Suatu pagi di Kota Bangkok 🌤
Memperlihatkan Mile yang kini yang sedang menatap sebuah bingkai gambar sambil menunjukkan riak wajah yang hiba seolah-olah mempunyai rasa sedih yang tidak tertahan . Ya itu adalah gambar Porsche iaitu istri nya yang meninggal 3 tahun lalu akibat kecelakaan , Mile melihat gambar itu sambil berkata "sayang aku merindukanmu" tanpa Mile sedar dia telah pun menitiskan air mata nya .
Mommy Mile POV
Mile !! Mile !! Dimana kau !! Kau sudah lambat untuk ke kerja mile!! Malah belum sarapan !!
Huh dimana saja anak bertuah ini . 'keluh mommy nya '
Mommy Mile POV end
Mile yang mendengar panggilan mommy nya itu pun berkata "sebentar mom" dan Mile pun menyimpan semula gambar itu didalam sebuah bekas kaca yang amat eksklusif sepertinya Mile tidak mahu ada yang menyentuh gambar itu.Mile pun bergegas turun kebawah untuk sarapan bersama mommy nya .
"Hey ada apa anakku" tanya mommy mile kerana melihat air mata di pipi anaknya
"Hah? aku tidak apa apa mom" jawab mile polos karena dia tidak memahami apa yang mommy nya maksudkan
"Kau menangis hm?"tanya mommy mile lembut
"Ah tidak mom aku tidak menangis"jawab mile sambil mengusap air mata yang masih tersisa di pipi nya . Sial bagaimana aku bisa lupa menghapus air mata ku , batin mile.
"Jika kau tidak apa apa lalu mengapa kau menangis hm?" kata mommy mile
"Ah itu hanya kerana mataku masuk habuk mom" kata Mile .
"Kalau begitu yuk kita sarapan papa ama Jeff udah tunggu loh" kata mommy nya sambil mengganding tangan anak tampan kesayangan nya itu dan menuju meja makan.
Dimeja makan mereka sekeluarga pun sarapan dengan tenang sehingga tiba tiba mommy mile memecahkan keheningan dah berkata "oh ya harini genap 3 tahun porsche pergi bukan" kata kata mommy nya itu membuatkan Mile rasa sesak di dada kerana mommy nya mengingatkan dia tentang hal itu . "Hm ya harini genap 3 tahun dia meninggalkan kita" kata Mile . "Lalu apakah kau tidak akan menziarah makam nya" tanya Tuan Korn , dan mile pun menjawab "Ya aku akan menziarah nya petang ini kerana jadual ku kosong di petang hari" dan mommy mile pun bertanya kepada Tuan Korn "Dad apakah kau lapang sore ini yuk kita menziarahi nya" tiba tiba Jeff mencelah "Er mom dad maaf deh kayaknya Jeff ga bisa ikut soalnya ada ujian sore ini" kata Jeff . Tuan korn pun berkata "Gpp dad sama mommy aja , kamu semangat ujian nya sambil menepuk nepuk pundak anak bongsu nya" dan acara sarapan itu pun berlanjut dengan tenang .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Di samping lain di mansion keluarga WattanagitiphatBundaaa !!!! jerit Barcode
"Ada apa sayang" jawab Nyonya Yaya lembut
"Hiks itu phi Apo ngatain aku jelek" kata barcode
"HAHAHAHAHA" suara gelak dari apo
"Haish Apo kenapa kamu ngatain barcode kek gitu" kata bunda nya
"Ah dikit gitu doang mau ngadu ye lo!" kata Apo
"Wuerkkk" jawab barcode
"Bunda tau ga sih ini anak masuk bilik apo minjem makeup mau dandan yang cantik katanya mau ngincar kakak kelas nya" kata Apo
KAMU SEDANG MEMBACA
KERANA DIA MANUSIA BIASA
Romancemengisahkan tentang Mile yang kehilangan istrinya Porsche 3 tahun yang lalu tetapi dia menjumpai sosok yang sama seperti istrinya dan sosok itu bernama Apo iaitu anak dari sahabat baik mama nya . mile be like : a glimpse of us ~~~ dijodohkan ? " unt...