1. 18.06.1978 r. – kilka tygodni po maturze podwiózł autostopowicza 18-letniego Stevena Hicks'a. Zaprosił chłopca do domu – mężczyźni pili piwo i rozmawiali. Po pewnym czasie Steven oznajmił, że musi już iść. Dahmer nie chciał zostać sam – wziął ciężarek gimnastyczny i uderzył chłopca w głowę. Ciało Hicks'a poćwiartował, a kolejny dzień spędził na oddzielaniu tkanki od kości nożem – wiedział jak to robić, bo wcześniej ćwiczył na martwych zwierzętach. Schował wnętrzności i skórę ofiary do worków na śmieci i wywiózł je w środku nocy. Po drodze na wysypisko został zatrzymany przez policję za przekroczenie linii ciągłej. Zapytany przez policjantów, co wiezie skłamał, że wywozi śmieci – funkcjonariusze nie otworzyli worków. Dostał mandat i został puszczony do domu. Miał wyrzuty sumienia, jednak przez dwa tygodnie trzymał szczątki ofiary pod domem. Potem rozbił je na drobne części młotkiem i rozrzucił w le
Steven Hicks – pierwsza ofiara Jeffrey'a DahmeraW sierpniu Jeffrey'a odwiedził ojciec. Zobaczywszy, ze chłopiec mieszka sam, zamieszkał z synem. Zachęcał go do podjęcia jakiś działań, jednak Jeffrey ciągle pił – został nawet aresztowany za picie w miejscu publicznym. Załamany Lionel zaprowadził pierworodnego na spotkanie do Klubu AA oraz psychologa. Jednakże tylko alkohol był w stanie wymazać straszne wspomnienia z pierwszego morderstwa Jeffrey'a. Nie miał pracy – został zapisany przez ojca na studia w Ohio. Niestety został z nich wydalony. Jeffrey pił na umór i sprzedawał krew, żeby mieć pieniądze na piwo. Ojciec Jeffrey'a widząc, że syn nie radzi sobie ze swoim życiem zapisał go do wojska na 6 lat. Jeffrey podporządkował się woli ojca. Po kursie i ćwiczeniach ciało Jeffrey'a się zmieniło. Był umięśniony, stał się również bardziej towarzyski. Niestety Dahmer pił w czasie służby w Niemczech, w związku, z czym, został wydalony z wojska po dwóch latach służby.
jeffrey stał się bardzo umięśniony, pewny siebie i towarzyski
Jeffrey pojechał do Miami Beach, gdzie zamieszkał w motelu i pracował w sklepie z kanapkami. Gdy rachunki za alkohol przekroczyły cenę pokoju, przeniósł się na plażę. Po powrocie do domu, Jeffrey jeździł na terapie, na którą był wożony przez ojca. Niestety wymykał się za każdym razem tylnym wyjściem. W 1982 roku Dahmer został aresztowany za ekshibicjonizm. Z kolei cztery lata później został aresztowany za masturbowanie się przy dwóch niepełnoletnich chłopcach, którzy zgłosili to na policję. Został skazany na rok więzienia, jednak odbył karę tylko przez 10 miesięcy.