Capitolul 2

592 53 2
                                    

Capitolul 2

-Am ajuns, inchid usa in urma mea.
Agat paltonul in cuier si ma duc in bucatarie, unde mama pregateste ceva de mancare. Cand ma vede, vine spre mine strangandu-ma in brate.

-Ti-am pregatit pui la cuptor cu legume cum iti place tie, imi da o suvita de par dupa ureche.

-Mersi, mama. O pup pe obraz si fuge la cuptor, cand acesta scoate un sunet semn ca mamcarea este gata.

Scot glacoanele de insulina din punga de la farmacie, si pe pun in frigider. Tata este bolnav de diabet si face insulina in fiecare zi, iar eu ma duc mereu sa ii i-au reteta dr la doctor si ce mai are nevoie de la farmacie.

Cand intru in farmacia de la coltul bloului, nici nu trebuie sa spun de ce am venit, toate farmacistele ma cunosc.

De ceva timp sta numai in pat din cauza stari de oboseala pe care o are, neputand sa se mai duca la serviciu cum o facea acum o luna. Era paznic la un magazin, nu avea un salariu mare dar era destul de bun pentru medicamentele lui si pentru noi.

Mama face curatenie si calca rufele la o doctorita si la o avocata de unde castiga bani pentru a ne intretine, norocul ei ca ambele femei stau in acelasi bloc cu noi si nu il lasa prea mult pe tata singur.

Am lucrat si eu pana acum doua luni la o cafenea ca si chelnerita , dar am renuntat la slujba din cauza ca proprietarul se muta in alta tara si trebuie sa inchida cafeneaua. Asa ca am ramas fara serviciu si nu pot sa mai stau mult fara, aveam nevoie de bani. Cum stiam ca la Styles Enterprise se fac angajari pentru secretara, ma voi prezenta si eu maine la interviu ca sa-mi incerc norocul.

Ma duc la mine in dormitor unde ma schimb in niste pantaloni de trening largi si un tricou. Imi strang parul intr-o coada de cal si ma duc la baie sa ma demachez. Cand ies din baie, mama imi spune sa-l chem pe tata la masa.

Intru in dormitorul lot vazandu-l pe tata stand in pat si uitandu-se la un meci de fotbal.

Zambeste la vederea mea, punandu-ma langa el in pat. Pun capul pe pieptul lui iar el ma strange in brate sarutandu-ma pe crestet.

-Am auzit ca acum ai apartamentul tau.

-Da, si sunt cea mai fericita, zambesc.

-In sfarsit o sa scapam de tine, glumeste si incepe sa rada cand ii dau un pumn in umar.

-O sa ma suni sa vin la voi, scot limba la el si ma ridic din pat. Masa e gata, tata se ridica si el stingand televizorul.

Prefera sa stea in dormitor la televizor pentru ca, unul la mana, scapa de gura mamei care nu suporta meciurile de fotbal, zicand ca jucatorii alearga ca tampitii dupa o minge si isi pierdr timpul uitandu-se la ei, si doi la mana, statea mai bine intins in pat decat pe canapea.

-Scumpo, maine te duci la facultate? Intreaba mama dupa ce am spalat vasele si ne-am asezat la masa in bucatarie, fiecare cu cate o cafea in fata, povestindu-i de noul apartament. Tata dupa ce a mancat ne-a pupat pe amandoua si a plecat sa traga un pui de somn - asta a spus in fata mamei, insa ei stiam ca este un alt meci de fotbal la ora asta.

-Nu, maine vreau sa ma duc la un interviu pentru o slujba de secretara, sorb din cafeaua fierbinte. Mai bausem azi una cand am fost la cafenea cu Dani dar mai merge una.

-La ce firma?

-Styles Enterprise, imi pun calcaiele pe scaun tragandu-mi genunchi la piept.

-Din cate am auzit este o firma buna. Insa crezi ca te vor angaza daca nu ai terminat facultatea?

-Nu am nimic de pierdut daca incerc. Si in plus mai am cinci luni pana la absolvire.

Am mai vorbit cu mama pana ne-am perminat amandoua cafeaua, apoi am fugit in camera mea unde am vorbit cu Dani la telefon. Dupa conversatia cu el am sunat-o si pe cea mai buna prietena a mea, Mia, povestind si cu ea vreo doua ore. Mia era si ea ultimul an la drept si lucra la un cabinet de avocatura. Ne cunoastem de cand eram mici si ne intelegeam din ce in ce mai bine.

Mamele noastre erau si ele prietene de mici, iar noi am ajuns la fel de bune prietene ca mamele noastre. Suntem ca doua surori, amandoua suntem singure la parinti si faptul asta ne-a apropiat mai mult dandu-ne sfaturi unei alteia mereu si sprijinandu-ne la bine si la rau.

Cand am terminat de povestit cu ea spunandu-mi ca abia asteapta sa-mi viziteze noul apartament, am intrat in baie unde m-am bucurat de o baie fierbinte care mi-a relaxat toti muschii.

***


Dimineata m-am trezit din cauza alarmei si mirosului de cafea care venea din bucatarie.

Interviul incepe la 9 si trebuie sa ajung acolo ca sa obtin acel loc de munca. Este cea mai mare firma de arhitectura din Statele Unite si poate am norocul ca eu sa lucrez acolo.

Dupa ce mi-am facut rutina de dimineata am fugit in fata sifonierului apucand singura roche pe care mama nu a impachetat-o. Era o roche alba cu floticele, fara maneci si lunga pana la genunchi, stransa pe abdomen cu o curelusa neagra, si largura mai jos.

Mi-am luat geanta neagra si pantofii stiletto tot negri si am fugit in bucatarie bandu-mi cafeua alaturi de mama. Parul il aveam dat pe spate, iar ca machiaj am folosit fond de ten, mascara, tus si un luciu mai deschis. Am luat un taxi pana la firma ca sa fiu sigura ca nu intarzi daca voi merge cu metroul.

Cand am coborat din taxi, mi-am lasat capul pe spate uitandu-ma la cladirea de 35 de etaje, toata cladirea fiind din sticla. Deasupra intrarii era scris mare STYLES ENTERPRISRE.

Oamenii intrau si ieseau din cladire care mai de care fericiti sau cei mai ghinionisti, suparati.

Aveam emotii, nu stiu cum va decurge interviul si ma gandeam ca nu pot sa fiu atat de norocoasa ca tocmai mie din atatea fete care sunt azi aici sa primesc slujba. Insa trebuia sa fiu obtimista si sa nu mai gandesc negativ.

Mi-am luat inima in dintii lasand emotile laoparte si gandurile negativiste si am inaintat spre cladire, intrand prin usa rotativa.

In cladire era agitatie, oamenii plimbandu-se de colo, colo cu acte in mana sau vorbind la telefon. Peste tot in cladire erau diferite plante decorative si diferite schite de argitectura pe toti petetii.

Interviul se tinea la ultimul etaj asa ca am luat liftul pana acolo impreuna cu alte doua fete, mult mai frumoase ca mine care pot primo slijba in locul meu. Ma gandeam la toate variantele si defectele din cauza carora nu voi primi slujba.

Am lasat gandurile negative in lift si am pasit spre receptia inalta din fata mea unde statea o femeie extrem de frumoasa.

Inalta, cu ochii caprui, blonda, cu bucle aranjate perfect si un zambet pe care l-am primit doar eu, cand am ajuns in fata ei, atunci cand i-am spus numele meu. Nu a zambit nici unei fete pana acum si m-a surprins cand a zambit la mine.

M-am asezat pe canapea alaturi de alte fete imbracate elegant si ascultand ce vorbeau fara sa ma bag in discutia lor.

-Daca voi primi slujba, pot spune ca Dumnezeu mi-a pus mana in cap.

-Eu voi primi slujba, si ma voi combina cu seful cel mare ca sa imi cumpere o masina luxoasa si sa-mi mareasca salariul, vad cum roscata viseaza cu ochii deschisi, dandu-mi ochii peste cap.

Toate isi spuneau gandurile si dorintele daca primesc slujba, eu stateam pe canapea cu mainile in poala uitandu-ma la ele si minunandu-ma ce pot scoate pe gura. Si chm sa te combini cu seful cel mare pentru o masina luxoasa si cativa bani in plus? Cum ai putea sa strici familia unui am doar pentru dorintele tale?

Din cate stiam eu, seful cel mare era mai in varsta si pun pariu ca are burta si inceput de chelie si o familie pe deasupra. Dar daca esti obsedata la fel ca ele nu te mai gandesti la nimic. Si daca seful are chef de o aventura, sigur o va folosi pe aceasta fetiscana ca pe amanta si cu siguranta are norocul sa-si indeplineasca visurile, insa nu stiu daca povestea lor se va termina frumos daca sotia barbatului va afla de ei vreodata.

" Eu daca primesc aceasta slujba, ma pot intretine pe mine si o mai pot ajuta si pe mama daca are nevoie."

Imi spuneam mie in gand si cu sigurantanu ma voi combina cu nimeni pentru mai multi bani, voi fi multumita cu cat primesc.

Am fost trezita din gandurile mele de vocea femeii de mai devreme, pe care o cheama Lily - am vazut asta pe ecusonul ei - si intampinata de zambetul pe care si dr data asta tot eu l-am primit.

-Domnisoara, domnul Styles te poate primi.

Styles EnterpriseUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum