga orang yang takde. Mingyu , Jeonghan hyung dengan Chan yang belum turun. "
YOU ARE READING
BAD CLUE : THE VILLA [Season 1]
Mystery / ThrillerSatu percutian yang menyeronokkan bertukar menjadi satu percutian yang misteri di mana salah seorang ahli seventeen hilang di villa tersebut. Sejak itu mereka cuba mencari ahlinya yang hilang sambil cuba merungkaikan misteri yang ada di villa itu, t...