Pengenalan

30 1 0
                                    

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Adam x Hawa

"Tolong jangan suka saya" - Muhammad Adam Haikal

"Tapi saya minat awak Adam. Dari sem 3 lagi saya perhatikan awak. Takkan awak tak perasan?" - Nur Syifa Irdina

"Sebab saya taknak mainkan perasaan awak. Saya dah minat pada orang lain. Sebab itu saya taknak awak letakkan perasaan awak pada saya".

"Tapi kenapa? Siapa perempuan tuu?"

"Biar awak tahu je yang wanita itu kawan dekat dengan awak Syifa"

"Hawa?"

Adam senyap. Dia melarikan pandangannya apabila matanya bertembung dengan mata milik Syifa.

------

"Sampai hati awak Hawa"

"Kenapa ni Fa?"

"Kau dah hancurkan kepercayaan aku pada kau! Aku ingat kau kawan baik aku. Sanggup tolong aku dapatkan Adam tapi ni kau balas ye? Kau memang perampas!"

Pisau diangkat tinggi lalu dihayunkan pada Hawa. Syifa sudah diluar kawalan. Fikirannya hanya ada Adam, Adam, Adam

Hawa mengucap panjang. Dia menutup matanya. Dia tahu saatnya sudah tiba. Biarkan dia pergi dari dia menanggung sakit itu.

--------

"Dia dah tak layak lah untuk awak Adam. Dia buta. Dia dah tak cantik. Apa lagi yang awak pandang dia? Dia dah sebatang kara lah Adam. Sedar lah. Awak tak dapat apa-apa pun kalau simpan perempuan tu lama-lama".

Adam menggeleng lalu beristighfar pendek. Syifa tak sedar ke yang Hawa tu kawan baik dia? Sanggup mengumpat dan berkata buruk tentang isterinya.

"Saya sayang dia seadanya Syifa. Mungkin bagi awak dia tak sempurna, tapi pada mata saya, dialah wanita paling cantik. Secantik bidadari insya Allah"

Syifa mendengus. Hawa tetap hodoh!

------

"Habib sayang sayang walau macam mana keadaan sayang sekalipun. Tidak pernah terlintas untuk mencari pengganti. Tolong percayakan Habib"
-Muhammad Adam Haikal-

"Saya tidak sempurna. Saya tidak layak jadi tulang kekuatan pada awak dalam keadaan saya macam ni, Adam. Buta, tak sempurna, ada kanser lagi. Saya tak layak"
-Nur Hawa Haura-

------

Assalamualaikum semua. Ni hasil karya saya yang kedua. Dan sebenarnya ini adalah kisah benar dari pengalaman saya sendiri. Saya rasa macam best pulak kalau buat cerita HAHAHHA.

Hawa, Adam dan juga Syifa bukan nama sebenar. Ataupun mana-mana nama dalam karya ini kerana sebolehnya saya tidak mahu membuka aib mereka.

Dan juga bukan semua scene adalah benar. Ada juga saya menambah cerita.

Harap korang enjoy!

Karya Adam x Hawa membuka tirai.

Karya Adam x Hawa membuka tirai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




Noted : Syifa bukan female lead yang sebenar. Female lead adalah Hawa. Kenapa author buat description macam banyak tuju pada Syifa? Sebabnya adalah saya mahukan cerita yang berlainan mungkin. Saya mahukan FM ni jenis cool, steady je. Taknak buat macam FM ni terkejar-kejar ML. Haa gitu. Dan Syifa ni jenis gila-gila tapi pemalu. Enjoy!

Takdir Yang Sempurna || OGWhere stories live. Discover now