rechtzaak

18 0 0
                                    

Net nadat ik Harry had gezien werd ik afgevoerd naar een klein kamertje. Daar heb ik een paar uur zitten wachten tot dat er 2 mensen naar binnen kwamen.
1 man & 1 vrouw
De man begon: "Waarom heb je de drugs meegenomen?"
"Heb ik niet" antwoorde ik.
"Ho wacht is even? Eerst zeg je dat het niet zo was toen weer wel en nu weer niet?"
"Gaan we te snel voor je?!" vervolge de ander
"Nee... Nee laat me het uitleggen.
mijn vriend zei tegen me dat we op vakantie gingen maar niet waarheen en ik weet ik doe drugs en hij ook maar ik had niks mee! Hij heeft het in mijn tas gedaan!"
"En daarom zei je dat je het gedaan had? Waarom verraad je hem nu dan wel?"
Daar werd ik even stil van tja dat weet ik niet!
"Nou? Geef antwoord!" zag ik de mannelijke douane roepen
"Ik zou maar doen wat hij zegt hij is niet echt een lievertje" zei de vrouw vervolgens
"Ik weet het niet!" roep ik.
"Oke dan blijf maar hier.... De politie kan er elk moment zijn." zei de vrouw weer.
Ik heb daar een half uur in mijn eentje gezeten. 1 ding is zeker ik ga niet dat lievertje spelen als ik in de gevangenis kom want anders word je makkelijk gepakt door anderen.
Ik snap het gewoon nog steeds niet waarom heeft louis niet gezegt dat hij me kende.. Hij liet me gewoon vallen..
Op dat moment kwam de politie binnen.
"Ben jij Jordan van Dijck?" vroeg een kaale politieman met een hele zwaare stem
"Dat klopt.." "kom dan maar mee."
De politieman duwde me tegen een muur en deed m'n handboeien om. Ik stribbele niet tegen want ik wist dat als ik zou tegen stribbelen dat mijn straf een stuk hoger zou zijn.
Ik werd in de auto gezet en reed daar de dichtsbijzijnde gevangenis.

Eenmaal daar aangekomen werd ik in een cel gestopt. Alles wat ik bij me had is ingenomen. Nu moest ik wachten tot mijn moeder zou komen omdat ik nog minderjarig ben zegmaar. Alleen ik wist dat mijn moeder niet ging komen....
"Sorry meisje je moeder komt niet.. Ze zegt dat ze niets meer met je te maken wil hebben."
Ik zei het toch.
"Heb je geen andere familileden?" ging hij verder
Ik schudde mijn hoofd.
Dan moet je maar een goedde advocaat gaan zoeken voor je rechtszaak die over een week is.

Een week later:
In had intussen een goede advocaat en vandaag was dus die rechtzaak. Zucht.. Ik ben bang dat ik nog lang ga zitten.
"Jordan van Dijck wordt veroordeeld tot drugshandel naar een ander land. Wat heeft u daar op te zeggen meneer de Heer (mijn advocaat)
"Mijn client is absoluut onschuldig"
"En wat zijn uw bewijzen daarvan?" vraagt de tegenpartij.
Toen begon meneer de Heer ineens heel erg te zweten.
Nee he.. Zeg niet dat hij geen bewijzen heeft.
"Uhhm tja die.....uhh.....heb...ik...niet?"
"AHA" begon te tegenpartij. Vanaf toen heb ik niet meer geluisterd... Ik ga dit toch verliezen. Ik keek eigenlijk alleen maar de zaal om. Ik had louis nog ge-smst dat de rechtzaak vandaag zou zijn en ook welke tijd het zou beginnen. Maar ik zag hem nergens..

De rechtzaak was afgelopen en zoals verwacht had ik verloren.
Ik was veroordeeld voor 5 jaar in de cel! En nog een taak straf van 72 uur.
Ik werd naar m'n cel gebracht. Raar genoeg wat ze normaal niet doen een gemengde cel... Ik zat daar dus met een jongen. Toen ik naar binnen werd gegooid begon de jongen ook gelijk tegen de bewaker: "HE dat is een meisje dat mag toch helemaal niet!"
De bewaker negeerde hem voledig en deed de celdeur dicht.
"Nou blijkbaar wel dus.." zei ik.
"Ik ben Niall" zegt hij "Jordan."
Vooral nu ik in een cel zit met een jongen moet ik niet soft gaan doen..
"Dus.. Wat heb je gedaan zodat je hier bent." vraagt Niall
"Drugs smokkel naar het buitenland. En jij?"
"Medeplichtig aan moord.."
WOOW die zag ik niet aankomen..
Niall zag dat ik schrok en stelde me gerust: "ik wist niet eens dat hij een moord wilde plegen ik stond op de uitkijk.. Ik heb dus niks gedaan."
"Pfieuuw dus ik hoef niet bang voor je te zijn?"
"Hahah nee hoor. Ik ben gewoon een goeie gast in een slechte omgeving" die lach was zoo lief dat ik bijna smelte.. Nee nee nee ik heb louis..
"Zal ik je een keer rondleiden?" vraagt Niall
"Graag!" roep ik.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 27, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

bad boyfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu