البارت7

53 3 0
                                    

كل إنسان يأخذ ما يستحقه وانتي ازا تستحقي شئ ستأخذيه ولو لا تستحقيه لن تأخذيه.
*
قبل ما أبدأ البارت هعمل مسابقه اكتر حد هيديني نجمه او يكتب تعليق حلو هكتب اسمو في الروايه وانزل صورة التعليق بتاعو.
*
يتبعععع
*
في قصر الكيلاني.
عز بلهفه:ها ي مراد عملتو اي.
مراد بحزن:مش عارفين نوصل لأي دليل خالص ي عز
آسر بضجر:يعني اي مهو انا بنتي مش هتبات يوم تاني برا.
نيره ببكاء:انا عايزه بنتي ي عز.
عز:اهدي ي حببتي أنشأ الله هترجع.
آسر:طب حتى معرفتوش مين الخطفهم.
فارس:مفيش آثار لأي حاجه كارما وباين في الكاميرات انها ركبت العربيه عادي وغرام الكاميرات جايبها وقفه قدام الجامعه بتتكلم في الفون عادي بردو ومشيت وهي بتضحك مفيش اي حاجه تدل انهم مخطوفين.
آسر بغضب:يعني هربو ما تظبط كلام ي فارس.
فارس بهدؤ:ي عمي انا مقصدش متسانش ان اختي معاها وغير كدا لي مثلآ مخطفوش نجمه مهي كانت في نفس الجامعه.
نجمه بدموع:هي خرجت قبلي.
مراد بتركيز: ي جماعه باين اوي ان الخاطف عدو الكيلاني.
الجميع:اقصدك اي.
مراد:اقصدي ان المقصود آسر وعز وكارما وغرام ولادهم الخاطف عدو مش واحد خاطف عايز يطلب فديه كبيره وخلاص دا حد عايز ينتقم من عز وآسر بس ي تارا مين.
آسر بتفكير:احنا ملناش أعداء عدونا الوحيد كان عدي الأسيوطي ومات وعمر ومات ي ترا مين.
نيره بلهفه وبكاء:مش يمكن تكون حكمت ي عز.
عز:حكمت مين ي روحي حكمت ماتت من سنه.
نيره ببكاء:طب هيكون مين.
زينه ببكاء:فكر يآسر يمكن تعرف حد.
آسر:معرفش حد خالص كان بيكرهني غير عدي الأسيوطي.
صمت ودموع وقلق وتفكير.
مراد بتهلل:عرفتو عرفتو.
الجميع بلهفه:مين.
مراد:مفيش غيرو عاصم.
آسر بصدمه:عاصم الأسيوطي ابن عدي بس دا ملوش في اي حاجه من الشغل بتعنا وسافر أمريكا من زمان.
مراد بيأس:مفيش غيرو قدامي.
فارس بامل:لا ي جماعه ما يمكن عايز ينتقم للحصل ل عدي ابو عشان انتو كسبتو المنقصه الكبيره وهو خسر كل حاجه وانتا ي بابا وعمي الكنتو قصادو عشان كذا خطف كارما وغرام.
وعد:ايواا صح كدا.
عز:ي جماعه هنروح نضرب فيه ونقولو انتا الخاطف بنتنا افرض مش هو.
مراد:لا احنا طبعآ مش هنعمل كدا غير يومين على الاقل نعرف عنوانو ونعرف ازا كان في مصر ولا لا.
عز:انا مش فاهمه هنفضل لحد امتا كدا.
آسر:انا قولت بنتي مش هتبات يوم تاني بعيد عني لو همشي اسأل الخلق والميجوبنيش اموتو مش هسيب بنتي تضيع مني.
اسلام:اهدا ي آسر دي مش بقالها ميت سنه دول مخطوفين من سعات بس.
مراد:بصو انتو تروحو ترتاحو دلوقتي ونصحا كلنا الصبح بدري كل واحد فينا يدور في مكان شكل عز انتا تعرف صحبها كلهم اكيد لازم تسأل عنها عندهم وفي الجامعه تسأل واحده واحده اخر مره غرام كانت بتقول اي قبل ما تخرج يمكن قالت إنها رايحه في حته ونراقب الكاميرات في المكان الراحتو وي آسر انتا كذالك الأمر عند كارما في الجامعه وصحابها وفارس انتا تروح اي مكان متخيل اختك تبقا فيه شوف هي بتحب تروح فين كافيه اي حاجه وروح هناك تابع الكاميرات وكمان روح بكره اي محل او كافيه او مطعم قريب من الجامعه راجع شرايط الكاميرات بتاعتو وأسلام انتا تاخد نجمه بكره وتروحو تتكلمو مع رئيس الجامعه وتهددو جامد انو يسعدنا في اننا نعرف مكانها بأي طريقه وان ازاي يكون مهمل وواحده تتخطف من قدام باب الكليه وهو ولا علي بالو وآسر هتعمل كدا بردو مع رأيس كليه كارما.
آسر:نروح دلوقتي.
أسلام:دلوقتي اي احنا الفجر روح ارتاح ي آسر عشا نعرف نجيب البنات ونلقيهم بسرعه بلله عليك مش عايز حد يتعب بكره.
عز بحزن:مراد عندو حق ي آسر.
آسر بغضب وقلق على ابنته:حاضر هعمل العايزينو بس بكره بنتي تبقا في حضني.
مراد:انشاء الله.
خلدو الجميع الي النوم ليستقبلو يوم الجديد ملئ بالأحداث.
*
تاني يوم بلصباح.
في هذاك الكوخ الخشبي.
فاقت بألم في رأسها وهي تتذكر ما حدث شئ فشئ.
كارما بوجع:اخخخ ي ابن ال كان هيجبلي ارتجاج في المخ دا..عااااا يخربيتك خضتني.
عاصم بخبث وسخريه:هو انتي الزيك يتخض.
كارما بغضب:فعلآ..تصدق صدمتني بقا الزي مش بيتخضو سابولك انتا الخضه ي بيضه.
عاصم بغيظ وهو يمسك فكها بيده:ي بت هلوح وشك  وربنا اعدلي واظبطي كدا وبطلي طول لسان أمك دا.
كارما وهي تبعد يده بغضب:ابعد ايدك كدا بس ي شاطر لتوحشك  لتتابع بمرح وبعدين انتا عمال امك امك اسمها ولدتك ي عبيط.
عاصم بغيظ وغضب وهو يكسر الزجاج بجانبه:اهههه ي بتتتتت ودينييي مهرحمككك اخرسييي انتييي ايييييي.
كارما بفزع وخوف لأول مره:هيئ حاسب ي ايدك انقطعت خالص يخربيتك.
عاصم وهو ينظر ليده الزي انجرحت جرح كبير وغميق للغايه ليقترب منها بغضب واعيون جحيميه.
عاصم:عارفه الجرح دا مش اكبر من الجرح الكان ابوكي السبب فيه هو وعمك لما موتو ابويا بحسرتو على ثروته كلها الوقعت في الارض وخسرها في يوم واحد.
كارما بدموع وصدمه من كثرت الد*مأ الذي تنزل من يده وما يقوله:انتا بتقول اي.
عاصم بغضب:اي قولت اي بتعيطي عشان خايفه وعايزه ترجعي لأهلك وعايزه حضن ابوكي طب ما انا كنت أصغر منك كمان وكنت محتاج حضن ابويا ومات بسبب ابوكي وعمك وانا اتيتمت واتشردت امي ماتت وهي بتولدني لأ ميكفهومش خدو ابويا مني كمان وعايشوني طفل يتيم بيتربي في الملجأ.
( رغم الهري والكذب بتاع رحيم وعاصم بس صعبو عليا اصلهم يعين امهم ميعرفوش الحقيقه)...😔
كارما بدموع وصدمه صاعقه:مستحيل مستحيل ابويا او عمي يعملو في حد حاجه وحشه دول بيسعدو كل المحتاجين هيجو وياخدو من ابوك ثروتو كلها لا لا انتا كداب.
عاصم بغضب جهوري وهو يخرج من جيبه ورقه:اه كداب طب والورقه دي اي متبينلكيش ان اهو امضت ابويا قدامك البائع شركة الأسيوطي المشتري شركة الكيلاني والمبلغ المدفوع ٦٠ جنيه في أسهم الشركه ال بمليرات وقعو الشركه واشتروها ب ٦٠ جنيه.
كارما كانت الصدمه مصيتره على عقلها بشده:ازاي ولي يعملو كدا لي.
عاصم وهو يبكي رغم عنه بصوت غاضب وعالي:لي معرفش معرفش لي يعملو كدا ليييي يعملو كدا لي.
كارما ببكاء وتعاطف وهي تحتضنه:اهدا انتا ايدك بتن*زف.
(عارف انتا لما تفتقد الحنان وتلاقي حد بيحضنك بحنان أموي فيما بعد بتبقا نفسك ان الحد دا يفضل في حضنك ميفرقش)...
ظل عاصم يبكي ولا يبالي شئ نعم رأي اشئ كثيره مؤلمه وصعبه ولاكن لا ذنب لعائله الكيلاني بكل هذا.
كانت كارما تحتضنه وتبكي شفقه عليه وقلبه يؤلمها ولا تعلم لماذا هل من أجله أو من أجل عائلته الذي فعلت كل هذا وسقتط كثير من نظرها.
(وهما ي عيني ملهمش دعوه بحاجه خالص)...😔
كارما بدموع وهي تهدأه:اهدي بلله عليك انا عندي فوبيا من ال دموع والد'م وانتا بتعيط وبنتز' ف يعني انا قرب يغمى عليا تاني.
عاصم بهمس:هتجوزك.
كارما بصدمه وهي تبتعد حتى التصقت بلحائط: انتا.. بتقول اي.
عاصم وهو يمسح دموعه:هتجوزك وارميكي بعديها وهتبقى ولا طايله سما ولا ارض يعني ولا مش متجوزه او مطلقه و ينفع تتجوزي ولا متجوزه وجوزك معاكي والناس طبعآ لما تشوف انك مش بترضي بأي عريس هيتكلمو وهتبقا فضحتك بجلاجل انتي وأهلك.
كارما بدموع وغضب:انتا بتعمل فيا انا كدا اي زنبي زي ما انتا حزين انهم خدوك بذنب اهلك وبعدوهم عنك انا كمان اي زنبي اني اتاخد بزنبهم.
عاصم بصوت غاضب بشده:زنبك.. انك.. اسمكك.. كارما آسر أدهم. الكيلانيييي.
كارما وهي تصقت ارضآ ببكاء:حرام عليك بقا حرام عليك انا ذنبي اي في دا كلو.
عاصم وللحظه حس بلشفقه عليها:وانا كمان مكنش زنبي حاجه انا رايح اجيب المأذون خلي في علمك.
وتركها ورحل وهي تبكي بشده فا كانت صدمتها اليوم كثيره جدآ أهلها وما فعلو وهذا عاصم الذي يرد للانتقام منها بدون أن يكون لها زنب بما يحدث وايضآ هي تشفق عليه فا هو عانا الكثير.
"
"
في كليه هندسه.
عمار:اهلآ اتفضل ي دكتورنا جيب عصير ليمون للدكتور ي حسين.
أسلام بجديه وحده:انا مش جاي اضايف ي عمار شكرآ.
عمار وهو ينظر لنجمه التي يبدو عليها الحزن والبكاء:احمم هو في حاجه حصلت انسه نجمه حد ضايقها ولا حاجه.
أسلام:لا خالص الموضع ميخصش نجمه الموضع يخص غرام.
عمار بأستفهام:غرام مالها وبعدين دي حتى ما حضرتش انهارده محضرتها.
أسلام بحده:ما دا الطبيعي ي استاذ عمار مهو لو انتا شايف شغلك كنت عرفت ان غرام مختفيه من الحرم الجامعي من أمبارح ومرجعتش البيت.
عمار بصدمه:اي ازاي.
أسلام:ازاي اي ي دكتور غرام انخطفت من قدام باب الجامعه ومحدش خد بالو فين أمن الكليه فين الشرطه وانتا كنت فين لما دا حصل...
(كان مع بنتك ي حاج بيأكلها الشكولاته اخص عليك ظلمت الولد كان بيجتهد عشان يكسب بقلب بنتك)😂.
عمار بزهول وتوتر:طب نراجع الكاميرات ونشوف اي الحصل ولو ما اتخطفتش من قدام الجامعه نشوفها مشيت انهي اتجاه ونتابع الكاميرات الاتجاه المشيت فيه.
أسلام بحرج من زوق عمار المبالغ( ما انتا حما بقا ي سلوم) 😂:شكرآ ي دكتور انا بس كنت عايز ألفت نظرك ان الأمن مش شايف شغلو وانك تهتم اكتر.
عمار:طبعآ ي دكتور وإنشاء الله ترجع غرام بلسلامه قريب جدآ وتكون بخير ولو تحب اتفضل معايا نراقب تسجيل الكاميرات في الجامعه وفي الطريق كلو.
أسلام:تمام اتفضل.
خرج أسلام بلأول وخلفه نجمه وخلفهم عمار.
أسلام بأنتباه:احمم مش انتي نور صحبت غرام.
نور:احمم ايوا ي انكل اتفضل أمورني.
أسلام بحزن:الأمر لله ي نور بصي هو.....
عمار بهمس:ابوكي كان هيخليني اعملها على روحي.
نجمه بدموع وهي تنظر له بهمس:غرام اتخطفت هي وكارما ي عمار.
عمار بحزن وهمس:كفايا دموع ي حببتي عشان خاطري انشاء الله يرجعو بلسلامه وبعدين غرام دي مصيبه يعني الخطفها هيسبها عشان زهق من زنها.
نجمه بضحك رغم بكاءها:هه بس ي عمار بتهزر.
عمار بحزن وهو يراقب أسلام الذي يقف بعيد نسبيآ يحدث صديقة غرام:عارفه لولا أن حمايا واقف مكنتش سمحت بلدموع دي تنزل.
نجمه بدموع:ي سلام كنت هتعمل اي ي اخويااا.
عمار بهمس وعشق وهو يقترب من ازنها اكثر:كنت ه..
_يلا بينا ي دكتور عمار..
عمار بخضه:احمم احنا وراك ي دكتورنا.
نجمه بهمس بأستفزاز:جبان.
نظر لها عمار بضيق وذهبو ليراجعو الكاميرات.
"
"
مر آسبوع على  كل شئ ولا يحدث جديد عاصم الذي يتجنب كارما ورحيم الذي يود قتل هذه المشاغبه غرام وعائله الكيلاني التي تبحث بكل أنحاء البلد وأي طريقه للوصول لعاصم ومعرفت أين هو.
"
في سفينه رحيم الجزار.
كان يقف ام المرأه يعدل هذه العمه الصعيدي الزي يرتديها فوق جلبابه الأسود الفخم الصعيدي لتكون جباره عليه.
رحيم بغضب وهو ينظر لها وهي نأمه ولما ترتديه.
رحيم:استغفر الله العظيم اي البت دي واي اللبس النيله دا.
ثواني واتجه الي حقيبه كبيره بها كثير من الملابس ليخرج منها عبأه نبيزي روعه وسعه الاكمام ومعها حجاب اسود.
رحيم بصوت غاضب:ي زفتههه ي بتتت ي نيلههه اوفف غراممم.
غرام بخضه:اي في اي البيت وقع على فارس يلا في داهيه الرز بلبن اتحرق وهعنس يلا لي داهيتين.
انفجر رغم عنه ضحكآ على هذه المشاغبه الصغيره.
(ي جماعه تخيلو كان عامل ازاي وهو بيضحك ولابس صعيدي على رأي غرام اوفف اي دا)🥵.
غرام بتيه وهمس:ي لهوي ي لهوي هو في كدا ي ناس يخربيت ام جمالك ي أخي واخد من القمر نورو ياض يلهوييي.
رحيم بخبث وهو يقترب منها ويجلس أمامها:انا عارف اني حلو بس مش لدرجة التيه ي مدام غرام الجزار.
غرام بصدمه وغيظ:اي اي غرام مين اي التلوث السمعي دا بص ي اخ انا اسمي غرام الكيلاني وبعدين اي مدام دي دا انا عندي ١٨ سنه ي شحط لتتابع بغيظ وخجل واه اخر حاجه على فكره جمال أوڨر وبيزغلل العين كدا ووزي القرف هيه.
رحيم وهو ينظر لساعه يده:عارفه لولا اننا وصلنا واتأخرنا كنت دفنتك مطرحك بس معلش الجيات اكتر يلا قومي اللبسي الهدوم دي عشان اتاخرنا.
غرام:أخرنا على اي ووصلنا في والبس اي هو في اي.
رحيم بغضب:مبحبش الأسأله الكتير قومي غيري وهتشوفي بعينك اتأخرنا علي اي ووصلنا فين يلااا.
غرام بضيق:حاضضرر اوفف بقا اي دا.
(لا مش بتعكسه المرادي دي مضايقه عادي😂)
*
*
*
يتبعع.
#تشجيع.
ياترا وصلو فين ويا ترا هيرعفو يكشفو ان عاصم هو الخاطف ولا لا توقعتكو...؟؟

تحول انتقامي لعشق💓حيث تعيش القصص. اكتشف الآن