تذكير*
لملمت هانا شعرها وصنعت كعكه ثم وضعت توكه بشعرها واخذت المنشفه وذهبت الى المرحاض لتفعل روتينها اليومى وهو اخذ حمامآ منعش...
نزل كوان وهو يجرى باقصي سرعه خوفٱ من هانا.. ذهب الى والدته مسرعٱ ثم اردف قائلا بخوف وضحك فى نفس الوقت كلما تذكر شكلها..
: الحقينىالام : عملتلها اي انا سمعاها بتصرخ.. هببتلها اى دى هتنفخك النهارده
كوان بخوف: وحياة امك تبعديها عنى دى بتقولى انها هتعلقنى من ودانى..
انفجرت الام ضاحكه ثم اردفت بتفشي: احسن.. انا مليش دعوه مش هدخل
كوان بصدمه: نعم.!!! يعنى اى ملكيش دعوه.!..
طب بقا بزمتك ودانى الحلوه دى تعلقنى منها مش عيب ..قطعت هانا حديثه وهى تتقدم منه ببطئ ثم اردفت كا الافعي بتوعد :
ياريت تيجى على ودانك بس دا انا مش هخلى فيك حته سليمه دا انا هطبقلك وشك مش هخلى حتى دكتور التجميل يعرف يعدلهولك..كوان بتراجع للخلف وهو يقول بلطف ودلع مصطنع: اناا تعملى فيا كده دا انا اخوكى كو-نو حبيبك...؟! طب تعرفى مين اغلى حد فى حياتى.؟!
هانا بسخريه: امم كل اضحك عليا يالا..
كوان بتكرار: هاا تعرفى.؟!
هانا بغرور: انا
كوان بأستغراب: ما انتى شاطره اهو اومال بيقولو عليكى غبيه ليه..
هانا بفلتة لسان: يابن اللل....
كوان بمقاطعه سريعه وضحك: عييب كده هتشتمينى وماما واقفه معاناا..
ثم وجهه حديثه لوالدته قائلاا بستفزاز: لا لاا فين هيبتك ياماما بتشتمنى وانتى واقفه..
هانا بسخريه: امم سخنها سخنها ياااض يحريقه..
الام وقد طفح الكيل بها: خلاص انتو مش بتتعبو اتكتمو شويه.. تعالو خدو الاطباق دى يلا وحطوها على السفره عشان نفطر..
ثم جلست نابسه بتعب : ليه يارب بس كده تبتلينى ببلوتين..
"هانا و كوان فى نفس التوقيت: دا احنا احلى بلوتين دا انتى ربنا اداكى هديتين مش عند حد خالص.. "
"جلست تدعي الاله إلا يهدي احد هديتين مثلهم"
ضحك جميعهم ثم أكملوا تناول الافطار ..
انهو فطارهم ثم قامو..ذهبت هانا لتغسل الاطباق وانجاز واجباتها المنزليه.. وذهب كوان لتصفح مواقل التواصل الاجتماعي ، ومراقبة حساب شخص معين.
انجزت هانا كل واجباتها المنزليه فنظرت فى ساعتها وجدت الساعه2:00 فذهبت لغرفة والدتها وقالت لها..
أنت تقرأ
"لـنـا لـقـاء أخـر"
Mystery / Thrillerانتظري ما هو اسمكِ؟ "لـنـا لـقـاء أخـر" _____•••_____ امي؟! هل تزوجت؟ _____°°°_____ أين ذهبت؟، لماذا ذهبت من دون قول شيء ______°°°______ ابتعد عنها قلت لك ابتعد عنها! انها كانت ملكي وسوف تظل ملكي. ______•••______ اللعنه كيف بعد كل هذه السنوات مازلت...