Aloitus

5 2 0
                                    

Vuosi aiemmin

"Syötä tänne!" kiharatukkainen tyttö, joka on yrittänyt laittaa hiuksensa ponnarille, jotta ne eivät tulisi kasvoille pelin aikana, huudahtaa. Lapset juoksevat kentällä, ihmiset huudahtelevat katsomoissa.

Tyttö, jolla on pitkät kastanjanruskeat hiukset, potkaisee palloon kovasti, jolloin se lähtee liikkeelle. Pallo liikkuu kentällä sulavasti, kohti kiharatukkaista tyttöä. Nuori poika, jolla on vaaleat hiukset, potkaisee palloa,  juuri ennen kuin kiharatukkainen tyttö ehtii potkaista sitä.
"Jasper!" Kiharatukkainen tyttö ärähtää pojalle, ja lähtee juoksemaan pallon, sekä pojan perään.
"Täytyy olla nopea, jos haluaa pitää pallon itsellään, Pihla." Jasper kuljettaa palloa eteenpäin kohti maalia, ja samalla puhuu Pihlalle.

"Aino, ota pallo!" Pihla huudahtaa tytölle, jolla on pitkät kastanjanruskeat hiukset. Muut lapset Jasperin tiimissä yrittävät estää Ainoa, mutta Aino väistää heidät ja ehtii potkaista pallon sivuun, ennen kuin se menee maaliviivan yli.
"Mahtavaa." Pihla taputtaa Ainon olkaa, ennen kuin lähtee juoksemaan takaisin muiden perään. Jasper on jäänyt muista jälkeen ja nyt on polvillaan maassa hengästyneenä. Aino pysähtyy Jasperin luokse, kun aikoi ohittaa hänet.

"Oletko kunnossa." Aino kumartuu ja poika nyökkää.
"Olen kunnossa." Hän sanoo henkäystensä välistä ja nousee ylös. Aino katsoo muita, jotka ovat toisella puolella kenttää taistelemassa pallosta.
"Voit pitää tauon, jos et pysty vielä juoksemaan muiden perässä. Tuolla penkillä on muutama pelaaja, jotka eivät ole ehtineet vielä kentälle." Aino ehdottaa ja hymyilee hieman.
"Kuulostaa hyvältä." Jasper nostaa päänsä takaisin pystyyn ja ottaa muutaman huteran askeleen.

"Jasper?" Aino kysyy, koska poika näyttää hieman kalpealta. Jasperin silmissä sumenee ja Aino ehtii ottaa hänet kiinni, hieman ennen kuin Jasperin pää kolahtaisi maahan.
"Jasper?" Ainon äänessä on nyt huolestuneempi sävy ja hän asettaa pojan varovasti makaamaan. Ei kestä kauaa, kuin muutama ihminen katsomosta hyppää aidan yli kentälle, ja rientää Ainon avuksi. Kuuluu pillin vihellys, kun peli vihelletään poikki.

"Soittakaa apua." Nuori nainen, jolla on lyhyet ja punertavat hiukset, sanoo paniikissa, kun hän yrittää tarkistaa Jasperin pulssia. Ihmiset kerääntyvät Jasperin ympärille ja Aino tönäistään pois muiden tieltä. Aino yrittää katsoa ihmisten välistä, mutta hän ei mitenkään näe heidän ohitseen. Pihla hölkkää Ainon luokse.
"Mikä hänellä on?" Pihla kysyy ja vilkaisee ihmisjoukkoa. Aino ravistaa hieman päätään.
"Hän pyörtyi." Aino sanoo ja pian kentällä olevien ihmisten äänet hautautuvat sireenien alle.

Jasper kannetaan autoon, jolloin Aino, sekä Pihla pysäyttävät yhden miehistä.
"Saammeko tulla mukaan. Hän on ystävämme." Aino kysyy ja katsoo miehen ohitse Jasperia.
"Tulkaa sitten, mutta reippaasti. Emme saa hukata aikaa, koska poika pitää viedä sairaalalle." Mies sanoo möreällä äänellään ja tytöt katsovat toisiaan pienesti hymyillen.
He nousevat yhdessä autoon ja ovet suljetaan. Siitä alkaa matka kohti sairaalaa.

LupausWhere stories live. Discover now