קרה לי הרבה פעמים שהתחלתי לכתוב פאנפיק בשביל הכיף (אני אחזור לנושא הזה בהמשך) ונקשרת יותר מדי לדמויות שלי בסופו של דבר, למרות שאני לא יכולה לעשות עם הסיפור משהו.
אז הנה אוסף שאלות שיעזור לכם להבין את הדמות קצת יותר לעומק (לקוחים מכמה אתרים ברחבי האינטרנט וגם מהראש שלי).
עולמה החיצוני של הדמות
1. מתי הדמות נולדה ובת כמה היא עכשיו?
2. חשבו על הנתונים החיצונים של הדמות כגון מין, צבע עור, משקל וגובה, האם אחד מהם משפיע או חשוב לסיפור?
3. איך רוב האנשים יתארו את המראה החיצוני של הדמות?
4. רע או טוב, מה הנתון הפיזי/חיצוני הבולט ביותר של הדמות?
5. כיצד ניתן לתאר את כוחה הפיזי של הדמות, קואורדינציה וסיבולת כשזה נוגע לפעילות פיזית או ספורטיבית?
6. מה הפעילות הפיזית/ספורטיבית המועדפת על הדמות?
7. כיצד ניתן לתאר את בריאותה של הדמות עכשיו, ומה תרם לזה יותר מכל?
8. האם הדמות נוטלת תרופות עכשיו? אם כן, מה הן, למה הדמות נוטלת אותן, ואיך זה משפיע על ההתנהגות שלה?
9. האם יש או שהייתה לדמות מחלה משמעותית והאם יש השלכות על מצבה של הדמות עכשיו ?
10. האם הדמות נפצעה אי פעם באופן חמור? אם כן כיצד זה קרה ואיך זה השפיע עליה מאז?
11. האם לדמות יש נכות קבועה כלשהי (כגון: קצר רואי) או נכות זמנית (כגון: רגל שבורה?) אם כן מהן?
12. איזה אפיון דומיננטי של הדמות עובר במשפחה?
13. האם הדמות צורכת ניקוטין, אלכוהול, סמים? אם כן באיזה כמות ועד כמה זה חשוב במהלך היומיום של הדמות?
14. מה הנכס הפיזי המשמעותי ביותר של הדמות?
15. מה המכשול ו/או חולשה הפיזיים המשמעותי ביותר של הדמות?
עולמה הפנימי – דמות
1. מה האייקיו (IQ) של הדמות ואיך זה משפיע עליה?
YOU ARE READING
כתיבה | אלה לא רק מילים
Randomהניסיונות הכושלים שלי בכתיבה לימדו אותי המון, פה אני אוספת את כולם ומוסיפה טריקים ועזרים שאני מקווה שיעזרו למישהו.