Året er 1998, i England. Klokken er 22:30, og John er ved at ordne noget papirarbejde. John er en multi billionær, også kendt som byens borgmester. John er et menneske, som alle syntes om. Han styre ovenikøbet også et herberg, for hjemløse. Da klokken slår 23:00, beslutter John sig for at endelig gå i seng. Han tager hans jakkesæt af, og kommer i nattøjet. Han ligger sig ned i sengen, og udstøder et højt gap. Han lukker øjnene, og mumler lidt til sig selv.
"Endelig noget søvn, orgh fuck mit arbejde mand." Hans tjener, som der står inde på værelset, bliver viftet ud. Tjeneren går ned i køkkenet, og begynder med at rydde op.. da der pludselig kommer et højt skrig fra John's værelse, tjeneren skynder sig op for at se hvad der sker. Men det var for sent, der lagde John. Død. I sin seng, flydende i sit eget blod. Tjeneren var chokeret, og målløs. Hvad skulle han dog gøre?!
Han skynder sig at ringe til politiet, men de tager ham ikke seriøst. Istedet griner de bare, og siger John har alt for mange vagter, så der kan ikke ske ham noget. Tjeneren prøver at ringe til politiet flere gange i løbet af natten, men de tager ham stadigvæk ikke seriøst. Så næste dag, tager Tjeneren ned på politi Stationen. Han løber ind til en politi mand, som der står og snakker med en detektiv.
"Hvad kan jeg hjælpe dig med?" Spørger politimanden, og kigger på tjeneren.
"John Poulsen er død!!!" Udbryder Tjeneren. Alle i lokalet kigger chokeret på tjeneren.
"Tid, sted og hvordan?" Spørger detektiven der står ved siden af politimanden.
"Omkring 23:30 tiden, i hans seng.. jeg ved ikke hvordan, men tror han er blevet stukket med en kniv. Hørte ikke nogen skud, kun et skrig fra John.." siger tjeneren, da en tåre triller ned af hans kind.
"Okay forklar alt hvad der skete den aften" siger politi manden til tjeneren. Tjeneren får forklaret alt, og bagved står jeg og lytter. Jeg er ny i politi branchen, og har glædet mig sådan til det første mord jeg skulle opklare. Jeg går hurtigt op til politimanden som tjeneren snakker med.
"Hejsa hr.. jeg kan godt hjælpe med at opklare sagen? Altså min far var jo detektiv-" før jeg når at sige mere, tysser politimanden på mig.
"Det er nok bedst hvis de.. tja.. lidt mere erfarende hjælper til." Siger detektiven, og giver mig et skævt smil.
"Jeg er enig med Hr. Christian, desværre Viola." Siger politimanden, og smiler til mig. Jeg bliver rasende over de ikke tror på at jeg kan opklare det mord der, jeg lovede migselv at jeg nok skulle opklare det.
"Fint" siger jeg, og går væk igen.
"Jeg vil bare have alt den hjælp i har..." Siger tjeneren og begynder med at tude.
"Bare rolig, vi har det hele under kontrol." Siger politimanden, og tager så sin telefon frem. Han ringer til nogen, jeg er ret sikker på det er en eller anden detektiv..
"Ja hej, har i nogen ledige detektiver til rådighed?... Nej? Okay?? Okay næste månede? Nej det er for sent. Okay det siger vi så.. desværre er der ikke nogen detektiver ledige her de næste 3 måneder." Siger politimanden.
"Jeg kan godt tage sagen, men jeg har brug for en assistent." Siger detektiven, og kigger seriøst på politimanden.
Jeg kigger begejstret på politimanden, og håber på han ville sætte mig på jobbet.
"Okay så. Olivia her kan godt være din assistent." Siger politimanden og kigger på mig.
"Hende der? Fint. Så længe hun tager jobbet seriøst" siger detektiven Christian.
Jeg bliver så glad jeg var lige ved at kysse ham, men det gjorde jeg selvfølgelig ikke.
"Bare rolig! Skal nok tage det seriøst" siger jeg og smiler blidt til Christian.
Mig og Christian går ud fra politi Stationen, for at tage hjem. Vi begge går hen til parkeringspladsen. Han siger ikke et ord til mig, faktisk kigger han ingen gang på mig. Da han går hen til sin bil, skynder jeg mig hen til ham.
"Sååå hvornår begynder vi?" Spørger jeg begejstret
"Imorgen. Vi mødes udenfor gerningsstedet, og tager den der fra. Vær der lige præcis klokken 11:00. Ikke et minut senere." Siger Christian og kigger seriøst på mig.
"Jaja, skal nok være der til tiden! Vi ses imorgen!" Svare jeg og smiler til ham. Han svare ikke, og går bare ind i sin bil. Jeg ser hans bil forsvinde ved lyskrydset, og fortsætter så hen imod min bil. Jeg sætter mig ind i bilen, og køre hjem.
Da jeg ankommer til mit hjem, går jeg ind på mit kontor og laver noget reaserch på John Madsen. Jeg er inde og tjekke hans Facebook profil, da jeg ser en kommentar på en af hans opslag. I kommentaren står der;
"John jeg sværger på mit liv, at jeg en dag kommer til at ende dit. Du kommer ikke til at slippe godt fra alt det her."
Jeg må indrømme, at jeg bliver lidt urolig.. kunne dette være vores morder? Brugernavnet er; "Dit værsteMareridt33"
Jeg går ind på brugeren, der er ingen opslag. Jeg beslutter mig for at se nærmere på det, imorgen inde på kontoret.
Lige da jeg skulle til at gå i seng, kunne jeg høre min dør åbne. Det var min roommate, Elijah. Jeg går hen og giver ham en kæmpe krammer.
"Hejj gæt hvad! Jeg er blevet sat på en sag omkring et mord!!!" Siger jeg og hopper nærmest op og ned.
"Nånå tillykke du, nogen mistænkte? Du ved godt jeg er den bedste advokat i hele byen, hvis der bliver brug for det 😜" siger Elijah drilsk, og klapper mig på hovedet.
"Indtil videre nej, men det skal nok dukke op" jeg går ind på værelset, og smider mig i sengen. Jeg sætter en alarm, til 10:00 næste morgen. Jeg skulle ikke komme for sent til min første sag imorgen! Nu var det bare tid til at lægge dagen bag sig, og sove.
ESTÁS LEYENDO
Advokat firmaet || Mordet på billionæren
Misterio / SuspensoÅret er 1998, og alle er glade.. lige indtil et Chokerende mord bliver opdaget. En billionær bliver dræbt i hans søvn, og nu skal detektiven Christian opklare mordet, før det bliver begået flere. Men er det for sent? Eller får Christian reddet flere...