Suasana dalam perjalanan itu agak sunyi kerana kedua-duanya sedang memakai earphone. "where is your house" akhirnya jaemin bersuara kerana pelik dengan jeno yang sedari tadi hanya berjalan dengannya .
Jaemin hanya ingin mengetahui alamat rumah jeno dimana supaya di boleh menunjukan jalan ke rumahnya. Rumah jaemin di jauh dari sekolah dalam 30 minit akan sampai ke rumah dari sekolahnya.
"ori ro 22na gil..." jawab jeno yang tidak berapa ingat dengan alamat rumah barunya. Jeno hanya mampu ingat nama daerahnya. Jaemin menyadarinya yang menandakan mereka adalah jiran yang tinggal sama disitu.
Setahu jaemin dikawasan rumah tiada rumah hanya satu rumah villa yang mewah sahaja.jawapan jeno membuatkan jaemin tertanya-tanya *takkan dia dduk villa tu kot* batin jaemin.
"where do you live" Tanya jeno balik pada jaemin. "I also sit with you, I mean next to your house. we will be neighbors now" jawab jaemin tergagap-gagap kerana terkejut jeno akan jadi jiranya mulai sekarang.
Jeno tersenyum gembira tapi tidak terlihat oleh jaemin kerana jeno seorang yang tidak mudah senyum hanya dingin sahaja orangnya. "after this we can go to school together" ajak jeno dengan jaemin .
tekejut jugaklah jaemin apabila jeno mengajaknya untuk pegi sekolah sama-sama. Sebelum ini di hanya berjalan-jalan sorang kalau tiada renjun yang temannya.
" okay" jawab jaemin dengan senyuman terpaksanya. " btw. Can I have you phone number" minta jeno pada jaemin supaya mudah untuk dia berinteraksi dengannya.
" okay...822*******" jeno dengan senang hati mengambil no jaemin yang dia mula tanam bunganya. tanpa mereka sedar mereka sudah pon sampai rumah mereka.
"Your house is big, right. That's a big villa, right" sambil tangan jaemin menunjukan ke satu rumah yang besar di sebelah rumanya itu. " yahh..that right..that is my house..you can come if you don't mind" pelawa jeno pada teman barunya itu.
Lalu mereka pon berpisah sambil melambaikan tangan dan mula hilang dari pandang.
YOU ARE READING
silent love with nomin
Romancejaemin dan jeno sememangnya tidak kenal antara satu sama. sampai satu tahap jeno telah jatuh cinta dengan jaemin secara diam-diam tanpa pengetahuan jaemin.