🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
بعد مرور شهر بالكامل علي جميع ابطالنا
بعد مرور شهر بتتغير احوال كتير في حياه البنات وفي حياه الشباب اولهم ساره وشادى الحياه ما بينهم اتطورت اوى وبداو يظبطو في البيت بتاعهم وحياتهم سعيده بعد ما ساره قدرت تقف علي رجليها وفتحت اتيليه تانى جديد وشيك جدا واكبر واسمها كبر اكتر بعد كميه المحلات الي اتفتحت بأسمها وبقت من اشهر البراندات وبقى ليها فروع كتير وطبعا كل دا بمساعده شادى ووقوفو جمبها .اما سلمى ومراد فا دول اتخطبو وعملو حفله كبيره واشتهرت جدا وبداو يظبطو حاجات كتير ويدور علي بيت ويبنو نفسهم كويس وعلاقتهم بينهم وبين بعض بقت اجمل وحبهم زاد اكتر بعد ما اتخطبو خصوصا بعد الحفلات والتكريمات الي بيروحها سوا ونجاح سلمى الي كان بيزيد من فرحه مراد بظبط . اما رشا وهشام فا دول اتخطبو برضو وبدأو يظبطو حاجات كتير منها البيت وحاجات الفرح ودا غير ان هشام سمع كلام رشا وقرر انه يسافر ودا مضايق رشا جدا بس حبهم وقربهم لبعض الفتره دى مهون عليها جدا . اما خالد وفرح فا دول اخطبو بعد الحاح كبير علي ناديه وعلاقتهم قويت جدا وخالد بقي متمسك بفرح اكتر وحبه ليها بيزيد يوم عن يوم عشان يقدر يعوضها عن خلافتها مع امه ودول علاقتهم مستقره بالحب والامان رغم المشاكل الي بتواجهم من ناديه. اما شمس واسر فا دول علاقتهم لسه محدوده خصوصا بعد كبر حمل ساندى وانها بقت في الشهر في بدايه الشهر ٤ ودا خلى شمس تقلل من تعاملها مع اسر وبقت تهتم بيحيي بعد ما بدأو يظبطو في شقتهم وطبعا دا كله تحت انظار اسر الي كان عايش فتره صعبه انه يعيشها حد وعصبيته الي بتزيد اكتر لما شمس بتتعامل معاه علي انه صديق وانه بيشوفها كل يوم مع يحيي ودا شئ كان بيزيد من غيرته عصبيته علي الكل .اما جودى ورامى فا علاقتهم مستقره وهاديه بالحب وجميله بجنانهم خصوصا بعد ما الدراسه بدات وكل واحد بدا يركز في كليته عشان يحقق هدفه ويتجمعو سوا . ندى واسامه فا علاقتهم بدات يدخل فيها التوتر مع تغير حال اسامه من وقت ما عاشو لوحدهم وندى بتبدا تكتشف فيه حاجات غريبه ودا بيزيد من عدم اهتماهم ببعض وخلافهم سوا . اما عشق وفهد فا دول حالهم متغيرش من الشهر الي فات ولسه زى ما هما عشق لسه في الغيبوبه ومفقتش لكن حالتها بدات يظهر في استقرار وتحسن ودا مفرح ركان وكيان الي بان عليهم تعب الشهر الكامل والمعناه الي حاسو بيها لكن في جانب حزين فيهم انها لسه مفقتش وطبعا فهد نفش الكلام لسه بيفضل تحت تأثير العلاج والبنج والي بياخدو باستمرار وطبعا ركان وكيان بيفضلو علي نفس العاده واخدين بالهم منهم وبيستنو اي لحظه عشق تفوق فيها ويفوقو من الكابوس الي بقالهم فيه شهر كامل من متاعب نفسيه شديده عاشوها لكن انهاردا في حاجات كتير هتتغير في حياه ابطالنا كلهم حاجات هتظهر الحب الحقيقي والخيانه هتظهر الامان والخداع وهتظهر السعاده والحزن والصدق والكذب .
****************************************
في صباح جميل تانى يوم في مصر في المحطه الاذاعيهسلمى / الحب .. ايه هو الحب .. كتير مننا بيعرف ان الحب احساس عظيم ووقوى قد ايه وكتير مننا بيعرف ان الحب دا من اجمل المشاعر الانسانيه وانه همزه وصل بتجمع ما بين قلبين وانه دافع وامل للحياه من جديد ومن غيرو بتزول كل حاجه حلوه في حياه الانسان وطبعا كلنا فاهمين ان الحب دا بيجمع ما بين اتنين بيحبو بعض وبس .. لاء .. الحب مش بس مابين اتنين بيحبو بعض الحب بيبقي ما بين الام واولادها وما بين اب واولاده ومابين الاخوه ومابين الزواج وما بين الاهل والصحاب والقرايب وما بين الانسان وربه ودا غير حب الخير والسعاده للغير عشان كدا لازم يبقي في حب بينا وان الحب دا هو السبب في سعاده واستقرار كل الاحباب وانه مفتاح الفرح والامل لكل الناس .. ابعتولى رسايلكو وخواطركو المتعلقه بالحب والموضوع حلقتنا انهاردا علي الفيس بوك وتويتر في برنامجكم لحن الحياه .
أنت تقرأ
حرب عالم الشياطين //"عشق الفهد" 🖤🥀
Lãng mạnهيا رقيقه وحنونه ولكن تحاول بكل الطرق ايجاد حل لتخلص من الشيطان الذى اجمعها بيها القدر وسيدخلون جميعهم في حروب الشياطين 🖤🥀