BAB 3

9.5K 26 2
                                    

Cikgu Sofea berpuas hati dengan anak didiknya. Mereka mengikut kata. Sama seperti yang diajarkan semasa kursus subjek itu. Sekarang dia perlu pergi ke fasa seterusnya dalam sesi pembelajaran ini.

"Baik, kita maju ke bab seterusnya. Untuk memudahkan pemahaman kamu, semua pelajar perlu membuka seluar & kain seperti Zahra & Faris. Pelajar perempuan buka baju tanpa membuka tudung. Pelajar lelaki buka seluar sahaja," arah Cikgu Sofea. Masing-masing berdiri untuk membuka pakaian. Ada seorang pelajar perempuan mengangkat tangan.

"Ya Aimi, kamu ada soalan ke?"

"Cikgu, saya datang bulan. Perlu ke saya buka seluar dalam?"

"Oh, siapa lagi pelajar perempuan yang datang bulan, sila angkat tangan," tanya Cikgu Sofea.

Tiga orang pelajar perempuan mengangkat tangan.

"Baiklah. Kamu bertiga tidak perlu buka seluar dalam. Nanti ada yang termuntah pula,"

Qistina dan Marshanda menuruti arahan Cikgu Sofea. Pakaian yang dibuka dilipat ala kadar dan di letak di atas meja. Tiba-tiba ada jeritan dari meja pelajar laki-laki.

"Eee... Faizul tak sunat!" jeritan itu menyebabkan semua pelajar ketawa. Cikgu Sofea segera mendekati Faizul dan melihat kotenya yang masih berkulop.

"Faizul, mari ke hadapan,"

Faizul menutup kotenya dengan tangan.

"Kenapa kamu Tingkatan 4, tapi masih belum bersunat?" soal Ustazah Marina sambil memegang kulop Faizul. Pelajar lain masih tidak berhenti mentertawakan Faizul.

"Senyap kelas. Kita dengar jawapan dari Faizul," arah Cikgu Sofea

"Mak ayah saya kata, kalau saya belum bersedia. Tak yah sunat lagi. Saya takut. Sakit," Wajah Faizul hampir menangis kerana malu.

"Dah, jangan menangis. Lepas ini, Boleh bagitahu ibupaba kamu yang kamu hendak sunat. Jangan takut. hujung ini sahaja yang akan dipotong," beriya Ustazah Marina meyakinkan Faizul sambal mengusap-usap kote Faizul yang hampir tegang. Terlopong Marshanda melihat umminya seberani itu.

Faizul Kembali ke mejanya sambal menggenggam kotenya. Malu sungguh dia diejek rakan-rakan sekelas. Tiba-tiba, Fawwaz dari barisan belakang mengangkat tangan.

"Ya Fawwaz, ada soalan?" tanya Cikgu Sofea.

"Kenapa Cuma kami sahaja yang kena tunjuk, cikgu. Demi pembelajaran, cikgu sepatutnya beri kami contoh anggota tubuh dewasa. Buah dada leper dan cipap yang belum berbulu macam Zahra tak sesuai dijadikan contoh,"

"So, kamu nak contoh perempuan dewasa ya? Erm, baik. Memang dalam syllabus ada part ni," jelas Cikgu Sofea. Dia memandang cikgu-cikgu yang sedari tadi berdiri tercegat di hadapan kelas.

"Kami akan jadi model anggota tubuh dewasa kepada kamu. Cikgu-cikgu boleh buka sekarang. Kita anggap inilah tanggungjawab kita kepada anak didik bangsa,"

"Cikgu-cikgu jangan risau, saya selaku Y.B yang bertanggungjawab dengan subjek ini akan turut serta. Kita belajar sama-sama," Y.B Syed Safwan lantas membuka seluarnya bersama-sama cikgu-cikgu yang lain. Cikgu-cikgu lelaki siap membuka seluar mereka. Paling kecil sudah semestinya milik Pengetua sesuai dengan perutnya yang boroi. Masing-masing telah menegang kecuali Cikgu Amran. Walaupun masih belum menegang, saiznya masih lagi kelihatan sungguh besar berbanding Cikgu Munir & Y.B Syed Sofwan.

SEKOLAHKU SORGAKUWhere stories live. Discover now