Hús nélkül-Avagy a vega nem feltétlen környezetbarát

1 0 0
                                    

Eddigi életem során rengeteg emberrel találkoztam – akár munka vagy személyes kapcsolatok révén – akik vegetáriánus étrendet követtek, és azt hangoztatták, hogy az milyen jó. Megannyi embertől ezernyi különböző véleményt hallottam ezzel kapcsolatban, de a nagy fanatikusok sosem járták körbe alaposan ezt a témát. Ami azt illeti, minden szempontból én sem tudom ezt megtenni, de azért némi segítséggel és az eddig tapasztaltakkal igyekszem rámutatni a vegetarianizmus „hibáira". Itt nem magát az életvitelt akarom bírálni – még ha meg is van a saját véleményem – hanem annak kivitelezését.

 Természetszerető emberként fontos számomra, hogy védjem a környezetet. Vásárlásaim alkalmával ügyelek arra, hogy a termék, amit megvásárlok, környezetbarát legyen, minél kevesebb szállítás útján jusson el hozzám, ha vegyszer vagy kozmetikum, akkor könnyen lebomló legyen, természetes összetevőkből, és vagy újrahasznosítható, vagy lebomló csomagolásban. Szelektíven gyűjtöm a hulladékot, és minél kevesebb felesleges dolgot veszek, aminek a csomagolása és előállítása terheli a környezetet. Újabban már arra is ügyelek, hogy az általam megvásároltak állatkísérletmentes termékek legyenek. Hogy miért?

    Rengetegen hangoztatják, hogy amit használnak az vegán, és jaj de jót tesznek vele az állatoknak. Igen ám, de abba nem gondolnak bele, hogy az állatok levágásakor sok melléktermék keletkezik, amit felhasználnak, és nem feltétlen csak azért a kozmetikumért ölik az állatokat. Másrészről az állatkísérletekbe is belehalnak az állatok, csak éppen nem humánus, fájdalommentes módszerekkel ölik meg őket, hanem lassú kínhalált halnak. Attól még, hogy valami vegán, nem feltétlen állatkísérletmentes. És ehhez hozzá kell tegyem azt is, hogy egyes kozmetikai termékeknek semmi értelme sincsen. Lehet azt mondani, hogy egy szemceruza vagy egy szempillaspirál vegán és esetleg állatkísérletmentes, és ez által nem terheli annyira a környezetet, de az igazság az, hogy igen is terheli, méghozzá teljesen feleslegesen. Sminkekre, arcpakolásokra semmi szüksége az embereknek, nem tesznek jót a bőrnek, és még öregítenek is, hogy aztán az emberek megvegyék a drága és szintén „környezetbarát, természetes" fiatalító krémeket. Az ilyen dolgokkal feleslegesen terheljük a környezetet, akár csak a fürdősókkal és fürdőolajokkal. A mai hozzáállás sajnos az, hogy: De hát nekem ez jár, én ezt megérdemlem! Abba bele se gondolnak, hogy mennyire káros az, amit leengednek a lefolyón. Természetesen értem én, hogy egyeseknek szükségük van rá, valamilyen egészségügyi probléma miatt, és azoktól nem is várnám el, hogy hagyjanak fel az időszakos használatukkal, viszont akik csak élvezetből használnak ilyeneket, mert megtehetik, azoktól szívem szerint eltiltanám. És tudom, ezen a ponton nagyon radikálisnak tűnök, de a Holt-tenger lassan már csak pocsolya lesz a túl meleg klíma, a beleömlő folyók elvezetése, és a benne lévő ásványi sók kizsákmányolása miatt. Jól hangzik az, hogy holt-tengeri fürdősó, vagy holt-tengeri iszap, fürdéshez/pakoláshoz, csak hogy ezen termékek előállítása mind a fent nevezett tengert teszi tönkre. Több cégnek is vannak ilyen termékei, és bizony első kézből tudom, hogy heti szinten több tíz kilónyit eladnak ezekből egy boltban. Igen, csak egyetlen egy boltban, nincs szó bolthálózatról, vagy országra/városra korlátozott statisztikáról. Ezek után nem szívesen gondol bele az ember, ha heti szinten egy bolt ennyit elad, az éves szinten mennyi, és ha hozzávesszük még az országos eladásokat is, az mekkora mennyiség.

    Persze lehet mondani, hogy nagyon szélsőséges vagyok, de van az a pont, ahol már csak a szélsőséges megoldások segítenek. Minél inkább tönkretesszük a környezetet, minél inkább beleavatkozunk, annál nagyobb és szélsőségesebb megoldásokra lesz szükség, hogy visszaállítsuk. Ez olyan, mintha egy gyermeket nevelnénk. Ha minden rosszért megkapja a megfelelő büntetést, tudni fogja, hol a határ és mit szabad, ám ha elnézőek vagyunk vele, a végén márt olyan dolgokat követ el, amiket már csak súlyos büntetésekkel tudunk helyrehozni.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 27, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Az én gondolataimWhere stories live. Discover now