하나

29 5 3
                                    

Hari ini Kim Juhee masuk ke dalam kelas seperti biasa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hari ini Kim Juhee masuk ke dalam kelas seperti biasa. Untuk pengetahuan Kim Juhee merupakan pelajar senior berumur 17 tahun di highschool tersebut.

“Woy, homework dah siap ke?” tanya rakan sekelas Juhee, Lim Yena.

“Homework apa? Tanya homework macam sekolah ni ada satu subjek je” balas Juhee sambil memutarkan bola matanya [ 🙄 ]

“Chill, homework math” - Yena

Juhee kemudian mengeluarkan buku latihan matematiknya dan memberikannya kepada Yena.

Yena membuka dan memerhati kerja Juhee satu persatu kemudian terus mengembalikan buku tersebut kepada Juhee.

“Eh takpe ah, aku minta dengan orang lain je. Hehe thank you!”

Yena pun pergi dari situ. Juhee yang sudah biasa dengan perlakuan itu pun tidak menghiraukan Yena. Kim Juhee sudah biasa tidak dipercayai kalau berkaitan dengan homework ni memandangkan dia bukan salah satu daripada ‘top students’ tapi dia tetap menjadi sasaran para guru untuk mendapat keputusan yang bagus semasa peperiksaan.

🔔🔔🔔

Loceng pun berbunyi menandakan kelas akan bermula tidak lama lagi.

Mata pelajaran pertama, Matematik. Juhee mengeluh kemudian terus mengeluarkan alat tulis dan buku berkaitan dengan matematik.

Semasa guru sedang mengajar, Juhee meletakkan 100% perhatiannya kepada guru tersebut.

Well, although dia tak faham sangat tapi tak apa, confident kena ada :).

“Okay class! Sekarang cikgu nak kamu buat latihan yang cikgu nak bagi ni. Boleh rujuk balik nota or papan ni masa buat latihan. Kalau awak tak faham, boleh datang depan ni tanya saya atau tanya rakan yang faham. Boleh?”

Guru itu pun kemudian mengedarkan kertas latihan untuk diselesaikan oleh semua pelajar yang berada dalam kelas pada pagi itu.

“Boleh cikgu!!” balas rakan sekelas Juhee.

Juhee lagi-lagi mengeluh.

Takpa, confident kena ada. You can do this’ kata Juhee dalam hati untuk kembalikan semangatnya.

“Nah, kau punya.” kata seseorang yang mengedar kertas tersebut. Park Jeongwoo.

Juhee mengambil kertas latihan tersebut dan mula menulis. Jeongwoo pula tiba-tiba dudk sebelah Juhee sambil memerhatikannya.

 𝐟𝐫𝐢𝐞𝐧𝐝 ⚘ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐞𝐨𝐧𝐠𝐰𝐨𝐨Where stories live. Discover now