"nana...sini tolong omma potong sayur ni" panggil winwin dengan kuat boleh dikatakan satu lorong tu boleh denganr suara dia. " ye ommaa...kejap nana turun" jaemin memang tidak pernahtak turut arahan ommanya itu.
" banyaknya omma masak...kita 3 orang je makan.." jaemin pelik dengan sikap ibunya itu tiba-tiba memasak banyak sudah seperti buat kenduri. " ni..lupa pulak omma nak bagitaw nana..jiran baru kita tu makan sini malam ni..sebab omma ajak" jelas winwin pada anak bongsunya itu.
Berkerut muka jaemin dibuatnya. Pertama kali orang lain makan dirumahnya itu. " omma x tipu ni..yang duduk kat villa tu kan ma.." muka tak percaya jaemin itu memang tidak boleh bawak bincang. " ya sayang..dah potong sayur tu cepat omma nak masak ni..nanti lambat pulak"
Jaemin laju mengambil pisau dan menurut ibunya memotong sayuran-sayuran. Btw jaemin pon pandai masak mcam ibunya.
Manakalah yuta dengan senang hati duduk sambil menonton tv seorang diri. Tidak lama lepas itu pintu rumah mereka bordering. ~ting tong ~
"sayang bukak pint utu cepat..mungkin jiran kita tu dah sampai agaknya.." laju saja yuta pergi membuka pintunya. Memang tidak salah jran barunya itu memang ada di depan pintunya.
" masuklah...." Dengan sopan yuta menyambut tetamunya itu. " terima kasih ya.." ucap sepatah taeyoungpada yuta yang menyambutnya. Lalu masuk dan mula mencari kelibat winwin. " hai young...masuk masuk duduk lah dulu.." sapa winwin yang masih sibuk memasak. " ada apa-apa yang boleh saya tolong win" Tanya taeyoung. Biasalah kalau mak-mak berjumpa memang semua nak tolong.
" duduk lah awak dulu..kejap lagi winwin habis masak..lambat tadi dia masak.." sambil menujukkan kearah ruang tamu untuk mempersilkan tetamunya duduk. " baiklah...terima kasih" ucap jaehyung pada yuta. Jaehyun dan yuta mula membahas pasal perniagaan mereka dan rancak mereka bersembang sampai lupa dunia.
Jaemin yang sibuk dengan menolong ibunyan di dapur tanpa sedari jirannya dah ada dalam rumahnya. " win tu anak awak ka" Tanya taeyoun pada win yang baru sedari ada seorang insan yang manis disebelah winwin sambil memotong sayuran dengan focus dan mencuci mangkuk jugak.
" ya..anak bongsu aku ni..jaemin..." panggil winwin pada jaemin yang focus dengan tugas yang diberi win itu. " ya ommaa.." baru jaemin menyadari jirannya sudah sampai di rumahnya.
Tanpa melengahkan masa jaemin menunduk kepalanya tanda menyambut tetamu. "hai saya na jaemin" lembut saja jaemin memperkenalkan dirinya pada taeyoung.
"ooo..jaemin nama dia...ooo lupa pulak saya..tu anak lee jeno" taeyoung memperkenalkan anak dia sambil menunjukan kearah jeno yang sambil duduk di sofa dengan jaehyun.
Jaemin hanya tersenyum melihat kearah jeno. Mereka sudah pon kenal di sekolah. Lalu jaemin menyambung kerjanya semula.
Hamper setengah jam makan pon sudah siap lalu winwin dan taeyoung menhidangkan di atas meja manakala jaemin tolong membersihkan dapur.
Mereka pon mulai menjamah makanan mereka. " winwin kami sebenarnya nak minta tolong sikit" kata taeyong pada winwin. Winwin hanya menganguk ingin tahu apa yang perlu dia tolong.
"sebenarnya.. elektrik dekat rumah kami tu belum pasang lagi...boleh tak kalau kami nak bermalam dekat rumah awak.." dengan perasaan malunya taeyoung menyatakan pada wiwin.
"ooo...boleh je tapi kami ada satu bilik ja kosong..." jawab winwin pada taeyoung. " takpa sayang jeno awak boleh tido dengan jaemin sebb jaemin sorang-sorang tido" jawab yuta yang membuatkan jaemin membulatkan matanya dengan begitu besar.
*aku tido dengan jeno....* batin jaemin. " ha..jaemin boleh tak jeno tidur bilik jaemin" Tanya yuta pada jaemin. Jaemin hanya mampu menganguk klau dia kata tak nak winwin mungkin akan marah padanya. Jeno hanya memerhati saja tingkah laku jaemin yang menerimanya seperti terpaksa untuk tidur dibiliknya.
" terima kasih lah winwin, yuta sebab bagi kami tido dekat rumah korang..." jaehyun berasa sangat malu sebenarnya untuk tidur di rumah jiranya itu. Tetapi jaehyun nak buat macam keadaan tak mengizinkan.
"jaemin biar saya dan winwin bersihkan sisa makanan ni..lagipun ada bende yang kami nak bersembang" kata taeyoung pada jaemin yang baru saja bangun untuk membantu ommanya membersihkan meja makan.
" haaa..jaemin ajak jeno masuk bilik...buat keja sekolah terus" winwin menyuruh jaemin untuk mengajak jeno berehat sebenarnya. " baiklah omma..jom jeno" ajak jaemin pada jeno lalujeno hanya mengikutinya sahaja.
"winwin aku rasakan elok je anak kita dua tu bersama-sama macam tu" kata taeyoung pada winwin yang sudah merasakan aura jaemin menjadi menantunya. Winwin hanya tersenyum sahaja tidak memberi respon apa-apa.
"tulahh...lagipon si jaemin nip on tengok okay lah dengan jeno..yelah umo sama-sama" winwin hanya bias sikit saja memberi respon. Sebenarnya dia tidak lagi memikirkan pasal jodoh anaknya itu. Lebih baik biar mereka cari sendiri supaya mereka boleh saling sayang menyayagi
YOU ARE READING
silent love with nomin
Romancejaemin dan jeno sememangnya tidak kenal antara satu sama. sampai satu tahap jeno telah jatuh cinta dengan jaemin secara diam-diam tanpa pengetahuan jaemin.