Hermelien
Hij heeft ons gered, Draco Malfidus heeft onze levens bespaard. De vlinders vliegen al op als ik hem aankijk, wat hou ik van jou, Malfidus..
Ik glimlach en lees verder is mijn boek als hij binnenkomt.
'Draco!' zeg ik blij en ik ren naar hem toe. Hij lacht als ik hem omhels en zoent me.
Dan knuffelt hij me terug, en zo blijven we staan. 'Laat me nooit meer los, Draco.' Zeg ik met tranen in mijn ogen. 'Niets liever.' Krijg ik terug, en ik zoen hem.Na het gesprek op Perkamentus' kamer, is er veel gebeurd, ookal was het twee dagen geleden.
Harry en Draco zijn vrienden geworden, en na alles drie keer uitgelegd te hebben aan Ron, begint ook hij een beetje sympathie voor hem te kweken. Ginny heeft eigenlijk geen probleem meer met Draco gehad sinds ik haar vertelde wat ik voor hem voel.
Draco is niet meer welkom thuis, althans, dat beweert en weet hij zeker. Ik heb mijn ouders een brief gestuurd om te vragen of hij bij ons mag blijven deze zomer.
Van Voldemort hebben we niets meer vernomen.. maar we zijn niet veilig. Hij wordt alsmaar sterker en sterker, en als Draco er niet was geweest om ons te redden, had ik hier nooit gezeten.Ik laat Draco los als ik op het raam een uil zie tikken. 'Is dat voor jou?' Vraag ik. 'Nee..' zegt hij en hij loopt naar het raam. Als de uil weg is bekijkt hij de envelop. 'Wacht, ik herken het handschrift.' Zeg ik en ik pak de brief. 'Het is van mijn ouders!' Blij open hem. Als ik het gelezen heb kan ik wel een gat in de lucht springen. 'Draco! Je mag deze zomer met mij mee naar huis!' Ik loop naar hem toe en geef hem een kus. 'Dit wordt de beste zomer ooit.' Zegt hij met een brede glimlach, ik knik instemmend in.
***
DracoOokal ben ik nu 'goed', ik ben en blijf een Zwadderaar. Dus zit ik bij het laatste avondmaal van het jaar gewoon aan mijn eigen afdelingstafel. Ik heb gevraagd aan Perkamentus, of hij mij niet wil noemen als hij gaat beginnen over de gebeurtenis van laatst. Ik zal wel punten mislopen, maar ik hou liever m'n reputatie een beetje hoog in Zwadderich. Griffoendor wint de cup toch wel weer.
'Welkom, iedereen,' begint Perkamentus, 'bij dit laatste diner met zijn allen, voor we de zomer gaan vieren.'
Hij vertelt over hoe het jaar liep, en inderdaad over Voldemort en de Dooddoeners. Als hij dat onderwerp afsluit, gaat hij over tot de punten.
'Los van de punten die ik nog uit de delen heb, is de stand na weer een spannend jaar verdienen en verliezen, de tussenstand als volgt:
op vier dit jaar staat Ravenklauw, daarboven is Zwadderich, die erg in de buurt van daar bovenstaande huffelpuf komt met veertien punten verschil. Dat betekent dat nu, exclusief de door mij extra uitgedeelde punten, Griffoendor de leiding neemt.'
Een luid geklap en gejuich gaat door de zaal, afkomend van de rood met goud versierde tafel.
'Ten eerste,' begint Perkamentus, 'krijgt juffrouw Griffel veertig punten, voor haar wijsheid die dit jaar weer onmisbaar was.' Een luid gejoel komt van de Griffoendor vandaan, en ik glimlach voorzichtig.
'De heer Potter ontvangt vijftien punten voor het bewijzen van vriendschap, ookal had hij zich daar zelf voor op kunnen offeren.'
'Dan, dan wil ik graag nog twintig punten geven aan de heer Malfidus.' Ik kijk op. Hij zou het niet zeggen!! Nu ben ik verloren hier in Zwadderich. Daag, reputatie.. ik hou mijn adem in.
'voor het volbrengen van een belangrijke taak dit jaar. Een hoofdmonitor zijn is niet niks.' Ik zucht van opluchting en mijn tafel begint luid te klappen en te juichen. Perkamentus glimlacht.
'En juffrouw Griffel beloon ik nogmaals met twintig punten, omdat ook zij haar taak trouw heeft voldaan.' Weer juicht de andere kant van de zaal, maar ik vind het niet erg.
'Nu, als ik nog op mijn eigen rekenvermogen kan bouwen, heeft Zwadderich zich op de tweede plek weten te bevestigen.'
Griffoendor begint heel hard te juichen, want ook bij hen dringt het door: zij winnen de cup. Opnieuw.***
HermelienIn de hoofdmonitor-toren pak ik mijn spullen alvast. Net als ik mijn koffer dicht wil doen, word ik van achteren geknuffeld en ik voel een kus op mijn hoofd.
'Hey, Mione, weet je dat ik van je hou?' Ik draai me lachend om en kijk in de mooiste grijze ogen die ik ooit heb gezien. 'Hey.. Draco..' begin ik en ik wikkel mijn armen achter zijn nek. 'Weet je dat jij mijn held bent..?' Ik zoen hem en hij legt zijn handen op mijn heupen. Heel even haalt hij zijn lippen van de mijne, en fluistert een klein zinnetje in mijn oor; 'en jij mijn wereld.'<><><><><><><><><><><><><>
hii, sorry voor de langzame update!
ik ga nu richting het einde; willen jullie dat er ook een epiloog komt?
laat het me weten!
oh en, MashanXx & ik gaan samen een boek schrijven, een annieXfinnick (thg) fanfiction. we schrijven het op ons nieuwe account PottxrheadsXx . X
JE LEEST
Perfect Mistakes ~ NL
FanfictionHet zesde jaar breekt aan op Zweinstein voor Harry en de anderen. Hermelien wordt verrast als ze gekozen is om hoofdmonitor te worden. Verheugd stemt ze in, totdat ze ziet wie haar mede monitor is geworden... Malfidus. Door een nieuw systeem zitten...