"Hai Khai , thankyou invite I" aku terdengar suara lalat . Siapa lagi kalau bukan si minah Zeyfa tu? ergh ."datang dah suara lalat guys" Farisya disebelahku menyampuk . Zeyfa menjeling kami .
Aku terus ke meja buffet untuk mengambil makanan , lapar tapi malam tak elok ambik heavy dinner .
#tipskurusdariZaireen
#supporttauAku mengambil 4 biji blueberry cheese tart dan satu tembikai yang sudah siap dipotong bersama satu gelas air jus oren . fuh boleh kurus aku macam ni skskks .
nak tahu berat aku berapa ?
teka laa ~~
kadang bikin aku kesal !
tiba tiba aku melayang
menembus lapisan awan
ku hempaskan semua sedihku
dan ku terbang ke atas bulan
memeluk bintang bintang
bahagia rasa hatikuAku terdengar (lagi sekali) lagu yang sungguh 'viral' sekarang . Tapi seperti dirakam . Aku mencari dimana sumber yang mendatangkan kepekakan telinga aku .
Rupa rupanya si Zeyfa ni tengah buat tiktok dengan Khai . Ya Allah Khai , kau buat tiktok? aku tak mengaku kau tablemate aku . eh tak , deskmate .
Khai tersenyum ke arah aku dan kembali menyambung rakamannya . HUHU COMEL WEH SUMPAH SHSHSH I HAVE A CRUSH ON HIM —
eh takboleh , Suga macam mana ?
Sedang sibuk mendengar kata hati dan kata otak bergaduh , satu suara menegurku .
"eh esok awak pergi sekolah?" soal Idlan tiba tiba .
"esok ? esok bukan ahad ke ?" aku kerut dahi . yela harini sabtu , esok ahad kan?
"eh iyalah , lupa ehe" Idlan tersengih dengan karenahnya sendiri . ops comel .
"Khai ajak awak datang sini ke?" aku menyoalnya seraya itu membalas renungan sayu dia . Seperti ada sesuatu yang dia sorok .
"Khai , adik saya" Idlan menggosok belakang tengkuknya . fkfkdkdk hot siaa .
"oh saya tak tahu . maafkan saya" aku tersengih . Idlan kelihatan terpegun .
Mata Idlan menyinggah ke tempat manusia sedang berkaraoke . "Saya nak nyanyi lah satu lagu untuk awak , boleh?"
Aku mengerutkan dahi dan hanya mengangguk .
Idlan kelihatan sedang berbual bersama band yang dijemput hadir ke majlis itu dan tangan nya menggenggam kemas mikrofon .
boleh nyanyi ke ni cikgu🤥🤥🤥
(sila play lagu di atas)
Deras hati ku berdetar
Di langit aku terlihat kamu
Terang malam teman kita
Dengan angin meniup sayuMajlis yang tadi nya hingar dengan manusia yang berbual mula diam apabila terdengar suara seseorang menyanyi.
Ku petik guitar akustik ini
Dengan harapan dia mendengar
Melodi indah yang ku cipta
Hanya untuk luahkan rinduku padanyaMata Cikgu Idlan tidak lepas memandang ku .
Seolah oleh ingin aku memahami lirik lagu itu .Dan aku terus menyanyi lagu ini untuk mu
Walau berjuta mendengar
Lagu ini hanya untuk muArah hidup kita
Terkapar bintang di angkasa
Berkelip melukis cinta
Terciptalah lagu kitaHahaha ho oh
Hahaha ho huMelodi indah yang ku cipta
Hanya untuk luarkn rinduku padanyaDan aku terus
Menyanyi lagu ini untuk mu
Walau berjuta mendengar
Lagu ini hanya untuk muArah hidup kita
Terkapar bintang di angkasa
Berkelip melukis cinta
Terciptalah lagu kita
Terciptalah lagu kitaAku tepuk tangan setelah lagu habis , masih keliru dengan apa yang dimaksudkan oleh Cikgu Idlan .
"Zaireen , kau lah nyanyi pulak." pinta Farisya dengan sengihan nakalnya .
"taknak." aku memeluk tubuh . Namun protesku terbatal apabila Syasya menarik tubuh ku untuk pergi ke booth karaoke tersebut .
Aku hanya memilih lagu Pilihan Yang Terbaik , macam tiba tiba , tapi tak mengapa .
It wasn't my fault my throat wanted to sing this song. huhuhu
Aku mencapai mikrofon yang diberi oleh Cikgu Idlan , lalu dia duduk di bangku berhadapan dengan pentas .
Untuk apa terus memaksa
Bertahan hanya terluka
Rasa kita tak lagi sama
Tak lagi saling cintaMemang kita telah lama
Namun apalah artinya
Cinta tapi tersiksa
Takkan nyaman jalannyaJangan dipaksa
Bila semua telah
Untuk apa pertahankan
Jika kita tak sejalanKhai datang menghampiri ku dengan sekuntum bunga ros merah , bibirnya tercalit senyuman . Aku hanya tersenyum sambil menampar lembut lengannya .
Jangan salahkan
Untuk semua kenangan
Perpisahan ini
Pilihan yang terbaikBuat apa masih bertahan
Jika terus terluka
Nyatanya hati telah beda
Biarkan ku pergi tuk bahagia hoJangan dipaksa
Bila semua telah berbeda
Untuk apa pertahankan
Jika kita tak sejalanJangan salahkan
Untuk semua kenangan
Perpisahan ini
Pilihan yang terbaikkami berbual sehingga tiba masa untuk balik . sempat kami bergambar . yang paling sweetnya gambar aku , Khai dengan Idlan . aku di tengah tengah .
🌸🌸
Aku mengeringkan rambut menggunakan pengering rambut . Baru lepas mandi lepas Qaireena hantar aku tadi . Handphone dicapai lalu aku membuka instagram .
gambar aku sedang menyanyi dipilih .
Qaireen lah ni gambar . nasib nampak cantik . hm .
zyreenntsh
rumah jodoh.liked by sysyqs and others
zyreenntsh - jadi artis tak berbayar
sysyqs - wowerssss
frsyaa- ELEH MALU MALU KUCING
khhkim - cantik .ops kantoi . ehek
gambar dengan Khai , Khai dah post dekat ig dia . sempat juga aku nampak Zeyfa meroyan dalam comment wkwk . Gambar aku dengan Idlan pun tangkap backyard rumah Khai dengan Idlan . belakang dia kolam ya gais . lawa kan? saya tahu .
lepastu aku terus tidur . solat isyak? sorry aku cuti so aku tak terbabas .
what a tiring but happy day ! goodnight world .
TBC
YOU ARE READING
Cinta Hati Cikgu Praktikal
Teen FictionDia , Cikgu Praktikal yang mampu menawan hati gadis gadis disekolah Taman Mutiara , namun dengan senyuman manis itu terdapat seribu luka yang tidak mampu di luah oleh hati . Kepergian sang kekasih telah membuatnya mati rasa terhadap perempuan . Dib...