bab 1

0 1 1
                                    

"korang itu bukan nisya ke?". Tanya aliya. Semua kawannya memandang nisya.

"Itu nisya".  Risya berlari lalu memeluk tubuh nisya.

"Lama tak jumpa kau nisya". Risya memeluk nisya tapi dia salah peluk orang.

"Risya aku kat sini . Asal kau peluk abang aku?". Risya memandang muka abang nya dan melepaskan pelukan. Ramai pelajar pandang risya.

"Tak guna".

"Aku pulak?". Risya menarik tangan nisya.

"Hai nisya". Ariani melambai tangan kepada nisya.

"Wah...kawan aku dah berubah mesti ramai lelaki tergila-gila dekat kau". Nisya tersedak dengan kata-kata aliya tadi.

"Kau ni pun tengok dia dah tersedak". Aliya telah meminta maaf atas perbuatan tadi.

"Nisya hensem tak apek tu?". Nisya menggeleng kepala.

"Kau ni tak gentle lah". Kata risya.

"Dah lah aku nak pergi kantin...siapa nak ikut?". Semua kawan nisya mengangkat tangan.

"Jom pergi".

Setelah mereka pergi kantin cikgu bertugas memanggil semua pelajar datang ke tapak perhimpunan.

"Cikgu dah panggil". Nisya berlari pergi ke barisan kelas tapi beg nisya di buang. Nisya sangat geram dengan pelajar yang buang begnya itu.

Nisya menunjuk jari tengah kepada pelajar yang buang beg nya itu. Kawannya memanggil nisya duduk di barisan belakang.

"Nisya sini". Nisya duduk di depan aliya.

"Semua kita akan bermula perhimpunan sebenar lagi. Semua pelajar silakan berdiri". Semua murid berdiri.

"Cikgu kata sebentar lagi". Kata aliya masih duduk.

Selepas perhimpunan semua pelajar di benarkan masuk ke dalam untuk memulakan sesi pembelajaran.

Di kelas nisya ramai goodlooking. Cikgu telah tiba di kelas 2 rajin. Sekarang waktu matematik nisya sangat benci matematik.



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 06, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

KISAH EMPAT SAHABAT BAIKWhere stories live. Discover now