Geçmiş Geleceğin aynası

13 2 2
                                    

Ece hayattan hiç bir beklentisi kalmamış.Sanki sahneye çıkıp son oyunu sergileyip sonra gelen bütün alkışları selamlacak bir oyuncu edasıyla ordan oraya savruluyordu.Oysa düne kadar nekadar hayat doluydu herkese mutluluk saçan o sesi yuzundeki gülümseme,gözlerindeki ışıltı günden güne kayboluyordu.Onun yerini kısa kelimeler alıyordu.belki,kısmet,nasip bakarız gibi daha bir çok anlamsız kelimeler.
Günden güne kimselerlede gorusmez olmuştu arkadaşları onu aradığında ya çocuğu bahane ediyor yada hep işleri olduğunu öne sürüyordu.Herkes gibi kendinde biliyordu o artık eski cıvıl cıvıl Ece değildi....
Hayatta her istediği olmuş sanki zirveye oturmuş ama daha sonra bu durumdan memnun olmayan bir eda ile kendine şu sözleri söyledi"Bitti mi artık istek ve dileklerin bitti mi?"Sahi Ece hayattan bu kadar büyük ne istemişti ki; dua ve isteklerinin son bulduğunu düşünüyordu.Sancili geçen günleri düşündü. "Pişman mıyım dedi"kendi kendine hayır hiç bir yaptığından başına gelen hiç bir musubetten yana pişman değildi yasanmasi gerekiyordu yaşandı dedi. Onu düşmanı yıkamaz ne yaparsa yapsın canını acitamazdi Ece tam 9 yaşında hayatta ve kendine bir söz vermişti.Dogan her yeni gün onun için yeni. bİr başlangıçtı.
Ece annesinden kurtulmak üzere yaptığı bu evlikte başlarda mutlu ve huzurlu olsada zamanla karşındakinin sevgisi Firattin sevgisi ilgisi ona yetmedi .Çünkü Fırat nekadar iyi olursa olsun Ece onun içinde sadece bir kutulus sığınacak limandi.

Frat annesinin üzerinde kurdugu egemenlik ve baskıyı belki ilk kez Ece sayesinde yıkmış .Annesine baş kaldırmış ve ben bu kızı Alacam demişti.Frat kendini sorguladığında aslında Eceyi sevmiyor ona sadece hayranlık duyordu onun herşeyi bilir edası açık sözlüğü ve kararlılığı gözünü karartip herkese meydan okuyuşu kendine hayran bırakmıştı.
Aşık olduğunu düşündüğü Havvanin aksine yalansız , dolansizdi daha tanıştıkları ilk gün ona başından geçenleri anlatmış isterse o an o dakka bu görüşmeye son verebilecwgini söylemişti.Frat ise ona dürüst olması dan dolayı herşeyi kabul edebileceğini söylemişti.Ece bu güçlü görüntüsünün altındaki küçük kızı ilk kez Fratin karşına koyup bir söz vermesini istedi"Her ne olursa olsun Ne yaşarsak yasiyalim geçmişimiz asla dilimize, beynimize özelikle bir başkasının sözcüklerinden düşmeyecek"Frat kendinden son dere emin bir şekilde bunun aksisinin mümkün olmadığını söyleyip söz verdi.Bu sözünde uzunca bir sürede durdu Eceyi üzmemek için elinden geleni yaptı çünkü Ece'nin bir rahatsızlığı vardı üzüldüğü an fenalasiyor günlerce kendine gelemiyordu.
Birgün Frat Ece'nin bütün dünyasını başına tek bir sözle yikilcagini hesap edemeden bir karar aldı.Bir süre işsiz kalınca bugün ödemelerini geciktirdi. ne yapsa yetişemiyodu.Ece elinden geldiğince çalışıp cabalssada bütün kazancını ona versede Fratin kısa bir süre heyecan olarak girdiği oyunlar kumar gibi elindekini avcundakini alıp götürmüştü.Ece bunu fark ettiğinde artık çok gecti.O akşam Frat yemek yemek istememis .Ece ile konuşmak bile istemiyordu çünkü Ece bu pisliği nasıl yaptıysan öyle temizle demişti.Frat ilk kez sesini yükselterek.

.....Düğünde takılan altınları istiyorum dedi
.......Sen ne dediğin farkında mısın şimdiye kadar giden hiç bir para yerine konması yok hayır bunu veremem dedi.Ece
.......Frat onlar senin değil bizim ayrıca nasıl vermezsin dedi.

Aralarındaki tartışma oldukça uzadı Ece bunun üzerine küçük bir valiz hazırlayıp kapının önüne koydu ve yarın sabah evi terk edeceğini bir süre mola vermenin bu ilişkiye iyi geleceğini söyledi.Frat korku ve endişe içinde annesini aradi ve durumu anladı.iceri geçip Eceyi sakinleştirmeye denesede Eceyi kıracak bir çok söz söylediğinin farkındaydi.Ecenin burnu kanıyor başı dönüyordu.Frat onu yanlız bırakmanın daha iyi olacağını düşündü.

Evliliklerine üç ay kala Frat daha iyi bir iş teklifi ile işten cikmis daha sonra işler umdugu gibi gitmeyince ışsız kalmisti.Evlilik için yapilan masraflar,borçlar herşey Ece'nin üstüne kalmıştı.Ecenin bir çok isteyeni beğeneni varken herkes neden Frat gibi biriyle evlendiğini soruyor sorguluyordu.O ise herkese onun kadar güzel seven bulamadığını söylüyordu.Nitekim söylediği yalana kendide inanıyordu.

Ece borçları kapatmak adına nerdeyseevde hiç durmuyordi. Eski çalıştığı yere asla adım atmam bir daha dediği yere geri dönmüştü .Belkide hayattan soğumasını ilk temelleri bu zamanlar atılmıştı.Ece sabah dokuzdan akşam dokuza kadar çalışıyor.Boşta kaldığı zamanlarda evdeki hastalarına gidiyordu.Neredeyse hiç bir sosyal yaşam alanı kendine bırakmıyordu.

Frattin konuşmasından kısa bir süre sonra annesi gelmişti.kapida hazırlanmış valizi görünce hem şaşırmış hemde kızmıştı.Ecenin ağzını açmasına müsade etmeden

......Valiz hazırlanmış hemen kaçacak misin dedi
......Siz ne saçmalıyorsunuz oğlunuz yaptıklarının farkinda misiniz?
...... Ben onun borçlarına kefilim ama sende altınları vereceksin dedi oldukça sert bir şekilde Yildiz hanim
.......Hayır asla ben evlendigim ilk gün sizin taktıkları bizi size teslim ettim dedi Ece ve odadan çıkmak istedi.
.......Oğluma geldiğinde tam mıydın dedi Yıldız hanım sert sesiyle

Ece olduğu yere sanki civilenmisti hiç birşey duymuyor ve görmüyordu .bu nasıl çirkin bir kelimeydi ve bunu kendisine nasıl söylerdi.Frat oturduğu koltuktan hızlıca kalktı.
.........Anne lütfen sus dedi ağzını kapatarak
Yıldız hanımın susmayaya hiç niyeti yoktu.
........Yalan mi kendini sana yamadı işte adını kurtardı dedi
.......Anne sana diyorum sus o benim Karım
Ece'nin gözlerinden dökülen göz yaşları aslında umuttu ,inancı ve güveni idi
........Ozaman oğlunda altına almasaydi.Nikah kıyıp kadınim demeseydi dedi.

Ece kapının önünde duran valize uzandı elleri ve "Bitti"diye bağırdı.
Kapıyı çarpıp çıkacaktı ki Yıldız hanımın feryati üzerine durdu geri dönüp baktığında Fratin yere yatmis sinir krizi geçirdiğini gördü.Ece hemen daha önce aldığı eğitim üzerine Frati yan yatırdı ayaklarını kaldırdı ve gereken bütün mudaleyi yaptıktan sonra yukarı çıkıp komşuya haber verdi.
Kadir abi olayı kısa ve öz anlayınca Frati ve annesini alıp hastane götürdü.Ece evde kalmıştı ne yapacağını bilmez halde telefonu eline aldı ve annesini aradi.

........Korktuğun oldu herkes herşeyi öğrenecek dedi
..,......Sen nasılsın dedi titreyen ses tonu ile Şebnem hanım
......NE zaman umrunda oldu bu
.......Ece sakin ol hızlı karar verme
.......Ya sen söylersin ya ben dedi Ece

Şebnem hanımın korktuğu şey başına gelmisti.Oysa onun yilarca susmasinda sesiz kalmasında ve kzina bunu yaptirmasinfaki tek sebwbo yine kızının mutlu olup geçmişi arkasında birakmasiydi.Eceye başta evlenmezswn düzgün yuva kurmazsan sana hakkımı helal etmem diyen Şebnem hanım zaman içinde kızı nisanlaninca onu bu dueimdan vazgeçirmek için çok çaba vermişti.Fakat Ece bir karar almıştı iki sene boyunca kendine hayatı zehir eden içtiği suyu bile çok gören annesine ve kendine iyi bir ders verecek ilk karsina çıkan seven değer veren erkekle evlenecekti.Nitekim bu Frat olmuştu.

Şebnem hanım telwfinu kapatıp eşini karşına aldı yılardır üzerine ağırlık yapan yükü basibyerde anlattı.Ahmet bey dinledikleri karşında şok olmuştu adeda ne diyeceğini bilmemedi .
......Sen bunu bana o kıza nasıl yaparsın dedi.Ya senin zorunla evlendiyse ya birda daha çocuğu olmazsa dedi

......Şebnem hanım bunu o istedi ağzından bir kere bebeği istiyorm sözü çıkması desede Ahmet bey
...... Şöyle kıza gelsin bitti bu evlilik dedi

Ece evde oturmuş ne yapacağını düşünürken gözüne Farat ile olan resimler takıldı.Frat aslında gerçekten onu seven değer veren belkide dinleyen tek kişi idi .Bir söz vermişti ama ona ve kendisine birgün eğer geçmiş açılırsa bedeni onun olacaktı ama ruhu asla onun olmayacaktı."Sana hep sadık kalacam taki geçmiş açılana kadar "demişti ve Ece i gunden sonra Frata sadık kalir mi? yada kendine dürüst olur mu? bilinmez..

SON YOLCU 💕Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin