12) Bantuan Seorang Sahabat (Part 1)

809 18 24
                                    

Ahhh it's good to be backk~ Akhirnya buku ini akan disambung! Ingat tau, ni buku Yaoi, BL dan 18+. Anda telah diberi amaran

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ali:Mama.... Papa.... Ali dah jumpa seseorang yang sesuai dengan Ali... Ali pasti dia akan jaga dan memimpin Ali.... Kalau lah mama dengan papa boleh jumpa dia....

.
.
.
Keesokan harinya, 6:30AM
.
.
.

Ali:Huaaaa~~

Ali baru jer bangun dan duduk diatas katil sementara ditutup selimut.

Ali:Dah pukul berapa ni?
Jam:6:32AM
Ali:Hmm harini aku tak masak kan? Okay lah boleh mandi dulu. Kalau tak salah harini semua orang balik juga kan? Sendiri lah aku Kat sini...

Ali berdiri daripada katilnya itu dan menggigil kesejukkan.

Ali:A-apahal sejuk niiiiii?

Ali melihat kebawah dan terus sahaja blushing.

Ali:AKU PAKAI BOXERS ABANG RUDY LAH!!!

.
.
.
Time skip 7AM, Canteen Asrama MATA
.
.
.

Ali:Huaaaa~!

Ali yang sedang memakai baju ni 👇

menggosok matanya sebelum memasuki kawasan cafeteria Dormitory MATA

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

menggosok matanya sebelum memasuki kawasan cafeteria Dormitory MATA.

Ali:Mana- Ohhhh mereka semua kan harini balik. Hm kalaulah ayah masih ada... Kan boleh balik... Uncle pulak balik jaga isteri dan anak.. Hm..

Sementara itu, di bilik latihan Tekno, seorang budak yang menggunakan kaca mata bulat sedang sibuk membaiki dan menaik taraf senjata girlfriendnya, Mr. Naisu Khai.

Khai:Huaaaa laparrr. Hm pergi canteen lah. Nak balik pun tak boleh. Ayah Kat Jepun dengan mama. Aishh kenapa tak bawa Khaiiii?

Khai pun berdiri dan mula berjalan ke kawasan canteen Dormitory sebelum mendengar irama lagu yang dia tidak pernah dengar langsung.. Sehingga hari ini.

Heart fillin' up, I think I'm in trouble
Bet that you'll let me down by double
Off with your head, stop thinking I love ya
Wonder if we had a chance, maybe back in wonderland

Khai:Apa tu? Bukan semua orang balik ke? Speaker rosak kot.

Khai scan passnya sebelum pintu canteen dibuka dan disembahkan kepadanya... Ali sedang menari dan menyanyi!

Ali:You threw my head and heart off balance. You gave me thoughts of a prince and palace. 난 길을 잃어버린 Alice

Khai:*dalam hati* Pandai juga dia nyanyi. Sedap pulak tu. Betullah cakap Rudy tu... Ali pandai nyanyi

Khai berdiri di dalam canteen itu tanpa dilihat oleh Ali yang sedang khusyuk menyanyi dan menari bak K-idol tu~

Ali:Wonder if we had a chance maybe back at Wonderland!

Ali pun akhirnya berpusing dan terus blushing apabila melihat Khai yang sedang tepuk tangan dan secara perlahan berjalan kearahnya.

Ali:U-uhm

Khai:Khai. Nama saya Khai.

Ali:K-khai. K-kenapa awak ada kat sini? S-saya fikir saya seorang jer tak balik.

Khai:Saya memang sepatutnya pun balik...

Khai berdiri dihadapan dengan Ali dan menaikkan kepalanya sementara memegang dahu Ali.

Khai:Tapi takkan saya nak tinggalkan kucing kesayangan Rudy ni kan~?

Ali:*blushing* A-apa Khai ni! M-manada lah!

Khai:Lah tak nak mengaku ke~?

Ali:Memang lah! Kan tu tak betul~

Khai smirk dan terus saja menurunkan seluar Ali and terserlah Boxer Rudy yang Ali menggunakan.

Khai:Ni apa ni? Ni kan Boxer Rudy~

Ali:Manada- *blushing* Jap macam mana Khai tahu?

Khai:*clear throat dan blush* Y-yang tu tak perlu tanya. Yang penting aku dapat kucing kesayangan Rudy~

Terus sahaja Khai mengangkat Ali dan terus sahaja berlari balik ke bilik Khai untuk bermain dengan kucing yang dia baru culik.

Ali:Apani Khai?! Lepaskan aku!

Khai:Taknak sayang~

Ali:Khaiiiiiii!!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ali:Adeh! Kot ye pun letak lah lembut sikit! Kau fikir aku ni guni nasi ke?!

Khai:Sorry lah~ Tak sengaja kan~?

Ali membelai kepalanya yang terasa sedikit sikit selepas Ali dijatuhkan ke katil Khai di dormnya.

Ali:Khai serious lah... K-kau nak buat apa dengan aku ni?

Ali menaikkan sedikit kepalanya dan melihat ke arah Khai yang sedang membelakangi Ali

Khai:Kan aku dah cakap?

Khai memusingkan badannya dan meletakkan jari telunjuknya di dagu Ali sebelum membisik di telingnya lembut.

Khai:I'm going to play with Rudy's little kitten~

~ TO BE CONTINUED ~

A/N : Hi korang! Sorry sangat chapter ni pendek. Saya janji akan buat yang lagi panjang nanti. Sekarang ni masih busy sooooo harap korang understand. Next part soon! Kalau korang ada idea share² tau~ Okay see you guys in the next update! Bye byeee~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 03, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

{SU} Love,Secrets and Betrayal {Ejen Ali Fanfiction}Where stories live. Discover now