Jeffrey Lionel Dahmer (ur. 21 maja 1960 w Milwaukee, zm. 28 listopada 1994 w Portage) – jeden z najsłynniejszych amerykańskich seryjnych morderców. Znany jako kanibal z Milwaukee. Był nekrofilem i gwałcicielem. W latach 1978–1991 zabił, a następnie zgwałcił 17 młodych mężczyzn i chłopców
Jeffrey Dahmer w 1978 r
Podobnie jak w przypadku wielu seryjnych morderców, początkowo nic nie wskazywało na to, że życie Jeffreya Dahmera potoczy się w tak przerażającym kierunku. Przyszły morderca urodził się 21 maja 1960 w Milwaukee w stanie Wisconsin jako pierwszy syn Joyce Annette oraz Lionela Herberta Dahmera. Jego dzieciństwo nie należało do najłatwiejszych - upływało pod znakiem częstych kłótni rodziców, które doprowadziły do tego, że ostatecznie, gdy Jeffrey był nastolatkiem, postanowili się rozwieść. Niektórzy psychologowie twierdzili również, że duży wpływ na ukształtowanie charakteru przyszłego mordercy wywarło zaniedbanie chłopaka ze strony matki, cierpiącej na liczne choroby - głównie psychiczne - oraz często nieobecnego w domu ojca.
To wszystko przełożyło się na charakter młodego Jeffreya. Dorastający chłopak był nieśmiały i wycofany, co jeszcze bardziej nasiliło się, gdy na świat przyszedł jego brat David. Niedługo przed tym rodzina Dahmerów przeniosła się do Doylestown w Ohio, a w tym samym roku - 1966 - ojciec uzyskał tytuł doktora, rozpoczynając pracę w zawodzie chemika. Profesja ta zainteresowała młodego Jeffreya - choć w dość osobliwy sposób.
Jeffrey Dahmer: nietypowe zainteresowania przyszłego mordercy
Rodzice Jeffreya wspominali początkowo, że miał on stosunkowo normalne dzieciństwo i niczym szczególnym nie wyróżniał się wśród rówieśników. Z czasem zaczęli jednak wskazywać na rzecz, która już w młodości mogła świadczyć o zaburzeniach psychicznych chłopaka. Chodziło o jego zamiłowanie do zwierząt - w szczególności jednak tych martwych. Młody Jeffrey potrafił całymi dniami obserwować rozkładające się szczątki zwierząt. Początkowo zbierał owady, później zamienił je na zwłoki innych zwierząt. Rozczłonkowywał je i wkładał do słoika, obserwując, jak zmieniają się wraz z upływem czasu.
Pierwsze fantazje Kanibala z Milwaukee
Chłopiec odkrył, że pociągają go mężczyźni. Miał 14-15 lat jak zaczął fantazjować o przemocy i seksie. Nie wiedział, komu mógłby się zwierzyć, więc trzymał te myśli dla siebie. Jedna z jego fantazji dotyczyła leżenia obok nieprzytomnego mężczyzny. Postanowił wcielić ją w życie. Miał zamiar ogłuszyć miejscowego biegacza, a następnie położyć się obok niego. Niestety akurat tego dnia, gdy Dahmer czekał, mężczyzna nie biegał. Po nieudanym oczekiwaniu nie podjął kolejnej próby. Po pójściu do liceum, fantazję seksualne zaczęły wywoływać u niego traumę – chcąc przestać o nich myśleć zaczął pić. Pierwszą porcję alkoholu wypijał już w drodze do szkoły. W międzyczasie małżeństwo Dahmerów przeżywało kryzys – gdy zaczynali się kłócić Jeffrey uciekał do lasu i walił patykami w pnie, aby dać upust złości i żalowi. Nie uczestniczył w szkolnym życiu towarzyskim. Był alkoholikiem i wyrzutkiem oraz pośmiewiskiem innych uczniów. Nie nawiązywał kontaktu z ludźmi, stawał się coraz bardziej zamknięty w sobie. Po latach kłótni jego rodzice się rozeszli. Ojciec Kanibala z Milwaukee wyprowadził się do motelu, a matka wzięła młodszego syna i przeniosła się do Wisconsin. Jeffrey został sam. Bardzo cierpiał z powodu rozwodu rodziców – wstydził się tego przed kolegami. Mając dom tylko dla siebie Jeffrey postanowił urzeczywistnić swoje fantazje. Zabił swoją pierwszą ofiarę tuż po ukończeniu liceum w 1978 roku mając 18 lat.
Jeffrey podczas ukończenia liceum
1