Ciekawostka 1
Na początku Muminek nazywał się Snork (pl. Migotek)
Ciekawostka 2
Niektóre postacie z Muminków na podstawie ich zachowań zostały teorytycznie zdiagnoznowane
Np.
Pani Filifionka, Ryjek i Wiercipiętek z Lękiem (anxiety)
Paszczak, Włóczykij i Wiercipiętek z Autyzmem
I tata Muminka z ADHD
Ciekawostka 3
Gdzieś pomiędzy Marsem a Jupiterem istnieje planetoida 58345 Moomintroll, odkryta przez Davida Ashera. Jej nazwa pochodzi od powieści „Kometa nad Doliną Muminków"!
Ciekawostka 4
Oryginalnie w książkach Muminki i przyjaciele mieli około stope wielkości. (Czyli około 30 cm)
Ciekawostka 5
Muminek był tak jakby avatarem Tove w Dolinie Muminków
Ciekawostka 6
Zanim powstały „Muminki" Tove Jansson była już uznaną ilustratorką i rysowniczką karykatur politycznych. Pierwsze ilustracje Muminków autorstwa Tove ukazały się w druku w 1938 roku w antyfaszystowskim fińskim piśmie „Gram
Ciekawostka 7
Z kolei w niemieckim wydaniu książki „Zima Muminków" tekst został ocenzurowany i zmodyfikowany – jedną z tych zmian było odmówienie przez Muminki modlitwy przed ułożeniem się do snu zimowego.
Ciekawostka 8
Autorce nie podobały się pierwsze animacje o Muminkach. Według Tove „realizacja była przeokropna, a postaci zniekształcono nie do poznania". Wytoczyła proces producentom, dzięki któremu udało jej się powstrzymać emisję serialu w innych krajach. W wyniku uwag zgłoszonych przez nią, w Finlandii wstrzymano dystrybucję kilku odcinków ze względu na pojawiającą się w nich przemoc.
Ciekawostki 9
Powieści o Muminkach zawierają elementy autobiograficzne. Np. Autorka przedstawia się w „Dolinie Muminków w listopadzie" jako Homek Toft, który odwiedza dom Muminków tylko po to, aby przekonać się, że nikogo tam nie ma. Tove Jansoon napisała tę ostatnią książkę z serii w 1970 roku, po śmierci matki.
Ciekawostka 10
8 marca wypada dzień Muminka za to 23 lipca wypada dzień Włóczykija!
:D
CZYTASZ
[ ~ 𝑀𝑢𝑚𝑖𝑛𝑘𝑜𝑤𝑒 𝑆𝑝𝑟𝑎𝑤𝑦 ~ Shitpost ]
عشوائي☘︎⦇ 𝐒 ytuacje z życia, ciekawostki, memy talksy itp. ⦈ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ #1 ryjek - 05.08.2022 #1 muminek - 05.08.2022 #1 włóczykij - 14.08.2022 #1 dolina Muminków - 14.08.2022 #1 małami - 14.08.2022 #1 pannamigotka...