De treinreis

4.2K 134 10
                                    

Ik kijk uit het raam als het begint te regenen. Mijn zesde jaar alweer.. Op mijn schoot ligt het standaard spreukenboek, niveau 6, al open. Ik ben al ver over de helft, ken zowat elke spreuk uit mijn hoofd en toch wil ik door. Tegenover me spelen Harry en Ron toverschaak, Ron heeft al vier keer gewonnen, maar Harry geeft niet op. Ik glimlach stiekem als Ron Harry weer schaakmat heeft gezet. "Nog een keer," Zegt hij zelfverzekerd. "dan zal het me lukken." Ron kreunt en kijkt hem aan. "Niet weer alsjeblieft.. Ik wil nu zelfs liever het spreukenboek doornemen.." Ik kijk op. "Ik wil wel met je spelen Harry?" Zeg ik, "dan kan Ron mijn boek lenen, hoeft hij hem niet helemaal te pakken." Ik kijk hem aan en hij rolt met zijn ogen. "Ja doe maar, kan je eindelijk eens winnen." Ik hoor hem lachen en ik kijk hem verveeld aan.

Net als we willen beginnen wordt de deur geopend. Het is professor Anderling. "Griffel, met mij meekomen alsjeblieft?" Ik knik en sta op, verontschuldig me tegenover Harry en loop achter haar aan. Ik heb net al mijn moed bij elkaar geraapt om te vragen wat er is, als ze zelf al begint; "Ieder jaar zijn er twee hoofdmonitoren. Jij lijkt me slim en wijs genoeg om die taak te kunnen volbrengen." Ik glimlach en voel mijn enthousiasme groeien. "Oh heel graag professor." Zeg ik breed lachend. "Uitmuntend. Ik hoop dat het ook niet uit maakt wie de jongens hoofdmonitor is?" Ik schud mijn hoofd als ik me besef dat ik natuurlijk achter haar loop en ze me niet kan zien. "Nee, nee geen probleem professor." Antwoord ik vlug. Zo erg zal het toch niet zijn? "Goed, dan kan je hier naar binnen. Ik ga mee, professor sneep is er ook." Sneep? Dan zal de jongen wel uit Zwadderich komen.. Wat nou als..- nog voor ik mijn gedachte af kan maken wordt het al werkelijkheid; ik kijk recht in de ogen van Malfidus, Draco Malfidus. Vijand, Pester, liefde... Ja.. Ik ben in het derde en vierde jaar smoorverliefd op hem geweest.. Waarom? Geen idee. Hij is nooit aardig tegen me geweest. En toch..
Ik ga zitten en negeer zijn blikken. "Wel, laat ons jullie wat vertellen over het hoofdmonitorschap." Begint Anderling. "Vanzelfsprekend hebben jullie een badkamer voor alleen jullie tweeën. Maar dit jaar is er ook iets nieuws aan toegevoegd." Ik luister aandachtig.
"Vanaf nu delen de hoofdmonitoren een kleine toren samen. Ontbijten, dineren, alles wordt nog samen gedaan met mede afdelingsleden, maar slapen en andere dingen blijven in jullie toren." Ik slik en kijk anderling aan. Meent ze dit echt? Breng ik nou het hele jaar door met Malfidus in een toren?! "Zijn we nog wel welkom in onze afdelingstorens?" Vraagt Malfidus naast me aan Sneep. "Alleen om mededelingen door te geven." Zegt hij kil. Ik kijk naar de grond. Ik kan dus niet meer tijden doorbrengen in mijn eigen toren? Waarom heb ik hierop toegestemd?!
"Alles duidelijk?" Vraagt Anderling. Malfidus en ik knikken vaag. "Goed. Ik zal jullie opwachten bij de poort om jullie de toren te wijzen. Prettige reis verder." Ze staat op en loopt weg, gevolgd door Sneep. Malfidus en ik blijven over.
Ik durf niets te zeggen. Ik voel hem naar me kijken. Ik zie hem naar me kijken, vanuit mijn ooghoek. Even doet hij zijn mond open en ik kijk op. Hij doet hem snel weer dicht, staat op en loopt de coupé uit. Verward loop ik na hem weg. Ik zag hem. Hij deed wat met me. De manier waarop hij naar me keek.. Zo had hij nooit eerder gekeken.
Ik schudde mijn hoofd. Eerst maar eens vertellen aan Harry en Ron, want dit jaar kan nog eens heel raar uit gaan pakken..
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
hii, ik hoop dat jullie het leuk vinden, ik begin pas net en het is heel slecht nog I know.. Het begin van het verhaal lijkt een beetje op een andere fanfictie,
credits naar MashanXx ☺️

Perfect Mistakes ~ NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu