“Kim Juhee.” tegur seseorang semasa Juhee dan Youngmi hendak balik ke kelas.“Ap-”
“Nah, klip rambut kau terjatuh”
So Junghwan.
Junior lelaki yang baru sahaja masuk ke highschool tersebut.
“Oh thanks. Tak perasan pulak” balas Juhee sambil tersenyum dan mengambil klip rambutnya.
“Btw, dah habis acara ke? Kenapa ada dekat sini?” tanya Juhee.
“Ah tak ada, aku malas nak join benda-benda tak penting macam tu.” balas Junghwan.
“Eh, baru masuk dah berlagak eh. Pergi sana! Apa buat perangai centu” sergah Youngmi sambil melihat Junghwan dengan wajah ‘tak suka’nya.
Muka helok tapi kalau perangai hauk tak guna jugak.
🚩🚩🚩 lol anywayzzJunghwan terdiam kemudian terus berjalan ke arah dewan selepas menatap wajah Juhee sekejap.
“Tch budak tu, dia ingat sekolah ni bapak dia punya ke?” kata Youngmi
“Kalau betul bapak dia punya macam mana?” - Juhee
Youngmi kemudian melihat muka Juhee.
“Mende kau. Takyah nak buat aku takut.” kata Youngmi yang masih annoyed dengan kelakuan Junghwan tadi.
“Tadi aku tengok name tag dia ada ‘So’ , principal kita pun ada ‘So’ kan?” tanya Juhee.
“Entah, malas aku nak tahu.” kata Youngmi sambil mengangkat kedua bahunya.
Juhee pun tak kisah sebenarnya.
“Okay class, now teacher want to ask you to do a speaking test in pairs.” arah Madam Seo kepada murid dalam kelas.
Semua dah riuh macam dekat pasar nak cari partner masing-masing.
“Class! Diam! Saya akan pilih pair.” kata Madam Seo lagi.
“Alaaaaa.......” - pelajar
“Tck! Bosan gila madam ni. Sikit-sikit dia pilih pair. Kalau pair aku yang helok takpe ah, ni tak asyik kasi yang haihhhhhhh” rungut Youngmi yang sedang duduk di sebelah Juhee.