...... ببسمه : حياه .
نظر الجميع الي ذالك الصوت عدا والده حياه فوجدو شابا يشبه حياه ومي كثيرا وعيناه ممتلئه بالدموع .. ينظر الي حياه و والدته ومي فأسف وفرحه في لحظه واحده ..
وقف ادم ينظر الي والدته واخواته ببكاء .. لا يعرف هل يتقدم خطوه نحوهم ام يظل ثابتا في مكانه .. يخشي ان يتقدم في اتجاه والدته فتحرجه امام الجميع .. فقرر ان يتحرك في اتجاه اخته مي اولا و ....
اقترب ادم من مي ونظر في عيناها اللواتي ينغمران بالدموع فنظر اليها مبتسما و ...ادم ببسمه وهو يمسك بوجه مي : العيون الخضراء دي ملهاش العياط .. دي ليها السعاده والفرحه بس مع .....
مي وهي تزيل دموعها : ادم وبس .
عانقت مي ادم وظلت تبكي في حضنه لقد اشتاقت الي درع الامان خاصتها كثيرا وخصوصا بعد وفاه والدهم .. ظلت مي تجذب ادم اليها بقوه من شده الاشتياق بينما كان كريم ينظر وهو يشيط غيظا فلم يستطع كبت غيرته اكثر فتحدث .......
كريم بضيق : انت يا خويا .. انت يا عمنا يالي عمال تفعص في البت .. ابعد يلا عنها والا هاجي اوريك الوش التاني .
نظر ادم له متحدثا ببسمه : وانت مين علشان تمنعني ؟
كريم بسخريه : انا ؟!.. الحق يا ادهم دا مش عارف انا ابقي مين .. الحق يا احمد دا مش عارف .. يا مروان .. يا ايهاب .. دا مش عارف يا شباب .
ادهم بلا مبالاه : وانت تبقي مين ؟
احمد ضاحكا : قصف جبهه جامد .
مروان بهمس وهو يحاول كبت ضحكته : كريم .. اجيبلك دكتور ؟
كريم بضيق : والله انتم شباب رخمه .
كان الجميع يضحك عدا والده حياه فابتعد ادم عن مي واقترب من نورا و ...
احمد بخبث : اي دا الحقو دا رايح لنورا كمان .
نظر ايهاب له بضيق وغيره ولاكنه لا يستطيع ان يتحدث او يظهر غيرته ....
ادم ببسمه : انا رجعت .
ضمته نورا اليها وظلت تبكي بين ذراعيه .. احمر وجه ايهاب من شده العصبيه فأقترب منه احمد بكوبا من المياه و ...
احمد ببسمه : تاخد بوق مياه ؟
ابتعد ادم عن نورا اخيرا فركض مروان بأتجاه ميرا و يومنا بسراعه واخذهم في حضنه و ....
ادهم بتعجب : في اي يا مروان ؟!
مروان بخوف : ياعم دا شكل الولا دا مش سالك .. مش اخد بالك انه مش بيحضن غير البنات ولا اي ؟.. انا اخاف عليهم منه ..
ظل الجميع يضحك حتى اقترب ادم من حياه فضمها إليه وظل يبكي و ....
كريم بصدمه : ادهم هياكله .
ايهاب بتعجب : بس مش باين عليه الغيره ؟
احمد بخوف : الهدوء يسبق العاصفه .
أنت تقرأ
عيناها أخترقت قلبي
Romanceالقصه بتجمع في احداثها بين 👌👌 الرومانسيه 💓💓 و الكوميديا 😂😂 و الأكشن ✊✊ و المغامرات الممتعه و الحب بطلنا المغرور مش بيعمل حساب لأي حد 😒😒 ودايما تنك 👌👌 وميعرفش حااجه أسمها أحترام للي أكبر منه سنا 🤔🤔 وكل حياته شغل و زعيق و شتم و طرد و اورق...