Prolog

115K 3.3K 52
                                    

Kelas tuisyen bermula jam lapan malam. Aku sampai sepuluh minit awal. Tahun ni tahun SPM, memang kena korbankan masa betul. Dan seperti biasa, si dia berada di kerusi hujung sana.

Aku ambil tempat berdekatan. Takdelah dekat sangat. Tapi bolehlah untuk nak tengok dia. Aku nak tegur dia sebenarnya. Nak minta number phone. Tapi segan. Segan yang teramat punya. Ish rasa pengecut la pulak. Melepas nanti kau yang nak meroyan.

"Woi Am!" Aku disergah dari belakang. Terkejut aku dibuatnya. Terkejut saja tak apa, ni sampaikan pen yang ada ditangan aku terbaling ke arah hadapan. Terkena kepala awek tu. Tepat pada sasaran. Punah!

Aku nampak dia menoleh ke belakang dengan renungan tajam. Gerun juga aku. Mohon dia tak perasan kehadiran aku yang dah terbaling pen tu.

"Gi main jauh-jauh la!" Aku dah membebel. Ada kawan pun menyibuk!

"Kalau suka, bagitahu. Nanti kang melepas baru padan muka kau." Mamat nakal ni duduk sebelah aku dan mula membuka fail latihan yang diberi minggu lepas.

"Eh mana ada. Aku suka tengok dia aje. Comel." Aku tersengih sendiri.

Aku tersedar dari lamunan. Perkara tu dah berlalu tujuh tahun tapi masih berlegar dalam otak aku. Cinta pertama aku yang tak pernah aku luahkan. Bukan pengecut. Tapi perempuan tu macam tak berkawan dengan orang aje. Aku seganlah.Dibuatnya dia jeling aku ke buat tak tahu ke bila aku cakap dengan dia, malu kot!

Aku suka tengok dia. Muka dia. Perwatakan dia. Dia suka pusingkan pen dan gerakkan kaki laju-laju. Tak tahu apa function. Nak bagi otak jalan la kot. Haha.

Aku teringin nak jumpa dia sekarang. Dah kahwin ke belum? Entah-entah dah ada anak. Tapi kekadang aku berangan juga aku dijodohkan dengan dia. Dan macam biasa, berangan hanya tinggal angan-angan.

Aku menarik selimut dan terus melelapkan mata. Esok kerja. Huh! Letih!

Cinta Untuk CrushWhere stories live. Discover now