اشهدو ان لا الاه الا الله واشهدو ان محمد رسول الله
*
يتبععع.
*
في مقر الضباط بالقاهره.
دخل فارس بهيبته المعتاد عليها وينظر له الجميع بحقد فاحقآ يستحق الحقد عليه فهو ابن أغني رجال الوطن العربي وأشهر ضابط بلداخليه رغم صغر سنه ومع كل هذه لديه اخته التي يلعنها الجمال لأنها أجمل من الجمال نفسو.
فارس بضيق:أبراهيم وعد وصلت.
أبراهيم:اه ي فندم جات من ساعه.
فارس:طب أبعتلها عشان نفتح ملاف القضيه الجديد.
أبراهيم:أمرك ي فندم.
خرج أبراهيم وذهب ليخبر وعد بأن فارس يريدها خرجت وذهبت اليه بهيبه ولاكن عندما اغلقت الباب عليهم بدأت المرح لآخيها من المفروض.
وعد وهي تقفذ وتجلس أمامه على مكتبه:أموريني ي سي فارس.
فارس بأبتسامه رغم عنه:وحشتيني.
وعد بأبتسامه:انت اكتر ي أجمل اخ في الدنيا.
فارس بهمس وغيظ:ام دي كلمه بقا.
وعد بحماس:هاا اي الجديد ي رأيسي بلعمل.
فارس بخبث:هنسافر انا وانتي في مهمه راسميه هنروح نقبض على تجار أثا*ر في لقصر والمفروض اننا هنروح على أساس اننا اتنين هنشتري بيت تحتيه آثار هما هيدلونا عليه واول ما يبدأو حفر وتسليم القوات تتقدم.
وعد بتركيذ وهي تقرأ الملف بيدها:ايمم المفروض اننا هنكون زوجين من برا البلد وعايزين نشتري آثا*ر
ايمم تمام هنسافر امتا.
فارس:كمان اسبوع نكون جهزنا كل حاجه.
وعد:تمام.
فارس بتوتر:احمم دودو.
وعد وهي تعلم ما سيقول:خلاص ي فارس مش زعلانه.
فارس والسعاده احتلت ملامحه:بجد.
وعد بابتسامه:اه بس نفسي اعرف لي بتعملني وحش قدمهم وتقول انك بتكرهني لي ي فارس دا انا اختك.
فارس وبدأ ان تضيق أنفاسه وأعينه تتحول لجحيم مثل كل مره يسمع بها هذا الاسم وهذه الصله.
وعد بخوف عليه وهي تحتضنه فهي اعتادت على هذا كلما يفقد تحكمه في اعصابه هكذا تحتضنه فهما اتعدو على هذا منذو ان كانو صغار وهما على هذاك اليخت.
وعد بدموع:والنبي خلاص عشان بخاف عليك ومنك الاتنين.
فارس وهو يهدأ شئ ورا شئ:خلاص ابعدي بقا عشان لو حد دخل.
لتبتعد وعد وهي تنظر لعيونه بدموع وعتاب:نفسي اعرف اي سبب الحاله البتجيلك دي من واحنا صغيرين.
فارس بحزن وهو يضع يده على وجهه:الله يسامحها امك بقا.
وعد بأستفهام:امي؟ وانا ماما مالها بلبيحصلك دا.
فارس بتوتر:ها لا مفيش بقولك اي انا هروح الشركه يلا عشان اوصلك ليتابع بغيره ولو عرفت انك روحتي في حته من ورايا او روحتي الجامعه عند نجمه وغرام هزعلك فاهمه.
وعد بضيق من تحكماته:دا انا ابويا الهوا ابويا مبيعملش معايا كدا حضرتك بقا مجرد اخويا في الرضاعه ومبهدلني بتحكماتك ي أوڨر.
فارس بسخريه وهو يلم اغراضه:اه انا أوڨير صح ي بتاعت ال مؤامرات انتي كنتي هضيعي العيال معاكي واحد بيعاكس واحده انتي مال اهل*ك ي بت تروحي تضربيه وتخلي الجامعه تحفل على اخواتك ويرجعو معيطين وكانو هياخدو رفد لولا تدخل ابوكي ولم الموضع قبل ما بابا يعرف ويقلب الدنيا على دماغنا كلنا.
وعد وهي تمسك بيده ويخرجون من المكتب:اي ي حضرت الظابط كنت بنفز مهمتي وهي حمايه الناس من الخطر.
فارس بمغازله:طب مش هتحميني من نفسك بقا.
وعد بصدمه فهذا الفارس فور تجمع العائله يعاملها أسوء معامله وفور وجدهم وحدهم يعاملها مثل حبيبته أو خطيبته وكأنهم بينهم قصه عشق ولن يكون أخيها.
وعد وهي تترك يده وتتجه الي السياره بسرعه:ولهي بخاف منك يعم افتكر اني اختك لله.
فارس بهمس وهو يجز على اسنانه:كتك خوته لازم تفكريني ليتابع وهو ينهر نفسه مالك ي فارس عندها حق دي اختك لازم تتلم شويا ليتابع بدعاء وهي ينظر لها بجانبه وهي تربط حزام الأمان ي رب مش عارف لي مش حاسس انها اختي واني لازم اعملها زي غرام دا حتى نجمه وكارما بعملهم انهم اخواتي وهما مش اخواتي اشمعنا بقا القدر خلها اختي مش عارف اعاملها على الأساس دا.
قاطعت شروده وعد وهي تقول بمرح:انطلق ي سي فارس.
فارس بغيظ:هقل منك لو سمعت سي فارس دي تاني بضايقني الكلمه دي وبتدلع وانتي بتقولها ومش بتليق عليكي انتي وانتي زي واحد صحبي كدا بتبقى حلوه.
وعد بأستفزاز:ي اخويا لازم ادلع أومال هيجيلي عريس امتا وانا بلوش الخشب دا.
فارس بغيره وكاد ان يحدث بهم حادثه ولاكن تخطها.
فارس بغضب وصوت مرتفع:وعد لو مش عايزه موتك يبقا قريب مسمعش الجمله دي تاني أو أي جمله عن الجواز فاهمه.
وعد ببعض الخوف ومع كثير من القوه:حاسب بس لتموتنا وانا لسه صغيره وعايزه اتجوز.
لا يجيبها فارس وبدأت أنفاسه تعلو وتهبط واعينه تتحول للجحيم ومع كل هذا يبكي بغضب وليس بحزن.
رأته وعد هكذا ولاكن منعت نفسها بلقوه انها متهدهوش عشان هي مش عارفه هو بيزعق لها على كل حاجه لي كدا من غير سبب ومش بيعمل مع اخواته الباقين كدا حتى غرام اخته لحد دلوقتي اسيبها بشعرها وبتلبس براحتها وهي أجبرها على لبس الحجاب من سن صغير بسبب شعرها الكل ما تمشي بي في حته حد يعجب بيه فهي شعرها احمر مثل ولدتها ولاكن كثيف وناعم وطويل للغايه ويعطيها مظهر رأع.
وعد وهي تنظر للخارج بضيق:انشاالله تتحول زومبي مش هعبرك عشان تبقا تزعقلي من غير سبب ي سي فارس.
*
*
*
في مستشفى الكيلاني.
اسلام بعمليه:ايممم تمام ي نجوي روحي انتي دلوقتي وبلغي دكتور محمود انو يوصل بسرعه عشان الحاله طارئه.
نجوا:تحت امرك ي دكتور بعد ازنك.
أسلام:اتفضلي.
وفي لحظه يقاطعه دخول معشوقته الأولى.
اسلام والابتسامه ترتسم على وجهه:اهلآ وانا اقول المستشفى بقت بتلمع ومنوره لي اكيد عشان روحي جت.
رهف وهي تحتضنه:انا قولت اجي اشوفك ي عم المغترب بقالك يومين مجتش البيت.
أسلام:معلش ي قلبي كان في شوية مشاكل في المستشفى واتحلو الحمد لله.
رهف:الحمد لله بس على فكره انتا في مشكله كبيره كدا.
أسلام:اوبسس الانسه نجمه الجبالي هتنيمني على التلاجه انهارده.
رهف بضحك:ههههه فعلآ عشان هي هتفرقع منك عشان قولتلها هتروح تجبها وهي استنتك قد كدا وانتا ما روحتش.
اسلام:ولهي مكنتش فاضي بس انشاء الله هعوضها قوليلي هي رجعت ولا لسه.
رهف:زمانها في الطريق للقصر يلا بقا عشان نلحقها على هناك عشان انتا عارف لو سبنها مع كارما وغرام لوحدهم هيخربو الدنيا.
اسلام بضحك:ههههه دول مصايب.
*
*
في كليه هندسه.
نجمه بضيق:بس بقا حركات العيال دي.
غرام بضحك:هههه انا عملت حاجه يستاهل عشان ميديقكيش تاني.
نجمه:هو عشان بيحبني يبقا بيدايقني.
غرام:انتي بتحبيه.
نجمه:الصراحه لا.
غرام:باسسس يبقا يستاهل ينحبس هنا طول اليوم عشان الأعمى يسيب البتكراش عليه ويحبك انتي.
نجمه:هههه انتي مصيبه.
غرام بغمزه:بس عسل متنكريش.
نجمه بضحك:ههه الصراحه اه وبتدافعي عني بحسك اخويا مش اختي وفي ضهري دايمآ.
غرام وهي تغلق الباب جيدآ بلقفل لينحبس بداخلها هذا الدكتور العاشق المسكين الذي يعشق نجمه:ولهي بحبك ي طيبه ي قمر يلا بقا نهرب قبل ما حد يشوفنا.
*
*
بعد مرور وقت والكل اتجمع في قصر الكيلاني.
ملك بهمس:هما ملهم كدا.
نيره وهي تنظر لفارس ووعد الذي ينظرون ببعض بضيق:معرفش شكلهم متخانقين.
ملك بحزن:اي الجديد على طول متخانقين شكلي كنت غلطانه.
نيره:ولهي انا مش فاهماهم يلا ربنا يقدم الفي الخير.
ملك بحزن:ي رب.
*
في غرفة غرام كانت تجلس هي ونجمه وكارما.
كارما بتشجيع:شاطره ي بت شاطره عشان يلم نفسو يا رب يتخنق في المكتب ما يطلع منو.
نجمه بخضه:اي دا حرام عليكي بقا ولهي انا مضايقه اننا عملنا فيه كدا وكمان بتدعي عليه.
كارما بضيق:ي حونينه بس ي بت ي عبيطه انتي مش هو الماشي في كل حته يقولك بحبك وميت مره تقوليلو انك مش بتحبيه وهو رخم يستاهل اليجرالو وحبه كمان لو مبطلش هخلي وعد تحبسو ونخلص منو.
نجمه بدموع وغضب:اوفف بقا بس ي كارما بقولكو اي ملكوش دعوه بيا تاني انا مبسوطه بي وهو بيقولي بحبك كدا ملكوش دعوه انا اصلآ هي سنه كمان وهسيب الجامعه وهسيب الدكتور عمار وهسيب كل حاجه خلوني بقا كدا من غير مشاكل والنبي لتتابع بتحزير ومحدش يدعي عليه تاني وانتي ي غرام ما تحبسهوش تاني وبطلي تكسفيه قدام الطالبه كل يوم ممكن بقا تسبو في حالو.
في هذه اللحظه دخلت وعد.
وعد بصدمه وهي تحتضن نجمه التي تبكي:اي دا مين زعلك.
نجمه بضيق ودموع:غرام وكارما.
وعد وهي تنظر لغرام وكارما نظره ارعبتهم فحتى هم يخفون منها:عملتو لها أي تاني ي جلبين المصايب
غرام ببعض الخوف:ولهي ي حضرت الظابط هي المش راضيه تفهم اننا عايزين مصلحتها هي بتقول انها بتضايق لما عمار يفضل يطارد فيها ويقولها انو بيحبها وهي مش بتحبو فا حبستو في المكتب بتاعو وكارما كانت بتدعي عليه بس وهي اضايقت وبدأت تعيط.
وعد بحنان:جوجو هو انتي بتحبي عمار لو بتحبيه وافقي وخلي يجي يطلب ايدك وخلاص.
نجمه برفض:لا مش بحبو ولهي بس بيصعب عليا لدرجة اني ببقا عايزه اوفق عشانو.
وعد بتحزير:لا طبعآ عشانو اي عايزه تهدي نفسك لواحد صعبان عليكي عشان ميزعلش انتي هبله انتي حاولي تتجاهلي ولو ضايقك اكتر قوليلي وانا هاجي معاكي واكلمو براحه وافهمو ان مينفعش ال بيعملو دا.
نجمه:انا بحبك ولهي شكرآ.
وعد:شكرآ على اي هبله انتي اختي الصغيره لتتابع بتحزير وانتو الاتنين حرام عليكو متدعوش على حد وغرام بطلي شغل العيال بتاعك دا نجمه كلها سنه وماشيه وانتي ال هتفضلي وهيستلموكي اتلمي.
غرام وكارما بمرح وهم يحتضنها:أمرك ي حضرت الظابط.
َوعد بحب وهي تحتضنهم:انتو كل حاجه ليا في الدنيا انا بحبكو اكتر من نفسي ي أحلى اخوات.
نجمه وغرام وكارما:وانتي احلى وعد في الدنيا.
*
*
"
يتبععع.
#تشجيع.
أنت تقرأ
تحول انتقامي لعشق💓
Romanceاقسمت اني سأقتل فور ما أراكي وعندما التقينا اقسمت اني لن اتركك قبل أن تكوني ملكآ لي..... 🖤نوڨيلا لي. (عندما يعشق العز مراتين❤️🌎)