FLASHBACK #02

68 9 0
                                    

Boboiboy telah pulang ke bumi .
Begitu juga dengan teman temannya .
Bahkan Ochobot .
Ia disambut hangat oleh warga sekampung .
Tapi dia masih menangis . . .
Ia tak rela berpisah dengan ayahnya .

"Boboiboy..." Panggil Tok Aba
"Emm...? " jawab Boboiboy dengan lesu .
"Ayah... Dia... Hiks"
Boboiboy menangis lagi .

Sambil tersenyum kecil Tok Aba berkata .
"Tak apa ... Semua orang itu akan meninggal pada waktunya.... Kau percaya kuasa Allah kan"
"Mestilah ... Mana mungkin Boboiboy tak ingat Allah tok"
"Eloklah kalau macam tu ..."

"Walau ibu bapak kau dah takda... Tapi kau tak ditinggalkan sebatang kara ... Ada atok , Ochobot , kawan kawan kau , dan warga desa" ucap Tok Aba menjelaskan .

"Ha-ah Boboiboy... Masih ada juga anggota Tapops lainnya... Tak hanya kau..." Kata Ochobot

Boboiboy pun tersadar . Di dunia ini , masih ada orang yang peduli dengannya , tak hanya di bumi...
Bahkan orang luar angkasa juga ada yang peduli dengannya .

Macam Laksamana Tarung , Komandan Kokoci , Kapten Kaizo , Fang , Tok Kasa , Maksmana , Sai , Shielda , Balakung king ,  Guru elementalnya yang lain .

"Makasih Tok Aba , Warga desa pulau rintis..."
"Tak payah terima kasih Boboiboy"
"Justru kita yang berterima kasih kepada Korang semua kerena dah melindungi bumi"

"Hmm iyalah..."

Di saat yang sama

Pria berjubah hitam pun telah datang ke bumi . Dan hendak memporak porandakan bumi . Dan meminta kuasa elemental Boboiboy .

Boboiboy pun melihat sekeliling warga yang kasihan terhadap dirinya . Tapi ia membulatkan tekad .

"Asal kau tak menghancurkan bumi.... Aku serahkan kuasa aku ..."

Tapi... Sebelum Boboiboy menyerahkan kuasanya...

Class

Brak

Cekres

Ochobot mulai berubah menjadi debu yang beterbangan . Lalu mengucapkan pesan terakhirnya kepada Boboiboy .

"Boboiboy... Terimakasih Korang dah jadi kawan aku... Aku senang sangat jumpa korang... Sampai jumpa di akhirat semua..."

"Oc.. OCHOBOT !!!!"

Jleb

Boboiboy terbunuh .
Dengan kuasa elemental masih di tangannya .

"CUCU AKU !!"
"BOBOIBOY !!!"

Bersambung

Hai semuanya
Sekali lagi saya minta maaf ni
Kalau tak jelas ceritanya
Soalnya Author juga buat cerita Ket aplikasi lain
Hehe

Inkarnasi Boboiboy Ke Masa Lalu Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang