Voor het eerst mochten Julia en Laura samen op vakantie naar het buitenland. Natuurlijk waren ze wel eens vaker samen op vakantie geweest, maar dit zou de eerste keer zijn dat hun ouders niet meegingen en ze op elkaar waren aangewezen. De meiden hadden er erg veel zin in, al was Julia vooraf wel een beetje gespannen. Waar Laura de stoere van de twee was, was Julia meer de zorgzame van de twee met bijkomende zorgen. Voordat ze afgezet werden op Schiphol had ze dan ook al minstens drie keer haar tas opnieuw ingepakt om er maar zeker van te zijn dat ze niks vergeten was. "Heb je je paspoort wel bij je?", appte ze haar vriendin 's ochtends nog, die de vragen van Julia ondertussen ook al meerdere keren had zien passeren.
Het ging vandaag echter eindelijk gebeuren. Ver gingen ze niet, ze gingen een tweetal weekjes naar Engeland. Hier zouden ze landen in Londen, waarna ze met de bus langs de oostkust zouden gaan tot ze in het puntje van Engeland zouden aankomen. Vanaf hier zouden ze proberen al liftend terug in Londen te komen. De meiden vonden Engels echt een leuke taal en waren er op school ook allebei erg goed in. Ze vonden het zelfs zo leuk dat ze hun vakantie wilde combineren met school. Niet dat ze met een boek onder de arm naar Engeland vertrokken, maar een van de redenen dat het Engeland was geworden en niet een zonnig land als Spanje, was omdat ze de taal beter wilden leren kennen.
Daarom wilden de twee ook liften. Zodat ze meer onder de locals zouden zijn en zo meer gedwongen werden om Engels te spreken. Natuurlijk zouden ze ook leuke dingen doen en al direct in Londen werd er op de eerste dag flink geshopt. Ondanks dat ze van plan waren om te liften en dus veel onderweg waren, hadden ze setjes meegenomen die ze ook naar school en naar feestjes droegen. Jurkjes, rokjes en strakke skinny jeans vulden hun grote rugzakken. Door het shoppen op dag één al viel echter wel op dat hun tassen plots een stuk zwaarder waren. Gelukkig kwamen de meiden zonder problemen in het noorden van Engeland aan en kon het liften beginnen.
Op de eerste dag werden ze door een leuk stel van eind dertig opgepikt. Ruim drie uur konden ze toevallig meerijden en kwamen ze uiteindelijk in een klein plaatsje aan de kant van Wales terecht. Zonder enige moeite lukte het de meiden hier om een slaapplek te vinden in een motel in de buurt. Het was echter wel duidelijk dat het vinden van een lift die de goede kant op zou gaan lastig zou worden. Ten zuiden van waar ze zaten was namelijk een omvangrijk bosgebied en het meeste verkeer vanaf hier ging terug naar het noorden. Maar goed dat was een probleem voor morgen.
's Avonds sliepen ze al vroeg, doordat er weinig te doen was in het dorpje. De volgende morgen zaten ze dan ook al vroeg beneden aan het ontbijt. Als echte pubers waren ze ook op vakantie tip top opgemaakt. Hun mascara en eyeliner zat weer perfect en ze zagen er beeldig uit. Al was dit ook niet zo moeilijk, want van nature zagen ze er al mooi uit. Ze waren dan ook gevleid zodra er een man naast ze kwam zitten aan de bar en ze een complimentje gaf. "Zo wat doen twee van dit soort mooie dames hier in dit boerengehucht? Jullie moeten verdwaald zijn!" Gelogen had hij zeker niet. Knap waren ze. Door het fanatieke hockeyen wat ze deden had ze mooie slanke lijven. Met hun zestien jaar hadden ze al mooie vrouwelijke vormen, maar het was allemaal nog wat steviger dan hun de gemiddelde twintiger.
Duidelijk was als je ze zag dat ze een jaar of zestien à zeventien waren, ze waren overigens allebei zestien, maar toch weerhield het de man er niet van om met hun te flirten. De meiden schatte dat hij rond de dertig moest zijn en om eerlijk te zijn, hij zag er ook zeker niet verkeerd uit. Zo'n typische vent die je zou verwachte in deze omgeving. Mannelijk, gespierd en een houthakkers baardje. De meiden vonden het altijd leuk om met de locals te praten om hun taal verder te ontwikkelen en hielden zich niet in en raakten met hem aan de babbel. Zo kwam hij dus hun reisplannen te weten. "Oh nou dat komt mooi uit. Ik woon hier ten zuiden in het bos, maar misschien dat ik jullie anders aan de andere kant kan afzetten van het bos? Dan moet ik wel wat omrijden, maar goed voor leuk gezelschap heb ik dat altijd over", reageerde hij flirtend.