1- Lambat

180 6 0
                                    



"dah lambat dah lambat dah lambat" terus sahaja gadis itu memecut motornya yang berjenama LC .

"Zaireen Natasha , awak lambat lagi" kata seorang manusia yang berbaju biru dan tie berwarna darkblue dipadankan dengan seluar slack hitam .

pengawas lah siapa lagi .

"tolonglah Arief , sekarang ni waktu Cikgu Syakir , aku takut kena denda." muka mahu menangis ditayang untuk memujuk pengawas yang garang itu.

"ah takde . kelas pertahanan"

oh hm hari yang malang .

🌸🌸

"Zaireen ! aku fikir kau tak datang tadi . Aku nak cerita ni weh." datang dah minah ni . Nama diberi oleh ibu bapanya ialah Syasya Qistina .

"apa?" soal aku .

"kau tau? kita ada cikgu praktikal . handsome gila alamakkk" ah datang dah gedik dia , malas aku layan kau .

"oh tujeke" balas aku .

"kau ni tak sporting la alamak . Tapi en , Cikgu Syakir mengamuk do kau tak datang kelas dia"

"aku nak masuk dah tadi . Pengawas muka kerek tu suruh aku kelas pertahanan . Aku sabar dah lama dah , muka je hensem , tapi garang nak mampus." bebel aku tak puas hati .

siapa je suka ? kita datang nak belajar , tetibe kena halau . sangat kurang ajar .

"Zai Zai tengok tu." Syasya menjuihkan bibirnya . alahai apa minah ni nak tunjuk ?

"cikgu praktikal kesayangan aku weh" sebaik sahaja aku menangkap apa yang Syasya tunjuk sambil menepuk bahu aku beberapa kali. Aku terkedu.

bukan terkedu sebab cikgu tu , tapi sebab sakit . ni tangan ke batu?

Hensem lah jugak . Hensem lagi crush akh. z

Cikgu dekat sini semua dah tua .

Masuk cikgu baru yang handsome lagikan muda ,

Terus iman jadi nipis senipis kulit bawang .

"Zaireen Natasha , dah sampai mana dah ? pluto ?" soal Farisya , oh minah ni ada jugak .

"eh takde apalah . jom makan jom . lapar ni lapar." terus aku menarik dua kawan karib ku . Syasya dan Farisya . Actually , dorang ni kembar tapi lain kelas sejak Farisya kelas 5 Mutiara and Syasya kelas 5 Cristal sama seperti aku .

Kami makan dengan senyap disebabkan ramai pengawas disekeliling kami memerhati. Baru sopan kata Sang Pengetua .

Sopan my ass .

Cinta Hati Cikgu PraktikalWhere stories live. Discover now