İnsanlar kelimelerle bir medeniyet yazıyor , ufak tefek oyunlarla devrim yapıyor , minik değişimlerle çağ atıp çağ kapatıyor.
Aslında yaratılışımızdan itibaren biz insanları üstün derece de medeni kılan bir durum ile doğuyoruz.
Gözlerimizi istediğimiz zaman açtığımız sabahlara ÖZGÜR olarak kalkıyoruz.
Görüşlerimizin özgürlüğü ile insanlar çağlarca harika işler başarmış , bir çok çeşitli görüşler ortaya çıkmış.
Kültürel zenginlikler , dini zenginlikler , insanı zenginlikler..
Daha niceleri..
Buraya kadar okuyan her insanın görüşü aynıdır , kimse bunu inkar edemez.
Peki Ya Tesettür ?!
Her çocuk İslam fıtratı üzerine doğar ve bizlerde yaşayış biçimimiz ve atalarımızdan gelen bir gelenek üzerine dinimiz İslam olarak doğduk.
Her insanın yaşayış biçimini kendini belirleyebileceği için bizde belirledik çok şükür.
Tesettür ; özgürlük boyutunun dini özgürlük kısmımın giyiniş özgürlüğü kısmına girer.
Ama insan dönüp 'Tesettür' kavramını araştırdığında altında âdeta bir medeniyet kavramı yattığını , hayatının her yerinde karşılaşacağını görür.
Allah-u Teala her insana her organı birbiri ile orantılı muazzam bir vücut veriyor , insana tutacak el , nefes alacak bir burun , görecek göz bahşediyor.
Düşünün ki bir sinek kanadı.
Ufacık havada uçan bir sineğin kanadı..
Peki siz bunu yaratabilir misiniz?
Tabiki hayır.
Biz daha çoğu zaman bizi rahatsız edecek bir sineğin kanadını yaratamıyorsak nedir bu bizde ki büyüklenme ?
Konunun kibir ( büyüklenme ) ile ne alakası var ? diyor insan.
Peki neden benim Tesettür anlayışımın özgürlüğüne karşı çıkarak kendini büyük görüyor insanlar?
Halbuki o özgürlük benim değil mi ?
Rabbim bana muazzam bir beden bahşediyor , güzel bir hayat.
Ve bana bazı şeyleri emrediyor ;
mesela Namaz..
Ya kardeşim nedir bana bu hayatı veren bu güzelliği bahşeden bu kainatı yaratan , denizleri dağları suları yemeği veren Rabbime günde en fazla 1 saatimi ayırmamak nedir ya ? O bana 24 saat versin ben ona 1 saat ibadet etmeyeyim öyle mi ?
Ya kardeşim seni yaratana mı vaktin yok..?
Yapma Allah aşkına.
Neyse ki konumuz Tesettür , Namaz üzerine yazılacak milyon tane kitap var ama biz insanlar onun hikmetini anlayamacak kadar cahiliz..
Tekrar Rabbimizin bizi yarattığı bedene gelirsek , kardeşim bak bu beden benim , ben istediğim gibi kapatırım!
Saçını başını açmış daracık pantolon giymiş bir insana ben kalkıp neden böylesin diyor muyum ?
Sen şu başını kapat deyip başını zorla kapatıyor muyum ? Peki ya daracık pantolonunu üzerinden çekip etek mi giydiriyorum!
Hayır Yapmıyorum.
Peki neden insanlar bana ait olan birşeyi özgürce kullanma yetkime özgürsüzlük diyor ?
Özgürlük anlayışı bu kadar mı kıt insanların?
Fransa'da bayan kardeşlerimizin peçe takması yasaklanıyor ve nedeni ne biliyor musunuz ? Elbette dini özgürlük değil elbette sosyal sorumluluklardan ve iletişimden dolayı , olduğunu iddia ediyorlar ama aslında tek amaçları İSLAM'A DÜŞMANLIK!
Bir çoğumuzun kimliğinde dini bölümde İslam yazıyor , yaşayamasakta hakkı ile yine de o yazıya hürmeten savunamıyoruz ya kendimizi bizlere yazıklar olsun !
Milletçe bu konuda herkesten biraz daha eksiğiz.
Vatandaşa soruyoruz ; dinin ne ?
Diyor ki ; İslam.
Elhamdulillah Ne Mutlu !
Ama bir de bakıyoruz ki sanal alemlerde sosyal ortamlarda makalelerinde veyahut yaşayış biçiminde olabildiğince kötülemiş Tesettürü !
Sanane ki kardeşim.
Benim başımda ki örtüden sanane?
Tekrar yineliyorum bu beden bana ait , ben istediğim gibi kullanırım.
-Tesettür Özel Kılar-
Saçı açık , vücudu açık kendini özgür görmüş bir bayanın hayatını ele aldığımızda , o güzel saçlarını dışarı çıkınca herkes görmüyor mu ? Evet görüyor. Peki ya bacakları ? Dolmuşa biniyor , herkes görmüyor mu ? Evet görüyor . Kolları mesela ? Evet görüyorlar. Çünkü açmış her yerini açmış!
Ve bence kamuya ait bir mal muamelesi görüyor. Sanki o vücut onun dışında herkese ait ve onlara gösteriyor , saçlarını , kollarını , bacaklarını. Helâline saklaması gereken her yerini gösteriyor. O vücut ona ait değil onu herkes gözleriyle yiyor ama benim vücudum bana ait.
Bayan bir mücevherdir ve mücevher en güzel mücevher kutusunda saklanır.
Siz olsanız ve bir kıyafet alacaksınız diyelim.
Mağazaya giriyorsunuz ve herkesin üzerinde olan bir bluz almak yerine belki kimsenin daha görmediği , göz değmemiş ve süper harika bir bluz var diyorlar. Siz hangisini alırsınız ?
Ben olsam kimsenin görmediğini tercih ederim.
Ama yine de insanlar Özgür.
-Tesettür Sağlıktır-
Güneş ışınları , delinen ozon tabakası sayesinde insan vücuduna direk intikal ediyor. Denizin dibine tam 30 metreye kadar iniyor ve aydınlatıyor , insanların ise derisi sadece 30-40mm arası incelikte.
Allah'ın verdiği o güzel arıtıcı ozon tabakasını deldiğimiz için Güneş ışınları tüm zararlı ve zararsızlığı ile insanın vücuduna giriş yapıyor.
Ve bir çok araştırmaya göre 50-60 yaş arası açık kadınların %90'ı cilt kanseri. Peki neden erkekler değil diyecek olursanız , onlar bir bayana göre daha dayanıklı bir fıtrata sahipler. Çünkü Tesettür Bayana FARZ!
Ama yinede özgürüz.
-Tesettür Korur-
Her insanın kendine has bir çekiciliği vardır. Bir sürü bakış insanın üzerine bir anda çekilebilir ve Tesettür bana bakma dedirtir insana , ha burda konu aldığım Tesettür hakiki olandır , Ayet-i Kerime'de geçen hakiki Tesettürdür , Hadis-i Şerif'te Efendimiz'in 'kapalı çıplaklar' diye tabir ettiği kısım değildir.
Ama demiyorum ki Tesettür ; Peçe yada Çarşaftır. Takva boyutu insana kalmıştır , yeter ki Tesettürü doğru olsun.
Konumuz Tesettürün biçimi de değil.
Şahsen ben Tesettür'üm ile korunuyorum kardeşim , Allah'a çok şükür.
Konuyu toparlayacak olursak ;
bir çok konu ile Tesettürü bağdıştırabiliriz ki bir kaçı ile yaptık bile..
Dediğim gibi Tesettür bir medeniyet.
Bakın Millet !
Ben özgürüm ! Anlıyor musunuz ?
İstediğim gibi örtünürüm ve bu benim hiç bir şeyime engel olmaz !
Ve olmadı da !
Bu beden benim , bir başkasının değil !
Ve ben istediğim gibi Örterim !
Size ne ?
Ve Tesettür benim için en büyük özgürlük !
Kime ne ?
Ben , sizin güneşinize gölge olmuyor
, hayatınıza zincir vurmuyor , oksijeninize kezzap dökmüyorsam bana karışamazsınız!
Hem örtü kötü bir şey olsaydı , ölünce kefenlenmezdik.
Şimdi ÖZGÜRLÜĞÜME ZİNCİR VURMAK ISTEYEN O PİS DÜŞÜNCELERİNİZİ BENDEN VE BİZDEN UZAK TUTUN.
VE SAYGILI OLMAYI BİLİN.
ÇÜNKÜ BENİM ve BİZİM ÖZÜRLÜĞÜMÜZ TESETTÜR!
BİZ ÖZGÜRÜZ..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tesettür Özgürlüktür
De TodoHiç bir örtü bu kadar özgür kılmazdı bir bayanı. Hiç bir örtü bu kadar ruhuna hitap etmezdi bir bayanın. Ve hiç bir örtü bu kadar ait hissettirmezdi kendine bir bayanı. Ama insanlar anlamadı.