4) Hamba cintakan Hang

566 22 4
                                    

Alicia: Bertuah lah kau Khai.... Ada girlfriend macam Mika tu.... ??? pun sweet macam tu tapi tu lah... Dia suka aku tak?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
~Time skip Monday 9:15AM~
.
.
.
.
.

Semua ejen-ejen muda sekarang berada di makmal kimia untuk pelajaran Ilmu Kimia mereka yang diajar oleh Ejen Geetha. Kebetulan juga, hari ini mereka ada latihan (practical) secara berkumpulan. Semua orang, sejurus diarah untuk berkumpul, terus lari ke kawan mereka... Kecuali Alicia.

Alicia:Hm... Tak ada pun yang nak jadi partner aku... Si GeRudy tu pulak ada Iman... Maklumlah girlfriend dia... Aku jer yang tak ada pasangan... Hm partner dengan Ejen Geetha ler ni.

Sebelum Alicia sempat berdiri, terdapat satu belah tangan yang mendarat pada bahu Alicia. Alicia menusingkan kepalanya kebelakang sebelum mukanya bertukar sedikit merah akibat malu ketika melihat...

Alicia:C-chris?

Chris:Ya Hi Alicia.

Alicia:H-hi. A-ada apa?

Chris:Nak minta lemang dengan kari ayam satu.

Alicia:Lah pulak-

Chris:Tak lah nak jadi partner kau lah. Tak nak eh?

Alicia:Eh nak nak tapi... Bukannya kau selalu dengan Zass kah?

Chris:Lah lupa? Kan Zass sudah berpunya.

Alicia:Oh yeah.. Hihi^^ Lupa~

Chris terus saja duduk sebelah Alicia yang tengah blushing gila dan situlah mereka mula dengan latihan mereka.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

~Time Skip 10:15AM~

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kesemua ejen baru saja habis dengan mata pelajaran Ilmu Kimia dan seterusnya adalah mata pelajaran English Literature dan Sastera Bahasa Melayu. Oleh kerana mata pelajaran ini boleh dipilih, sesetengah memilih English Literature dan setengah lagi Sastera. Chris menawarkan diri untuk mengiring Alicia ke kelas seterusnya, dimana Alicia setuju. Mari kita kembali kepada Alicia dan Chris~

Alicia:B-benar ni Chris? Nak iring Alicia?

Chris:Of course lah. Takkan tak nak pulak.

Alicia:Lah Chris tak ke kelas ke? Kan Chris ambil Sastera.

Chris:Ya Chris tahu tapi it shouldn't be a problem. Bukan selalu boleh iring ejen cute macam kau ni.

Alica:E-eh Chris. M-malulah.

Chris:Lah malu pulak? Kan betul kau tu cute.

Alicia:Hihi^^ Hm kita dah sampai kelas dah.

Chris:Hm yalah. Betul juga. Jadi-

Sebelum Chris selesai habis dengan apa yang hendak dicakapinya, Iman pun datang berlari ke arah Alicia dan Chris.

Alicia:Eh Iman. Kenapa ni?

Iman:Oh Alicia. Tak um Chris. Ejen Bakar cakap hari ni class cancel. Dia terpaksa jaga anak buahnya demam.

Chris:Oh ye ke? Hm okay lah. Kelas percuma lah tu ertinya kan?

{SU} Love,Secrets and Betrayal {Ejen Ali Fanfiction}Where stories live. Discover now