سالام !
اول از همه دربارهی کاور یه توضیح مختصری بدم .
آنچه که در تصور مشاهده می کنید ، گوسفند دریایی، یک نوع جاندار فتوسنتز کننده در دریاست که بسی بسیار کیوته ...خب دیگه اطلاعات عمومی کافیه!!
موضوع مورد بحث امروز ، همین طور که از تایتل پیداست، ریدر های منتقد هست.
اینا یه سری ریدر هستن، که احساس منتقد بودن می کنن و با نظرات تند و گهربارشون ، نویسندگان عزیز رو مورد آزار و اذیت قرار می دن !
خب حالا این ریدرا دقیقا چیکار می کنن؟
اول از همه به روند داستان گیر می دن ، به این ترتیب که:
😎(نماد این نوع ریدر ها): وای چقدر روند داستان کنده ، خسته شدیم بخدا!🙂(نماد نویسندهی گرامی):در صورت تازه کار بودن: حقیقتا من اولین کارمه و خیلی وارد نیستم پس به بزرگی خودتون ببخشید؛ از این به بعد سعی می کنم یکم تندتر پیش ببرمش.
حالا اگه نویسنده کارکشته باشه که اصلا جواب نمیده و کار خودش رو می کنه.در مرحلهی بعد این منتقدان عزیز به انواع و اقسام ژانر ها گیر می دن که در صدر اونها؛ محارم ، اسمات و فلاف قرار داره !
حقیقتا این نوع ریدر معتقد که نویسندهی بوک و فن فیکشن مذکور نمی تونه این سه ژانر و خوب بنویسه و همچنین به شدت باور داره که فقط خودش می تونه توی اون داستان این سه تا ژانر و خیلی تمیز و عالیییییی بنویسه !!!
ببین عالی نهها ، عالیییییی!
حالا اگه نوشتهی (مثلا اسمات) یک نویسنده ، مورد پسندشون نبود ؛ با جمله ( جملات):
😎:خیلی داستانت ، مخصوصا بخش اسماتش خیلی تخمی تخیلیه، یادتون باشه که ما تو دنیای واقعی زندگی می کنیم و....... ادامش!!یعنی ببین حتما باید یه نویسنده ، یه همچین کامنتی گرفته باشه یا دیده باشه تا بتونه درک کنه.
یعنی طرف اگه از کلمهی <تخمی تخیلی> استفاده نکنه، انگار نمازش قضا شده !!حالا اگه نویسنده محترمانه یا حتی غیر محترمانه جواب بده جوابشون یکیه:
😎: من فقط نظرم رو گفتم ، اما تو به منه ریدر که حقمه نظر بدم توهین کردی ، تو اصلا انتقاد پذیر نیستی ، خواهشا انتقاد پذیر باش!
Be critical!!!!!!
عزیزان دقت کنید که خواهشا اینجا یه فحش ناموسیه..انتقاد پذیر باشششش!! یعنی چه؟
طرف میاد توهین می کنه ، بعد با این جمله می خواد خودش رو طبرعه کنه، ولی غافل از اینکه همین کامنتش چه تاثیر منفی رو نویسنده می گذاره ، و خواهد گذاشت!دوستان عزیزی که این بوک رو می خونید ، نویسنده از شما می خواد نقد کنی و غلطاش و طرز صحیح کردنشون رو بهش بگید نه اینکه خیلی راحت به خودش و فیکش و باقیه ریدرا توهین کنی و پشت دیوار نقد خودت رو قایم کنی!
#کاملا با مخاطب
#مخاطبان کاملا خاصخب دیگه برای امروز کافیه بنظرم !
ولی این داستان ادامه دارد.....
اوقات خوش و دارک دوستون داره 😗
YOU ARE READING
Let's UNDERSTAND
Randomاین بوک پر از توضیحات دربارهی ریدرا، رایترا ، بوک ها و..... والبته که پر از غرغره. پس اگه تو هم می خوای درک بشی یا درک کنی ، خرگوشی بیاد داخل!!! راستی اینجا همچی با مخاطب خاصه و قطعا هست که ما ازش حرف میزنیم. (تا نباشد چیزکی ، مردم نگویند چیزها)