Prolog

306 8 1
                                    

Paweł:

Wyszedłem z domu. Zobaczyłem windę i schody, po chwili namysłu wybrałem to drugie.

Kiedy zszedłem ruszyłem w stronę parku. To tam mam się spotkać z Dominikiem, potem planowaliśmy kupić kilka rzeczy na nagrywki.

Kiedy wkroczyłem do parku zobaczyłem go od razu jak siedzi na ławce pod czerwonym, jesiennym drzewem, czytającego gazetę.

Był ubrany w czarny golf na który miał narzuconą marynarkę w kolorze żółtym z drobniutką czarną kratą. Nosił czarne jeansy, a na stopach eleganckie buty. Tego dnia założył okulary i ułożył włosy tak aby wyglądały na mniej roztrzepane niż zazwyczaj.

-Chodźmy do tego sklepu, a potem się napić. – powiedział Dominik jeszcze przed tym jak usiadłem na ławce obok niego.

-Brzmi jak plan.

Dominik uśmiechnął się czarująco i wstał zamykając gazetę.

-Dobra, to chodźmy. - zdecydował.

Weszliśmy do sklepu z zabawkami, kierując się od razu w stronę latających samolocików i aut na pilota.

- Jaki mamy budżet? - spytał mój przyjaciel.

Wymieniłem sumę i bez oglądania się na Dominika zacząłem oglądać towar. Po jakiś dwudziestu minutach wyszliśmy ze sklepu.

- To, jaki bar dzisiaj wybierasz? – spytał.

-Może ten nowy co ostatnio otworzyli? – powiedziałem trochę nie pewnie – Jeszcze tam nie byłem. – dodałem.

- Świetnie – powiedział Dominik i się uśmiechnął.

Poszliśmy w stronę baru rozmawiając o głupotach.

- Dwie kolejki proszę. – Powiedział Dominik kiedy usiedliśmy przy barze.

Na miejscu nie było dożo ludzi. Tylko jakaś Pani widocznie czekająca na kogoś i stały bywalec siedzący w kącie baru.

- Usiądźmy– powiedział Dominik siadając przy barze.

Barman podał czystą wódkę.

- Na zdrowie. - podniosłem swój kieliszek.

- Zdrowie. - odpowiedział mój towarzysz.

Wypiliśmy i zaczęliśmy rozmawiać. Zanim zauważyłem Dominik zamówił kolejnych kilka szotów. Piliśmy i byliśmy coraz bardziej roześmiani.

-Dzwoń po Janka i Krzysia. – zażądał wręcz mój kompan.

Wyciągnąłem telefon wybierając już numer pierwszego.

Pijackie zabawy - Lakarnum i AwięcOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz