merhabaa hala niye bu kitwpta oldugunu anlamadigim okuyucularimm👋🏻😩
bu bolumun konusu biraz bilgilendirmeyle karisik bi elestiri olacak ve herkesin fikirlerinin ayrildigi bi konu😩
bircok defa bu konu hakkinda linc yiyenleri gordum ve benim de linc yiyecegim kacinilmaz bi gercek
ama kimin umrunda ??
yazdiklarima katilsaniz da katilmasaniz da bunun bir elestiri kitabi oldugunu unutmayin ve kaos cikarmaktan cekinmeyin😩😩!!
1,2,3 BASLIYORUZ,,,,
1. Jenerasyon:
Hip-hop'ın popülerleşmesinin etkisiyle şekillenen bir dönem görüyoruz. Seo Taiji and Boys ve DEUX gibi (Zaten bu iki grup K-Hiphop'ın kurucuları olarak kabul ediliyor.) gruplarla ağırlıklı olarak hiphop kültürünü gördüğümüz bu dönemde beşten fazla üyesi olmayan, basit danslar, visual kelimesinin sadece Kim Sungjae için kullanıldığı, birtakım grup için pozisyonların gündemde olmadığı; H.O.T, Baby VOX, S.E.S ve Sechskies'in idol kavramını getirdiği, bir çeşit kendi müzik kültürlerini ortaya çıkarma çabası görüyoruz.2. Jenerasyon:
TVXQ'nun açtığı bu dönemde idol kültürünün hakimiyeti görülüyor diyebiliriz. Neredeyse belli bir şekle girmiş olan Kpop'ta, beşten fazla üyeli gruplar kurulmaya başlandı. (Hatta Super Junior ile sayı 12'ye kadar çıktı.) Bu dönemde idol kültürü oturmaya başlasa bile hala tam anlamıyla oluşturulamamıştı. Bu dönemde sayılamayacak kadar yenilikler yapılmıştı ve 3.jenerasyona taşınmıştı.2. jenerasyonun bence en çekici yönü sahne hakimiyeti ve yetenek. 2. jenerasyonda debutlamış gruplarda bir tane bile sahne hakimiyeti ve yeteneği olmayan üye bulmak zor.
Özellikle 2009'da birçok grubun bop şarkı çıkarmasıyla Kpop farklı bir seviyeye taşındı. Fakat o dönemde çıkan çoğu şarkının nakaratı hep kendini tekrar eden türden, yani akılda kalması daha kolay olacak şarkılardı. Şarkıların şimdi bile bu kadar popüler olmasının bununla ne kadar ilgisi vardır tartışılır.
2. jenerasyon daha çok müzik ağırlıklı diyebiliriz bence. Henüz koreografiler basit türdendi ama tam bir grup görünümü vardı.
3.jenerasyon:
Bu jenerasyonu açtığı kabul eden EXO bile ilk mv'larında hala 2010'dan kalan konsepti uygularken Growl ile resmen konsept dönemi başladı diyebiliriz. Aslında Girls Generation birçok farklı konsept deneyerek buna ön ayak olmuş olsa bile 2. jenerasyonda çok farklı konseptler göremedik. Hatta Hyuna ilk solo şarkısı Change'de bile artık tatlı imajdan çıkılıp değişilmesine vurgu yapıyordu.Bu dönem tam olarak Kpop'ın Kpop olduğu dönem. 2.jenerasyondan taşınan yenilikler, sürekli üretim ve insanlara tüketimi özendirme ve idollük imajını insanlara aşılamak için şirketlerin girdiği çaba ile tam bir para avcılığının başladığı dönem diyebiliriz.
Visual, grup pozisyonu, alt grup gibi kavramlarla sistemin oturtulduğu, insanların aklında "K-pop" denince oluşacak görüntüye ulaşıldığı, grupların gerek sahne hakimiyeti, gerek yetenek, gerek dans konusunda eksikliklerinin çokta kalmadığı bir boyuta ulaştı.
Amerikan ve Japon kültürünün karışımıyla ortaya çıkan Kpop, bu dönemde Japonya'nın içe dönük politikasından uzaklaşıp dış pazarlara girdi. Japon kültürünün yoğunlukta olduğu şarkılardan çok batı tarzı şarkıların yapıldığı da bir gerçek olunca insanların A-pop'a dönüşüyor demesi kaçınılmaz oldu.
Bu düşünceye birnevi katılıyorum. Çünkü artık Amerikan ve Japon kültürü karışımından çok batı kültürünün hakimliği var. Eğer 7 yıl önce böyle bir şey gerçekleşseydi tutmayacak bir strateji olurdu. Çünkü şimdi K-pop gibi A-pop da artık eskisi gibi değil, tamamen listeler için, tiktokta popüler olması için yapılan şarkılar mevcut. Hâl böyle olunca şirketler, eski etkisini kaybetmiş Apop sektörüne grupları katarak asıl etkileşimi kendilerinin almasını sağlıyor.
Genel olarak şarkılar para için yapılıyor, para için yapıldıkça da kalitesi düşüyor. Fakat bu jenerasyondaki bir grubun bu ortamdan çıkıp kendi farkını ortaya koymasıyla ve felaket bir ilgi görmesi zor değil. Bu jenerasyondaki idollerin etkisinin uzun yıllar devam edeceğine inanıyorum.
4.Jenerasyon:
Ne zaman başladığını bilmediğimiz jenerasyon :d Böyle diyorum çünkü metaverse evreniyle birlikte Kpopta yeni bir dönemin başlamasından bahsediliyor fakat metaverse olayını tam anlamıyla bir tek Aespa'da görüyoruz. Henüz daha ortada öyle bir dönem yokken 2018'de Stray Kids ile başladığını iddia edenleri gördüm.(Yanlışsa düzeltin lütfen) Bahsedilen metaverse konseptini uygulayan tek grup varken girdik denebilir mi? Bilmiyorum. Başka hangi özellikler baz alınarak girildiği söyleniyor bilmiyorum ama temelde metaverse olduğunu biliyorum.4. Jenerasyon grupları olarak adlandırılan gruplarda en önplanda olan sadece visual ve dans😩 Bu dediğime kızacak olanları biliyorum ama grup içinde görseliyle dikkatleri kendine çekmeye çalışan üyeler olduğunu gördükten sonra bu düşüncemden çok emin oldum.
Çoğu grupların sesleri ortalama, sesleri ortalama olmayanların da seslerini ortaya çıkaracak şarkıları yok.
Her grubun bilmem kaç tane dans cover videosu var. Gündeme de genellikle ya dans videolarıyla ya da visual ile geliyorlar.
Grupların yaş ortalamaları belli ve bu yaştaki insanların görseline bu kadar dikkat edilip belli kalıplara sokulmaya çalışılması çok korkunç. Aslında şu anki dönemimizde güzellik standartı konusu sorunken kpop sektörü ve kore toplumu güzellik standartı sorununu daha da kötü hale getiriyor.
Bu jenerasyonda çıkan şarkıların erkek gruplarında EDM türü ağırlıklı olduğunu gördüm. Kız grupları farklı türlerde çıkarsa bile çok fazla konuşur gibi şarkı söyleme tekniği kullanıldığı fark ettim. Bahsettiğim iki şey de şarkıları dinlenilmez kılıyor. (Daha önceki yıllarda EDM türünden birçok güzel şarkı çıkmasına rağmen son yıllarda 4.jen erkek gruplarının yaptığı şarkılar kulağıma hoş gelmiyor.)
Bu jen için denilecek çok şey yok. Genel olarak insanların gözüne hitap eden işler var, kulağa değil. Grupların ve jenerasyonun süresini tahmin etmekte zorlanıyorum, çok uzun sürmez diye düşünüyorum.
Kpop, kendi kendini yok etmeye başladı bence. 3.jenerasyondan birkaç grup dışında sürdürebilecek grup yok. Kpop'a ilgi bitse bile bu grupların popülerliği ve etkisi devam edecek.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
unpopular kpop opinions (short version)
Diversoselestiri hakkimi kullanma haddimi kendimde bularak basladim😋cok sert konusuyorm tiggerlanacaklar hemen hayal et kitabina gecsin 🚪⬅️ triggerlanmayacaklar gelsin tartisalim kpop ortami ne zamandir cok sıkıcı zaten😾